Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Viser til fundamental-tråden, hvor det fremkommer i en melding at Sarsia Seed har solgt alle aksjene sine, og Sarsia Development har solgt nesten alle aksjene (resten forsvinner nok i morgen): BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO) - #4756 av TekBot

Sarsia Seed AS, a company closely associated to Sveinung Hole, Member of the Board of Directors of BerGenBio ASA, has on 24 May 2023 sold 2,117,900 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 0.2975. Following this transaction, Sarsia Seed AS holds 0 shares in the Company.

Sarsia Development AS, a company closely associated to Sveinung Hole, Member of the Board of Directors of BerGenBio ASA, has on 24 May 2023 sold 1,000,000 shares in BerGenBio ASA at an average price of NOK 0.3658. Following this transaction, Sarsia Development AS holds 175,000 shares in the Company.

Both transactions are conducted to fund subscription in the rights issue announced from the Company 25 April 2023. Please see further details about the transactions in the attached forms.

Edit: Sletter klagingen min over at e-posten med børsmelding ikke kom, samt spørsmål rundt dette. Bortkastet støy.

2 Likes

Sendt ut som børsmelding

Tja… Det kommer jo an på hva du abonnerer på, og jeg vet ikke hva du karakteriserer som “normal måte”. Fått via de to kanalene jeg abonnerer på børsmeldinger, men ikke direkte fra selskapet.

I det hele tatt en mindre sikker metode å basere seg på at enkeltselskapers tjeneste alltid fungerer. Bedre å ta det direkte fra Oslo Børs (og evt andre i tillegg. Jeg bruker f. Eks DN som også har push)

1 Like

Var det ikke her vi hadde en mengde poster frem og tilbake om spesialistinvestorene bak BGBIO, deres kunnskapsnivå og spesielt Sarsia?

3 Likes

Står i børsmeldinga at de har solgt fordi de trenger midler til å delta i emisjonen. Skjønner jeg godt når de kan kjøpe det tilbake i emisjonen og mer til for en tredjedel av prisen de solgte på i dag.

3 Likes

Jeg ble faktisk litt overrasket over at Sarsia ikke blir sittende med de gamle aksjene gjennom emisjonen. Jeg blir enda mer overrasket dersom Investinor gjør det samme. Surprise Me! Stakkars Mohn, han har for mange aksjer til å kjøre slike stunt som Sarsia.

1 Like

Man skal være ganske forsiktig med å konkludere med noe som helst.

For alt vi vet kommer sarsia til å øke sin eierandel opptil betydelig gjennom denne emisjonen.

1 Like

Hva har jeg konkludert med som ikke er spikret fakta. Sarsia solgte fordi de ikke ville sitte gjennom emisjonen med de gamle aksjene. Jeg skrev ikke noe annet enn dét. De spiller spillet. Småaksjonærene taper.

1 Like

Være en idiot for å sende ut de “riktige signalene”? Nei det er ikke en kapitalist man ønsker i et styre. Inntil videre får man tro at Sarsia ønsker å benytte alle tegningsrettene de har blitt tildelt. Med salget i dag så kan de betale for 4 av 28.

1 Like

Nå var det vel stakkars Mohn du fremhevet :blush:

Som sagt; Sarsia kan ende opp med å øke sin eierandel betydelig i denne emisjonen.
Jeg ville iallfall vektlagt dagens børsmelding veldig lite hva gjelder hvor mange % av selskapet de sitter med om en måneds tid.

1 Like

Du mangler en rød tråd. Ser ikke sammenhengen.

De fleste småaksjonærene solgte vel i går, det burde de hvert fall gjort, hvis ikke kan de skylde seg selv. Jeg solgte alt på 0,45 og tenker å ta tilbake alt jeg har rett på i emisjonen, så hvorfor skal ikke Sarsia kunne gjøre det samme.

3 Likes

De kan gjøre hva de vil for meg. Synes du det er naturlig at Investinor gjør det samme som Sarsia også?

Hvis de får 30 øre for aksjene så er det hvert fall forståelig at de gjør det. Det viktigste nå er hva som skjer fra 16 juni av, de gamle aksjene betyr ikke noe særlig lenger.

Så forventer dere at Mohn og Investinor også gjør samme grep?

Meteva og Investinor er garantister, så da vil jeg tro at deres mulighet til å selge aksjer er begrenset.

1 Like

Ergo Sarsia er ikke garantist?

Vedlegg 3 Liste over Garantistene
Garantistene/Underwriters Beløp/Amount
1 Meteva AS NOK 65 000 000
2 Investinor Direkte AS NOK 17 500 000
3 Bera AS NOK 3 380 000
4 Fredrik Lundgren NOK 17 500 000
5 Viking Nord AS NOK 2 000 000
6 Wilhelm Risberg NOK 17 500 000
7 Maven Investment Partners Ltd – Hong Kong Branch NOK 2 000 000
8 Altitude Capital AS NOK 6 000 000
9 Buntel AB NOK 4 250 000
10 Dariush Hosseinian NOK 2 500 000
11 Marit Mohn NOK 1 680 000
12 Marstia Invest AS NOK 1 680 000
13 MP Pensjon NOK 10 000 000
14 Nowo Global Fund NOK 3 000 000
15 QQM Equity Hedge Master NOK 3 000 000
16 Selandia Alpha Invest A/S NOK 2 500 000
17 Tellus Equity Partners AB NOK 1 500 000
18 Anavio Equity Capital Markets Master Fund Ltd NOK 5 000 000
19 Carnegie AS NOK 2 010 000
20 Exelity AB NOK 2 000 000
21 Formue Nord Markedsneutral A/S NOK 5 000 000
Total NOK 175 000 000

Er nok en del av disse garantistene som vil dumpe aksjene ut relativt fort med ca 12% fortjeneste. Kan ikke tro at alle disse er langsiktige investorer (som har satt seg grundig inn i caset). Time will show.

2 Likes