Selskapet er nå priset til 258 mill, dvs under cashbeholdning. Aksjekursen verdsetter altså forskningen til null kroner.
Blir spennende å se om noen innsidere vil handle aksjen fremover eller om de bare vil karre til seg opsjoner. Jeg har ihvertfall tenkt å benytte stemmeretten til å stemme mot alle forslag om opsjoner til styret/ledelse.
Ikke umulig selvfølgelig. Håper de har penger nok til 2025 når studien skal avleses.
De må ha en BP avtale for å kunne kjøre fase3 av studien. Det har vel selskapet selv sagt noen ganger. Slik jeg har tolket det selskapet har kommet med så har de cash ut 2024, og at fase 3 må kjøres sammen med andre ol.
Hadde vært nyttig å se et kakediagram av hvordan kostnadene der er fordelt. Hvor mye går direkte til CRO for studien, hvor mye går til lønninger faste ansatte, hvor mye til konsulenter, hvor mye til husleie og annet.
Ellers, den avtalen på respiratory infeksjon (tror jeg?) som de nevnte en gang i fjor hadde jo vært lurt å meddele snart slik at kursen får et løft. Samme gjelder avtalen på Tilvestamab.
De brukte 306 mill ifjor, der 66 mill er til lønn, skatt og bonuser!! Ca 256 mill gikk til forskning etc. spennende at de brukte 8 mill på bonuser ifjor!
Ja, håpet er at fase2 studien er så god at=
Noen som har en ide når fase2 er ferdig?
~22% i kompensasjon for faste ansatte. I tillegg kommer kostnader til konsulenter som dekker det FTEs ikke dekker. Kanskje litt høyt ja. Hvis du legger til øvrig G&A som inkluderer administrasjon, leie, reise, kostnader for regnskap, lønn, advokater etc Vil tro kostnader direkte til R&D ligger på rundt 60-65%.
Fase 1b/2a avleses i august 2025 ihht CT.gov.
Om det er en sannsynlig forventet kurs, hvordan forklarer man at GUEVOURA FUND LIMITED reduserte shorten både 20/6 og 21/6?
Sannsynligvis ble utlånte aksjer kalt tilbake. Ingen som satt med shortposisjon 20. og 21. juni som hadde vettet i behold ville redusert short før i dag (som egentlig skulle vært i morgen). Så dumme tror du ikke de er?
Men “dumme” nok til å øke shorten kraftig den 19/6 uten å ha sikret seg mot at utlåner kunne tvinge dem til å kjøpe tilbake når som helst før 23/6?
Man tjener ikke penger uten å ta risiko. Poenget i mitt svar til deg, er at hvis man var så heldig å ha noen aksjer short 20. og 21. juni, så dekker man selvfølgelig ikke den før emisjonsaksjene kommer i handel med mindre man blir tvunget til det.
Edit: Nå som børsen er stengt, kan jeg nevne at jeg faktisk fikk solgt alle emisjonsaksjene uten tap i dag. De ble faktisk tilgjengelige i Nordnet i løpet av dagen. Fikk faktisk en veldig liten gevinst. Da har jeg oppnådd det som var viktigst for meg, nemlig å få helt gratis opsjoner. Nevner dette, fordi jeg føler jeg har fått så mye kjeft av endel. Kjeft det dere vil. Selv om jeg er heftig i tap fra å være i BerGenBio i flere år, unngikk jeg å bli nulla i emisjonen, og fikk ordnet meg gratis opsjoner. Jeg tenker dette er et godt tidspunkt for meg å slutte å poste i denne tråden.
Det tror jeg de fleste her inne kan være enige om.
Edit:
Du får ha lykke til med fremtidige risikoinvesteringer. Jeg tenker det var et positivt siste bidrag at du deltok i emisjonen, mer enn en “hevntrade”. Tiden vil vise om du hadde sittet igjen med mer om du hadde blitt med lenger.
Cashbeholdning pr 1 april er 73 mill. De brant 72 mill i 1q. Så pr 1 juli har bgbio 250 mill (minus det emisjonen kostet - jeg antar 25 mill). Så 225 mill har de. Det vil holde til 1 april 2024. Antagelig vil noen løse inn sine warrants tidlig , ved Q3(pga forventning om at kursprisen går opp). Så regnestykket går opp mtp cash.
Har aldri fått warrants før. Noen som kan mansplaine for meg?
Les fra pkt 13 og utover:
Tusen takk begge to. Dette er jo superbull for min del om jeg kan utøve 155k om litt under ett år om bgbio henter seg inn
Ja, det er bra. Forutsetningen her er at rekrutteringen går i tide og det ikke blir noen forsinkelser i programmet.
Er nok heller 36 mil.
“9. The costs payable by the Company in connection with the share capital increase are for the time being estimated to be between NOK 31 500 000 and NOK 36 000 000 (depending on the final subscription amount in the Rights Issue)”
Og dermed var BGBIO blant børsens minst synlig shortede selskaper. Mens shorterne satser videre på NANO, NYKODE og ULTIMO.
Selv om man ikke venter at kursen skal videre ned, så er den nok avhengig av nyheter eller generell makrobedring før vi ser noen kraftig oppgang. Om de rapporterer redusert cash burn ville det vært en god ting. Rekapitaliseringen bør gi arbeidsro og fokus over til vitenskap og resultater.