Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Godt spørsmål. Det lurer jeg også på. Spørsmålet er om vi har nok informasjon fra selskapet til å svare på dette? I den første børsmeldingen finner jeg dette: https://mb.cision.com/Main/15728/3757987/2011232.pdf

Any New Shares subscribed in the Rights Issue will reduce the underwriting commitment of the Underwriters but not pre-commitments from existing shareholders.

I og med det er garantert for 175 millioner, men de skal hente opptil 250 millioner, så må de som ikke er garantister tegne for 75 millioner før det begynner å spise av beløpet som er garantert for. Edit: Hmm. Dette ble litt “stating the obvious” av meg, men dette synes jeg er interessant.

Jeg har ikke tilgang, men tviler på at det er noe ny info her. Småbeløpa ledelsen går inn med, er ikke noe å skryte av.

1 Like

– Robert Næss kan sikkert gjøre den øvelsen. Han kan kjøpe og selge. Han er god, men at en seer eller alminnelig aksjeinteressert skal prøve på det – det vil jeg advare sterkt mot, sa Trygve Hegnar i Økonominyhetene.

Jeg valgte å selge mine tegningsretter. Vurdering frem og tilbake… tenjker jeg tar en pause fra biotek.

Verdt å merke seg at bare 4% ish av de totale rettene er omsatt.

1 Like

Jeg har laget et skjermopptak av dagens webcast. På hjemmesiden har de kun publisert en PDF (lenke til PDF her).

Jeg sendte inn fire spørsmål, men kun to av dem ble stilt. Jeg mistet litt av begynnelsen av webcast, men det var mest introduksjon jeg mistet. Kvalitet på videoen er ikke den beste, men god nok. Mulig dere må sette volum på det høyeste for å få god nok lyd. Her er lenke til videoen: 02.06.2023_11.02.08_REC

Jeg sendte som sagt fire spørsmål, kun to av dem ble stilt, og de ble formulert litt annerledes enn jeg stilte dem. Her er de to spørsmålene slik jeg skrev dem:

“Question 2: You have put down all previous studies, and are now only betting on BGBC016. Have you made a thorough assessment of the competition for 1L STK11m in NSCLC? Are you familiar with, for example, TNG260, AB801, NPRL2 and Eflornithine? Just to mention some.”

og

“Question 4: In an interview in Finansavisen, Rune Skeie said that you have not found a partner for the phase 2 study BGBC016 and that you therefore have to buy medicine yourself. Why will Merck/MSD not provide medicine for this study?”

5 Likes

Takk for at du deler webcasten nojoy, da har jeg litt kveldkos :slight_smile:

1 Like

MILLENNIUM CAPITAL PARTNERS LLP har økt shorten enda en gang. Nå økt fra 3,12 prosent til 3,82 prosent: Details - Short Sale Register

Utrolig at de klarer å få tak i aksjer å shorte, og kanskje enda mer utrolig at de tør, for skulle jo tro det er store sjanser for at utlånte aksjer trekkes tilbake fordi eiere ønsker å selge dem for kun å bruke t-retter. Men kan jo være de har funnet en stor aksjonær de føler seg trygge på ikke skal selge.

1 Like

Takk for deling. Syns forøvrig det var en god presentasjon av selskapet og mulighetene videre.

Jeg er fortsatt negativ, men forsøker meg på en henvtrade dersom jeg får gratis t-retter, eller, blir vel feil å kalle dem t-retter, blir jo aksjer. Har lagt inn ordre i emisjonen. Dersom jeg blir tildelt, går de rett ut igjen første dag de lovlig kan selges. Håper jeg klarer å gå ut uten stor minus.

Jeg er ikke fornøyd med svarene hans på mine to spørsmål, opplevde svarene som tåkeprat. Han påstod at det var en fordel for BerGenBio med konkurranse på STK11, videre påstod han at årsaken til at de skulle kjøpe medisin selv til fase 2, var av strategiske grunner. Jeg tror ikke på han. Stoler ikke på noe han sier. Tror han er full av f eller s.

Bioteknologiselskapet Cytovation, med hovedkontor i Bergen, har hentet inn nye 80 millioner kroner til utprøving av kreftmedisinen selskapet utvikler. Fremdeles mulig å hente penger for biotek selskaper.

1 Like

Kvitt eller dobbelt i BerGenBio-tegningsretter: Kvitt eller dobbelt i BerGenBio-tegningsretter - Norge - Investtech

I en analyse fra 23. mai advarer vi mot å handle BerGenBio-aksjen. Vi har fortsatt en soleklar salgsanbefaling på BerGenBio-aksjen, og den blir liggende i Investtechs Hold-deg-unna-portefølje.

For svært risikosøkende investorer, kan det imidlertid nå være en svært kortsiktig gevinstmulighet i BerGenBio-tegningsrettene. Men de kan også gå i null. Her er grunnlaget for vurderingen, og hva vi gikk gjennom på dagens webinar.

Fremstår som de har kopiert ingressen fra Bergens Tidende. Har ikke tilgang, så aner ikke hva som skrives. Den ble forresten publisert i dag, ikke 1. juni slik som står ovenfor.

Så vidt jeg kan se så er de to artiklene identiske. Forsåvidt en god artikkel som gir litt innblikk og oversikt i selskapet og aksjen.

Da DNB satt kursmål til 1 krone før emisjonskursen var fastsatt, fremstod det veldig lavt syntes jeg. Nå fremstår det derimot ekstremt høyt, og jeg lurer bare på hvor lenge de venter før de senker kursmålet til et sted mellom 7 og 20 øre, som er området jeg vil gjette på. Kanskje de venter til tegning i emisjonen er ferdig.

1 Like

In the first randomized, molecularly-defined analysis of a KRASG12C inhibitor versus chemotherapy, LUMAKRAS showed improved PFS over docetaxel, irrespective of PD-L1 expression level, and retained PFS benefit versus docetaxel across key co-alteration subgroups (including STK11, KEAP1, TP53). Collectively, the biomarker data help inform treatment decision making and the ongoing CodeBreaK clinical development program, which explores LUMAKRAS in novel combinations.

These data will be presented on Tuesday, June 6 during an oral abstract session: Lung Cancer–Non-Small Cell Metastatic, from 9:45 a.m.- 12:45 p.m. CDT (Abstract #9008).

LUMAKRAS er det samme som sotorasib. Pressemeldingen ovenfor mangler dato, men ble publisert i dag. Jeg forsøker å holde oversikten over alle mulige konkurrenter til BerGenBio på STK11 i NSCLC. Legger denne til lista.

Veldig interessant nojoy, gleder meg allerede til å lese om neste konkurrent du graver fram! :wink:

Jeg skrev ikke at det var en konkurrent, jeg skrev “mulige konkurrenter”. Det burde være viktig for alle som investerer eller vurderer å investere i BerGenBio å følge med på hva som finnes og dukker opp av mulige konkurrenter til BerGenBio’s eneste gjenstående satsing. Jeg har postet info om mange andre tidligere.

1 Like

– Årets klareste salgsanbefaling

Den klareste anbefalingen fra Investtech er å holde seg langt unna en av milliardær Trond Mohns favorittaksjer, BerGenBio.

– BerGenBio må selges om man skulle ha den. Fredag formiddag omsettes aksjen for 40 øre, mens man ved å kjøpe en tegningsrett til 2 øre, og legge på 10 øre i tegning, får det samme for 12 øre. Det er den klareste salgsanbefalingen i 2023, sier Linløkken.

Blir man trukket automatisk fra bankkonto om man har retter, eller må man tegne kjøp?