Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Meldt var feil ordvalg, presentert er vel mer riktig.

Seriøst?

Fint hvis du kan utdype hva du mener kan skje i 2022, utenom en melding om første pas i eusolid og en evt melding om emisjon. Når det er laserfokus på covid og stk 11, samt at aml er lagt litt på is, så ser ikke jeg heller helt hva 2022 skal bringe. Mulig du ser noe vi andre ikke ser.

Det er varslet ett samarbeid på “respiratory infections” med estimerte data H2 23, vi vet ingenting om hva slags samarbeid dette er, det kan være ett forskningsmiljø eller ett Farmasiselskap. Hvis man ser på utviklingen på ledelse og styret i selskapet det siste året så har det blitt spisset med personer med erfaring fra M&A og Partner Collaboration. En slik avtale kan i teorien komme når som helst.

3 Likes

Spennende. For meg virker det som om selskapet i for liten grad klarer å informere markedet om hva selskapet har for teknologi. Et mulig samarbeid med noen, virker relativt diffust. Uansett har «atomkraftkongen» TM troen så det er kanskje på tide å gjøre noen kjøp igjen her. Kursen synes å flate ut etter en nedgang på over 70% på 6 mnd, selv om emisjonen kommer nærmere dag for dag.

Det er noe prematurt å konkludere med at emisjon er eneste mulige kilde til ny kapital

3 Likes

De har 290 mill på bok 1 juli 2022. Med den burnraten de har hatt (70-80 mill pr q) vil de være tom i juni 2023, dvs om ca 9 mnd. Selskapet bør vel ligge 3-6 mnd i forkant med å skaffe pengene. Anser du det som sannsynlig med en partneravtale rundt stk11 før den tid? Eller hvordan tenker du ellers de skal skaffe seg kapital?

Jeg skal ikke si noe om sannsynlighet, men det er fremdeles en stund til kontantbeholdningen er skrapet.
Det er flere veier til ny kapital enn kun emisjon.

4 Likes

Du har nok sikkert rett i det, uten jeg helt ser hvilke. Så setter selvfølgelig pris på om du kan utdype. Jeg vurderer ihvertfall å begynne å handle til dagens ATL pris, selv med den risiko som finnes. Ha en strålende børsdag.

Hvilke andre måter for kapital tror du er gode sannsynlige muligheter for BGBIO utenom en emisjon eller et konvertibelt lån?

2 Likes

OPPKJØP :crazy_face:

1 Like

Noen som kan forklare denne ordredybden på salg:

Partnering og/eller out-licensing. Tidligere har de (Godfrey) vært klare på at Covid delen “is out for a bid”

Hvordan vil BGBIO kapitaliseres for operasjoner etter sommeren 2023?

• Oppkjøp/partnerskap/ut-lisensiering
  • Emisjon
  • Konvertibelt lån

0 stemmegivere

Utlisensiere covid i 2022 :rofl: de må jo først komme igang. Selv 2 mnd etter at studie i eusolidact er godkjent så er ikke første pasient dosert. Når alle pasientene er innrullert, skal data vaskes og kontrolleres. Og det blir neppe før sommeren 2023. Og jeg tviler på at noen vil hoppe på covid biten med de datene de sitter på så langt.

2 Likes

Hvis du hadde giddet å lese spørsmålet til ROC “Hvilke andre måter for kapital tror du er gode sannsynlige muligheter for BGBIO utenom en emisjon eller et konvertibelt lån?” , så hadde du på en bedre måte forstått mitt svar. Ser du lengre opp i tråden så har du også fått forklart at de skal i samarbeid med andre om respiratory infections, hvor selvfølgelig Covid er en undergruppe av dette. Siden du tydeligvis mener at slikt har null verdi i fremtiden, så vil du muligens snart oppdage at andre ser den verdien.

Fint hvis andre ser verdien i det. Nå er kursen ATL så det må i såfall være Lilli bendriss og co. For markedet generelt vil jeg si at tåken ligger tykk over bgbio. Ønsker selvsagt deg og en strålende børsdag.

Siden 9 september har totalt topp 20 av aksjonærene refusert med ca 800.000 aksjer.
Akkurat hvem som har solgt seg ned fremkommer ikke. Trist at noen av de store aksjonærene ikke ser mulighetene.
https://www.bergenbio.com/investors/our-shareholders/

Og hvor mange av de 800k tror du er lånt ut til Short?

Jeg tror ingen av de. Jeg antar at ingen av de 20 største låner ut til short. (Hvis det spiller noen rolle hva jeg tror/antar).