Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Gode nyheter, var dog ventet at de fikk komme med på ASH på guidingen av selskapet de siste året. Bemcentinib er megaspennende og rekken av studier er slående, hvem vet for hvilke indikasjoner selektiv AXL-hemming blir standard of care i, kan bli mange. Jeg kom inn i Bergenbio for AML indikasjonen og er veldig spent på selskapets videre strategi og studier. Kanskje får vi vite mer på RR dagen 6. november allerede. Emisjonen i sommer var perfekt timet.

Caller partner på ihvertfall en av indikasjonene ila første halvdel 2021, men cash som del av avtalen, og oppdatering fra hva FDA tenker om high unmet need etterhvert som resultater foreligger på AML, MDS, og Glioblastom, også må vi ikke glemme malignt melanom, fibrose, og lunge også da :sunglasses: :metal: For ikke å snakke om in vitro resultatene fra Asia, se linker i fundamental tråden.

5 Likes

Rappet fra et annet forum:
https://www.nature.com/articles/s41401-020-00546-8

  • "In conclusion, this study demonstrates for the first time that AXL is involved in the regulation of the Warburg effect. "

Er ikke Warbugs effekt en sentralt tema i kreft generelt? Altså i all kreft?

12 Likes

Jo Warburg effekten er veldig viktig. Kort fortalt så går det ut på at særlig ondartede kreftceller er i stand til drive anaerob forbrenning, altså forbrenning ved bruk av laktat, i områder av svulsten som er dårlig forsynt med blod. Da man introduserte angiogenese-hemmere var dette en revolusjon, helt til resultatene skuffet endel, og noe av årsaken kan ha vært at nettopp Warburg effekten var i spill. Det har ikke lyktes å angripe warburg effekten terapeutisk, ifølge google.

9 Likes

Skal ikke se bort fra at de skal vise god forskning som støtter opp om Warburg effekten på fredag.

Noe stort gjennombrudd av ett eller annet slag har jeg mistenkt det kan være siden de strategisk legger denne dagen inn mot mange AXL nyheter.

2 Likes

Det er vel mulig att denne nyhetsstrømmen kommer til å få shorterne til å klø seg litt i hodet også.

1 Like

Blir første pasient i accord i India meldt?

1 Like

Artics analyse er fra dato ??

Tror vi at ABG kommer med ny analyse, de hadde 55 ?

DNB 68 , få vi høre fra de?
Screenshot 2020-11-05 at 07.44.44

Den er ny:

Arctic :

• Abstract released by ASH today, earlier than expected
• Updated results from study combining bemcentinib with LDAC in AML

1 Like

ABG sin siste analyse er fra 2018, så de har sluttet med løpende dekning av aksjen. (TP var 57,- så vidt jeg kan huske).

De andre meglerhusene som følger aksjen slipper sannsynligvis oppdaterte analyser etter R&D-day i morgen 6. november. Det vil sannsynligvis bli lansert nye pivotalstudier, og det må regnes inn. Videre så vil jo de oppdaterte resultatene på SITC den 10. november gi mulighet for analytikerne til å oppdatere enda en gang.

9 Likes

Kan idag markedet stå i mot Voleons vibes? 947k er ikke lite!

Kan Voleon stå i mot markedet hvis BergenBio drar noen kaniner opp av hatten og alt ser bull ut?

6 Likes

Voleon har solgt aksjer de har lånt og har ikke så stor makt. Da må de i tilfelle øke shorten ytterligere, og det tviler jeg på om de tør pr i dag.

Mulig de så tegnene og dekket inn endel i går ettermiddag?

1 Like

USA valg på TV, BergenBio på pc… det er like spennende :slight_smile:

Jeg synes det er betryggende at det er et kvantitativt drevet fond som er short. Hadde vært skummelt med et analysedrevet fond som hadde satt kloke hoder på caset og funnet ut at de ikke trodde selskapet ville ha gode nok produkter og dermed var overpriset. I tillegg har du jo også aktivist short fond som graver frem negativ informasjon og skaper mye negativ PR, mye verre å håndtere enn en algoritme som ser på nøkkeltall eller charts.
Voleon blir jo her en garantert kjøper av 950K aksjer, før eller senere og det kommer til å være med på å drive kursen opp en vakker dag :smiley:

8 Likes

Jeg har idag brukt med å lese gjennom flere forum og meldinger fra BGBIO. Det er utrolig godt å se hvor mye kvalitet BGBIO legger i sin kommunikasjon og ikke minst gledelig å konstatere hvor mange høy kvalitative kontakter BGBIO har verden rundt.

Jeg gleder meg til presentasjoner i de dager som kommer.

6 Likes

Noen som har meldt seg på R&D eventet i morgen og fått bekreftet tilgang?

Jeg har fått bekreftet tilgang med link til Zoom.

4 Likes

Bekreftet tilgang ja.

BerGenBio Virtual R&D Day - 06 November 2020 slutter 15.25 imorgen … Det bliver spændende hvordan markedet reagerer den sidste time af børs.

6 Likes