Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Wiklund i Targovax mener at deres avtale med Atlas, av flere sammenlignet med såkalte “dødsspirallån” er mye bedre enn emisjonen i BerGenBio:

– Vi gjør selvsagt dette med åpne øyne, men det er helt umulig å hente penger for børsnoterte biotekselskaper om dagen. Finansieringsløsningen var ikke førsteprioritet for oss, men den er forutsigbar, og utvanningen skjer i hvert fall over tid, sier Wiklund.

Han henviser til biotekselskapet BerGenBio, som nylig hentet krisepenger til enorm rabatt med ekstrem utvanning for aksjonærene.

– Etter den avtalen BerGenBio ble nødt til gjøre, synes vi Atlas-finansieringen er et ekstremt godt alternativ, sier Wiklund.

Holom i DNB sier følgenende:

– Targovax har nok vurdert noe lignende som BerGenBio, men kom nok frem til at utvanningen blir stor. Da står valget mellom pest eller kolera. Gjennom et konvertibelt lån som i Atlas, så behøver de i hvert fall ikke å trykke flere aksjer enn de trenger. Så kan de forhåpentligvis hente egenkapital når de kan komme med noe nytt til markedet, sier analytikeren.

1 Like

Blir spennende å se aksjonærlisten for 22/5, det er en fortrinnsrettet emisjon og de med tegningsretter har 1. prioritert, de med tegningsretter og overtegner har 2. prioritert, mens garantister eller øvrige uten retter står bakerst i køen. Mange av disse flipperne på listen over hadde ikke aksjer.

Edit: Listen for 22/5 er ute og ingen av de ukjente garantistene kom inn.

1 Like

Nordea Funds har solgt seg under en meldingpliktig grense slik jeg forstår der: NewsWeb

Er ikke mye info (PDF fra børsmeldingen): https://newsweb.oslobors.no/obsvc/attachment.obsvc?messageId=591579&attachmentId=262310&obsvc.item=1

Fra Fundamental-tråden: BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO) - #4763 av TekBot

Edit: @polygon på Fundamental-tråden har tolket PDF for oss: BergenBio Fundamentale Forhold (BGBIO) - #4764 av polygon

CFO gadd ikke skrive det, men dette er en melding om at de Nordea-fondene som var på topp 20 listen har solgt de til sammen 2 mill aksjene de eide i går.

1 Like

Hvorfor plutselig 33% kursoppgang?! :flushed:

1 Like

Livsfarlig aksje her nå, russisk rulett

1 Like

Ikke ofte man ser markedet elske at styremedlemmer lemper ut aksjer.

1 Like

Et dumt spørsmål: når er fristen for signering av tegningsretter ?

Slik jeg har forstått det så åpner det 30 mai og stenger 13 juni, belastes 16 juni.

1 Like

Tnx man! :metal:

Forutsetter en godkjenning av Finanstilsynet. Godkjenningen er forventet 26 mai. Hvis prospektet ikke godkjennes vil det starte to handelsdager etter godkjenning.

Mulig dagens oppgang har noe med gårsdagens børsmelding om at " BerGenBio Announces Abstracts Accepted for Presentation at 2023 ASCO", og har løftet forhåpningene/optimismen noe ? :man_shrugging:

Hva om det ikke godkjennes?!?!?!
De som er solgt seg ut er f… up?!

Husk å realisere om man er trader. Er omtrent umulig å få igjennom en større post med så lavt volum:
image
Ja aksjen er opp 50% ca. fra i går, men nesten ingen får solgt noe som helst, så hva har det å si egentlig? Er ikke snakk om store summer tjent for noen, bare papir-gevinster som ser fine ut.

1 Like

mld ble sluppet idag tidlig sorry, men før åpningstid…

Da prøver de på nytt. Før eller siden blir det godkjent.

På finansavisens forum mener mange det er naken short som er årsaken til oppgangen. Det kan sikkert være noe av årsaken. Min vurdering er at denne fremover vil falle ned i intervallet 9-13 øre. Har tatt feil før og det kan sikkert skje igjen.
Edit: kursen må gjerne for min del ligge på over 40 øre til jeg får 28x for tegningsrettene jeg kjøper til 10 øre stykket. Da går de ihvertfall rett ut igjen.

MCAP har gått fra 106 millioner til implisitt nå 1,1 milliarder på tre dager - det må jo være ny rekord på Oslo Børs?

Få som trodde at BGBIO var biotekselskapet som skulle gå 1000% :crazy_face:

6 Likes

Ser at tegningsrettighetene er kommer på vps konto.

1 Like

Jepp, kommet her også, men man kan ikke svare på dem ennå?