Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Meteva AS øker med +52k, hyggelig at den største fortsatt har trua :grin:

Han kommer nok til å ta imot det meste hvis/når/om emisjonen kommer også.
Med Meteva i ryggen forstår ikke jeg helt skepsisen til emisjonen. Jeg tror heller ikke det blir så “billig” som mange skal ha det til.

2 Likes

Fordi Mohn har troen betyr ikke at det er en selvfølge at det skal lykkes. Mohn synes også at 37 kr var et fantastisk kjøp en gang i tiden. Han har kjøpt svært mye på 27-37 kr rangen. Forskjellen på han og mange andre er at han har råd til å tape pengene. Samtidig er han så tungt investert at han egentlig aldri kan selge seg ut da kursen vil kollapse helt.

Dette er ikke et innlegg ment for å snakke ned aksjen/kursen. Det jeg prøver å si er at man ikke skal følge “blindt” på en storaksjonær hvis man selv er usikker. Svært rike folk har også tapt store penger på børs tidligere. Det er ingen garanti i seg selv fordi han velger å kjøpe enda mer på disse nivåene.

5 Likes

Man har jo ingen garantier for noe som helst. Men jeg tror ikke han kjøper bare fordi han har mye penger og har råd ti å tape de. Det ligger nok mer bak og han er insider så time will show.

Men har han noen bedre forutsetning for å trekke ut et vinnerlodd i alle biotekselskapene der ute enn det vi andre har?

Han er vel ikke lenger regnet som insider da han ikke trenger å børsmelde kjøp. Jeg tror, personlig, at han ønsker å ha muligheten til å kjøpe selskapet billig så han kan drifte det på en mye mer fornuftig måte enn det har blitt gjort så langt.

Og nei. Han har ikke bedre forutsetninger enn hva vi andre har. Han kan gjerne ha kontakter innen bransjen som kan forklare børsmeldingene og resultatene litt mer i dybden enn hva vi vanlige kanskje forstår. Men selv disse tar feil de også.

At de slipper å børsmelde kjøp er det andre regler som ligger til grunn uten at jeg orker å søke det opp. Men det har vel vært diskutert tidligere og lagt fram begrunnelsen for det.

Mohn har mest å tape hvis kursen går videre ned. Det er han som har finansiert brorparten av all kapitalen i firma. Nå virker det for meg som at det er Mohn sine folk som sitter i styret og har vært med på å sette opp selskapet fra start av. Tror derfor ikke Mohn har noen bedre forutsetninger eller kunnskap enn det man har sett til nå.

1 Like

Som du sier Mohn har sine folk i styret, og jeg vil tro at han derfor har en viss kunnskap om diskusjoner som har blitt ført med BP (hvis det har vært noen), og derfor lettere kan gjøre en verdivurdering av selskapet og eller Bemcentinib,

Jeg tror heller ikke Trond er en mesias på medisinsk front. Tvert imot. Men jeg tror heller ikke han kaster penger ut av vinduet.
Som all anna forskning så går det ene eller andre veien.
Kursmessig pdd er det noen som skal ut for enhver pris ser det ut som.

Er det noen som har funnet ut hvem som selger så kraftig? Åpenbart noen som vil ut for enhver pris. Kan ikke se at det er noen på topp 20

Jeg er enig med deg. Så det meste er betinget av kunnskapen og teften til de Mohn har satt inn. Like mye som bull caset så er bear caset: Hvis de har urealistiske forventninger og erfaring hos disse Mohn menneskene så blir det dette som videreformidles til Mohn.

Min antakelse er at selskapet har fått god attention fra farma før de gikk inn i klinikk og når de kjørte sine fase 1 program. Dette har gjort selskapet, styret og Mohn bullish. Storyen med dets target er bra. Etter at fase 1 data forelå har ikke de aktuelle farma vært like overbevist og derfor må selskapet kjøre et målstyrt klinisk utviklingsprogram. Burnrate har vært veldig bullish og man har ikke planlagt pengehenting og tilhørende triggere godt nok.

Mohn sine folk og styret i BGBIO har ikke gjort en god nok jobb.

2 Likes

Mohn har jo nærmest uttalt at BGBIO er som et barn for ham…

Tror ikke han forventer no gevinst.

Han ønsker å støtte.

Blir litt som når du og jeg gir penger til kreftsaken.

3 Likes

Jeg skulle nå ønske at flere blant de steinrike var slik Mohn er. Men beløpene han nå har brukt for å kjøpe aksjer i BergenBio er beskjedne, særlig siden de siste tallene inkluderer dagen med det store fallet.

Mohn ønsker å bidra til at selskapet overlever, og han har mye penger investert i BergenBio. Men jeg tror at hadde han ment at dagens priser er et godt kjøp, ville han ha kjøpt aksjer i et helt annet omfang.

3 Likes

Han innser vel selv at han ikke vet når det er billig eller dyrt og kjøper underveis.

Sikkert mange som mente at han burde kjøpt mer i 2019 på 11 kroner.
Tar tid med forskning. 4 år frem i tid kan det være langt opp til 8 kroner elle langt ned. Ingen som vet.

2 Likes

Jaja hvis han vil ha aksjer så ligger det en post på 150k nå han kan ta.

1 Like

Er gressenke og lite annet fornuftig å gjøre på en lørdags kveld. Har fått noen tips fra en god støttespiller om at det kom en oppdatering i går på studien STK11 1b/2a som er blitt endret.

Hvis vi gjør en history of changes på denne:

https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT05469178?A=1&B=2&C=merged#StudyPageTop

Så ser vi at de har tatt bort styrken på dosene som har vært tungt diskutert her inne, samt at de har speedet opp avlesingen av ORR etter 6 måneder og 12 måneder, slik jeg forstår det så kommer denne studien til å gå ganske hurtig :crossed_fingers:

Men dette vet nok Roc litt mer om?

13 Likes

Ser der ja, der kom det noen endringer på STK11 studien gitt, hadde en følelse ja. Ser ut som dosene ikke var så clear cut allikevel da… :wink:

Personlig hadde jeg speedet opp fase 1b delen, dvs forkortet den og kjørt flere i og lengre fase 2b ekspansjonskohorten. Men bare litt lett synsing en lørdagskveld.

Regner med at dette er endringer gjort av ny CMO og kliniske rådgivere.

Takk for at du la ut :nerd_face:

12 Likes

Har også blitt gjort oppmerksom på en ny artikkel fra UTSW som jeg ikke tror har blitt postet her.

Denne gir oss litt mere innsikt i bakgrunnen for STK11 1b/2a studien, og litt mer om de 3 pasientene med STK11 i BGBC008.

While this investigation focused on NSCLC, it is possible that the beneficial effect of AXL inhibition on ICB therapy will extend beyond STK11/LKB1 -mutant NSCLC.

The sample size was small, but the results of the three patients with NSCLC treated with bemcentinib and pembrolizumab provide encouraging evidence that inhibiting AXL could re-sensitize human STK11/LKB1 -mutant NSCLC to ICB therapy, especially given that tumors from the patients did not harbor KRAS mutations and had minimal to no PD-L1 expression, making them unlikely candidates to respond to anti-PD-1 therapy alone.

“Our data strongly supports clinical testing of AXL inhibition in combination with PD-1 checkpoint blockade in patients with STK11/LKB1 -mutant NSCLC and potentially in other tumors that are refractory to PD-1 blockade and that also exhibit deficits in TCF1+ CD8 T cells,” Dr. Brekken says.

9 Likes

Da ble det stans i handelen idag og etter nedgang på over 10%. Ha en strålende børs uke.

1 Like