Pluss 1 %
Ja undernes tid er ikke forbi. Nå er ikke børsdagen slutt enda. Dagen går foreløpig bedre enn ventet. Positiviteten brer seg.
Mange ser ikke store verdier i Covid for BergenBio, men det ser ut til at BEM får færre konkurrenter hvis de blir godkjent.
: WHO har nå nå fjernet anbefaling for bruk av sotrovimab og
casirivimab-imdevimab.
WHO ‘strongly advises against’ use of two COVID treatments:
Den er forsvinnende liten ja.
Det er jo nitrist å se utviklingen i pcib og nano.
Begge har likvidert mange på dette forumet.
Hadde vært fint hvis bgbio kunne fått innrullert 1 pas snart i eusolid. Ledelsen uttalte vel på q2 at de forventet imminently (very soon) at det ville skje. Men imminently i biobransjen er vel kanskje ikke det vi tror.
Vil ikke ha noen verdens ting å si.
Nesten fascinerende hvor mye en aksje kan falle uten at det er meldt om dramatiske forhold:open_mouth: Tenkte jeg skulle sende en krass mail til selskapet i dag, oppfordrer flere til å gjøre det samme. Vi må minne dem på risikoen for utfall slik som pcib og Nanov, og at dette ikke er akseptabelt i Bgbio
De går tom for penger i et marked som ikke vil gi biotech penger. Dramatikken tiltar for hver dage de ikke ordner det problemet.
Kjøper du enda? Eller…? Kursen er jo jo tross alt ned 30 % siden du skrev dette.
Post gjerne svaret her fra selskapet hvis du får et svar.
Jepp. Spørsmålet er om de kan finansiere seg videre på andre måter, eller dra opp en kanin av hatten. Jeg tror i hvert fall de ønsker å unngå emisjon på disse nivåene. Det vil uansett gi dem lite penger inn og ikke sikre mer enn 1-2 kvartaler videre…
Det er også viktig å se på det større bildet her, er ikke bare BergenBio som er i denne situasjonen, men flust av vekstselskaper og andre biotech selskaper som har halt ut dette i lang tid. Kan nevne Targo, Nano og PCIB som andre som må hente penger helst i går. Targo har noen måneder mer enn de andre på seg, men uansett. Det er mange om beinet nå, og beinet er mindre enn før. Ikke en heldig miks.
Blir jo helt feil å sammenligne Nanov og Bgbio? Nanov sitt hovedstudie ble stanset grunnet dårlig effekt. Ingenting som tilsier at Bem ikke virker eller kommer til å feile (foreløpig). Ellers er jeg enig.
Snakker om regnskap her. Ikke medisin/case.
Bare 9% ned idag. Ledelsen i selskapet har full kontroll. Ting går iht plan - så her er det bare å Lene seg tilbake og følge utviklingen.
Har falt 50% siste 30 dager. Kunne vært en idé om CEO og styreleder tok er webinar med orientering og Q&A på strategien rundt videre kapitalinnhenting og kostkontroll.
Slikt bør vel være prioritet?
Hvis kliniske data på AML data er dårlige og disse presenteres før selskapet går tom for penger tror jeg selskapet er i skikkelig trøbbel. Just saying at AML kan være en joker; hvis resultater fra studien er gode kan emisjonen lett gjennomføres, alternativt, hvis resultater er dårlig blir ting veldig billig.
Det må være en short (under grensen) som kjører denne aksjen nedover. Antall aksjonærer hos nordnet er relativt stabil (ca 5400) og det er tydeligvis ingen endring hos de 20 største aksjonærene (TM sier attpåtil at han øker). Egentlig forstår jeg ikke hvorfor aksjen har falt/kollapset så mye som den har gjort de siste ukene. The only way is up!
Mulig, i et slikt scenario kan man forvente inndekning om ikke alt for lenge vil jeg tro.
Ellers, blir ikke helt klok av antallet NON eiere. Ser at det er over 6000 NON eiere i NNV hvor børsverdi er omlag 150mil kr, i PCIB er 3200 NON eiere på en verdi på 37mil kr, mens i Ulti med 2000mil kr i børsverdi er ca 2000 NON eiere.
Er litt random og ser ut som at NON eiere er sist ut av biotekselskapene for å slukke lyset.
Mulig det har noe med at de større eiere kanskje har litt mer profesjonelt forhold til investeringene og selger seg ut siden de må, mens NON aksjonærer er litt «har tapt så mye nå at det er lite vits å selge».
Inndekning går nok rimelig greit uten noen større kursheving. Enig i at småaksjonærene som regel blir igjen for å «slukke lyset» les har ikke vet nok til å ta tapet i tide.
Rart at selskapet har valgt å nedprioritere AML når det i juni 21 uttales» Vi var imponert over å se de positive responsene hos AML pasienter med tilbakefall, for hvilke behandlingsmuligheter er svært begrenset under gjeldende standardbehandling. Det som er interessant er at de første fullstendige svarene ble rapportert på et relativt sent stadium i studien, mellom uke 13 og 15. Slike senere utbrudd av responser kan mulig gjenspeile viktigheten av AXL-mekanismer i sykdomsutvikling, i tillegg til de potensielle immunfremmende fordelene ved behandling med bemcentinib. Ytterligere klinisk undersøkelse av denne lovende kombinasjonen er derfor berettiget.»
Har aksjonærene egentlig fått forklart hvorfor de valgte å nedprioritere dette? Bortsett fra uttalelsene om laserfokus.
Ikke redegjort for dette hva meg er bekjent. Virker som at det ble lagt opp til at AML ble forkastet uansett om resultatene på studien skulle vise seg å være gode eller dårlige, noe som virker rart.
Selskapet har nok trolig vært for dårlig på kommunikasjon og hatt en tendens til å overselge og please markedet.