Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Etter jeg solgte meg ut på teknisk rekyl + Teigland/Investornytt-pumping, sjekket jeg tredje største “aksjonær”, som er en DNB-konto jeg har nevnt tidligere (den består sikkert av flere forskjellige aksjonærer), og så at det nå faktisk var en god stund siden det var slutt på at beholdningen minket. Jeg burde jo sjekket FØR jeg solgte, men det husket jeg ikke på … Anyway, den er på stedet hvil nå.

Jeg ble deretter sittende å kikke på ordreboka, og det fremstod som for lite salgspress, og jeg klarte ikke å følge planen og klarte ikke å holde følelsene utenfor, og endte opp med å kjøpe meg inn igjen tidligere enn planlagt.

For å være helt ærlig, er jeg veldig ambivalent. Jeg ønsker ikke å være ute (fordi markedsverdien er for lav), og ønsker ikke å være inne (fordi jeg har brent meg for mange ganger og sliter med å ha tillit til Olin). Jeg ønsker å være kortsiktig, og jeg ønsker å være langsiktig. Jeg tror det går i dass, men frykter det går til himmelen. :upside_down_face:

Så, akkurat nå er jeg inne igjen.

Det er så fordømt vanskelig å holde hodet kaldt og følelsene utenfor når det gjelder et selskap jeg tidligere har investert så mye av min tid over mange år. Hadde det vært et hvilket som helst annet selskap, hadde jeg ikke hatt problemer med å holde meg til en plan, holde hodet kaldt, og være objektiv.

Edit: Grunnen til at jeg brukte ordene “ute for godt nå” med mindre vi havnet endel lenger ned, er fordi jeg antok det var store sjanser for at kursen ville gå videre opp og ikke gå tilbake til nivået jeg satt meg som target, og jeg har et prinsipp om ikke å kjøpe tilbake på høyere kurs enn jeg har solgt, og da hadde jeg altså vært ute for godt dersom det hadde skjedd.

3 Likes

Bare les brukernavnet ditt, så vet du hva strategien din er :stuck_out_tongue_winking_eye:

2,620,532,532 aksjer i selskapet.
Market cap: 235,8M på 0,09kr/aksje

Rundt 230M i banken nå etter Q2 ± 20M, så de er priset til cash, som går ned med ca. 70M per kvartal. Så ca. 10 mnd drift igjen. Veldig lenge til resultater fra:

1L STK11m NSCLC (BGBC016)
Og 2L+ NSCLC Trial (BGBC008) skal se på resultatene fra BGBC016

“This will be further assessed in the on-going BGBC016 study in 1L STK11m NSCLC patients.”

Altså, ser ut til å gå mot ny emi i all den tid det ikke er forventet at de skal tjene mange millioner neste 6 mnder.

1 Like

Du glemmer at de får inn opptil 125 millioner ekstra på opsjonene dersom de klarer å få kursen over emisjonskurs. Videre forventer jeg at cascburn blir vesentlig lavere enn 70M fremover.

1 Like

Eventuel nyhetstørke er ikke alltid negativt. Det virker som aktører da tørr å kjøre opp kursen i forkant og så blir det som vanlig sell on news uansett hvor gode nyhetene er.

Ja, men hvor skal pengene komme fra? Hvor skal avkastningen til aksjonærene komme fra? Jeg ser det ikke per nå. De har hatt mange år på å få til noe nå, men alt har vært halv-seire eller bom.

Det virker egentlig som disse aksjene blir tradet mer på TA enn det fundamentale. Bortsett fra når det er emisjoner og negative nyheter. Da er det aldri tvil om retning på kursen.

Som Nojoy skriver så har de ca 250 mill nå. De får inn 125 mill fra warrants og har 100 mill tilgode i lån hos Mr Mohn. Totalt 425 mill. Min vurdering er at det holder til å kjøre fase 2 ferdig. Cash bekymrer jeg meg ikke over - Mr Mohn klarer nok å hoste opp litt til så de kommer over målstreken. Ser enkelte har litt tynnslitt tillit til ledelsen. Hadde det endret seg med noen andre der - neppe. Nå er ihvertfall egget lagt i en kurv - så får vi håpe Merck kjøper hele selskapet når fase 2 er ferdig. Ha en strålende helg.
Edit: litt skeptisk til om kursen kommer over 10 øre ifm warrants ifm q3/april24. Kan fort komme shortere inn som ønsker å tjene penger på at warrants ikke løses inn og selskapet feiler.
Skulle de lykkes med fase 2 og Merck ol vil kjøpe de anser jeg 7-9 milliarder som et verdianslag.

3 Likes

Merkelig tidspunkt å bekymre seg om cash ja.

2 Likes

Problemet vi har i biotech, som er grunnen til at kurs er 0,09kr/aksje er enkel. Renten er høy og penger har nå høy verdi. Derav trenger investorer bedre og bedre incentiver for å plassere sine penger i biotech, da de får 5-10% garantert avkastning andre steder. Bergenbio har nå ingen vei til å tjene penger, bare bruke mer på ganske lang sikt. Men penger har nå en pris, som vi ikke hadde da renten var 0 og inflasjonen 2%. De må ha en klar vei til “her får dere mer enn dere investerte tilbake+10% per år”. Den ser ikke jeg, men de som ser den får bare kjøre på de. Har de rett er det flott.

Biotekinvestorer er ikke personer som jakter 5-10% avkastning. Der har man penger man har råd til å tape.

Blir likt som krypto. Kjøpe når alle selger og tror kursen skal til null og selg under eufori.

Gode poenger Martins. Helt klart tøft å hente cash i dagens marked. Nå har selskapet vært tydelig med hvordan resten skal finansieres gjennom warrants (disse er sågar omsettelig). Så alle kortene rundt finansiering er på bordet, noe som gjør det enkelt å forholde seg til selskapet. Hvis planen ikke var klar for finansiering er jeg helt enig med deg - det ville vært en katastrofe. Som jeg skriver kan det skje at kursen er under 10 øre på tidspunktet warrants skal løses inn og da sliter selskapet med å hente penger. Jeg håper og tror at selskapet har en dialog/intensjonsavtale med Merck etc vedr oppkjøp dersom fase 2 er suksess. Noen nyheter må de antagelig komme med før innløsing av warrants.
Ha en bekymringsfri helg.

1 Like

Takk det samme :slight_smile:

2 Likes

Det som er litt spesielt, er at dagens prising av BGBIS på ca. 1 øre (og det er etter et kraftig fall), så priser kursen på opsjonene per i dag inn en kurs på BGBIO til 11 øre (eventuelt enda høyere hvis det er noe jeg ikke har skjønt å ta høyde for, sorry men my brain is spinning).

Om du ikke stoler på leder av selskapet så har du jo svaret ditt der med en gang. BGBIO har jo egentlig aldri levert noe som helst. Folk kan si hva de vil om den påstanden, men kursen lyger ikke.

Les litt om prising av opsjoner, så skjønner du nok logikken. Er ikke fremmed for å bytte eksponeringen min fra aksjer til BGBIS.

1 Like

Jeg har gjort motsatt. Kvittet meg med opsjonene og økt i aksjer. Med dagens prising av opsjonene, så betaler du ca. 20% mindre ved å kjøpe aksjer på dagens kurs. Det er klart det er mindre risiko med opsjoner, for da er det tross alt mindre kapital investert. Det er vel pluss/minus med alt.

Edit: Jeg gjør forøvrig oppmerksom på at regnestykket mitt er basert på at innløsingspris på opsjonene blir 10 øre som er minsteprisen de kan bli. Men husk at prisen kan bli helt opptil 13 øre for innløsing, og skjer det, blir det enda mer fordelaktig med aksjer i forhold til opsjoner på dagens kurs.

Her har en professor fra Taiwan skrevet det Nature kaller for “Behind the Paper”-artikkel om artikkelen jeg postet lenke til i juni (se sitert tekst øverst). Behind the paper-artikkelen er fersk fra 13. juli, nedenfor følger kopi av avsnitt som nevner R428/bemcentinib: The effect of inhibition of receptor tyrosine kinase AXL on DNA damage response in ovarian cancer | Cancer Community

Ovarian cancer (OC) patients who developed resistance to platinum-based chemotherapy generally respond poorly to the second-line treatment and require novel therapeutic options. AXL, a receptor tyrosine kinase, has been found to overexpress in the tumors of this group of patients. In a previous study, our research group identified AXL to be highly expressed in the mesenchymal (Mes)-subtype ovarian tumor tissue and cancer cell lines. By treating various OC cells with the first-in-class AXL inhibitor R428, the Mes-subtype showed selective sensitivity towards AXL inhibition. This thus makes AXL an appealing candidate as a new therapeutic target in OC.

Is there rationale to combine AXL and DDR inhibitors to treat OC?

We first treated a Mes-subtype OC cell line expressing high AXL with R428 and explored the global transcriptomic changes. Among differentially expressed genes and pathways, genes associated with cell cycle, mitosis, and DNA replication were downregulated upon AXL inhibition. We confirmed that the decrease in proliferation was due to a G2/M phase arrest caused by replication stress. Markers for single-stranded DNA (ssDNA) and replication stress (γH2AX, pRPA32) were upregulated and many DDR signaling molecules such as ATM and ATR were activated. These results proved the point that AXL inhibition would indeed induce DDR.

We then explored the effects of a combination treatment using the AXL inhibitor R428 with an ATR inhibitor BAY1895344 in OC. ATR is a serine/threonine-kinase that senses the presence of ssDNA at stalled replication forks and activates DNA damage checkpoint leading to cell cycle arrest. The combination of ATR and AXL inhibition indeed induced DNA damage to catastrophic levels, leading to additive effects in cell death. By using both the in vitro assays and in ovo chick chorioallantoic membrane (CAM) xenograft experiments, we were able to show that AXL inhibition rendered OC cells more sensitive to ATR inhibition by further increasing DNA damage.

4 Likes

Jeg har fått varsel på e-post om at skjermopptaket av BerGenBio webcast og QA fra 2. juni som jeg lastet opp hit 02.06.2023_11.02.08_REC , automatisk blir slettet om ca. syv dager pga innaktivitet på kontoen som jeg brukte til dette. Jeg gjør oppmerksom på dette slik at dere som ønsker å ha en kopi, kan laste ned videoen. Det er en liten lenke til nedlasting under videoen.

Edit: Beklager, jeg ser nå at lenke til nedlasting ikke er av videoen, men til nedlasting av programvaren jeg brukte. Så da ser jeg ikke noen mulighet til nedlasting. Dere får se videoen så mange ganger som mulig og pugge innholdet før den blir slettet, hehe, da jeg tviler på at jeg vil dele den noen andre steder. Den er tross alt over 700MB stor. Eventuelt kan dere ta skjermopptak av skjermopptaket mitt, gjerne ved å bruke samme programvare jeg brukte. Sorry, men jeg føler meg morsom i dag.

1 Like

Verifying AXL and putative proteins as SARS-CoV-2 receptors by DnaE intein-based rapid cell–cell fusion assay: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jmv.28953 (publisert 17. juli 2023)

This system allowed us to validate that proteins such as AXL function as SARS-CoV-2 spike protein receptors and synergize with ACE2 for cell invasion, and that proteins like NRP1 act as cofactors, facilitating ACE2-mediated syncytium formation. Our results also suggest that mutations in the NTD of the SARS-CoV-2 Delta variant spike protein show a preferential selection for Spike-AXL interaction over Spike-LDLRAD3.

Jeg vet ikke om bemcentinib nevnes i artikkelen, den er bak betalingsmur, kun abstract tilgjengelig.

2 Likes

Søren haha. Hentet den frem før i dag og når jeg skulle se den nå, var den død dessverre. Var det noe nytt, eller ny informasjon om noe gammelt?