Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Agenda, man skal være varsom for å ta kursmål for god fisk

Som en liten kuriositet så har DNB Bank ASA en kto nr 11 som er tredje største aksjonær i selskapet med 180 mill aksjer. Dette er antageligvis en nominee konto med flere institusjonelle aktør bak. Her vil jeg tro det finnes aksjer til utlån, så min wild guess er at den kontoen har redusert betraktelig (short) i går og i dag. Svaret får vi om noen dager.

Les hele gratis via Googles cache her: DNB Markets roper varsko: – Småsparere må absolutt holde seg unna aksjen | Finansavisen

Nå må ikke kursen falle under emisjonskurs igjen, for da blir jeg bare fristet til å gjenoppta livsstilen som bagholder. Må si jeg ble sjokkert over kursmålet fra DNB. Jeg hadde aldri trodd de skulle sette det så lavt.

1 Like

Er det kun et helgekurs man trenger for å få jobb i et meglerhus?

Noen som vet hvor man kan få tak i disse analysene i sin helhet, så man kan vurdere arbeidet som er lagt i de? Synes ikke argumentasjonen til dnb er særlig overbevisende, nærmere subjektiv synsing som man leser på hegnar forum dag ut og inn. Og carnegie har ikke oppgitt noen begrunnelse i det hele tatt. Men det ligger vel gjerne noe til grunn.

2 Likes

Takk, i like måte. Velkommen tilbake som bagholder når du får ånden over deg igjen :blush:

BerGenBio hadde frem til nylig en partner i Merck, som sponset med legemidler som ble kombinert med utviklingen av BerGenBios egne medisiner, men selskapet har ingen avtale med Merck i den nye studien.
Noen som tør å begi seg ut på en (u)kvalifisert synsing for hvorfor Merck ikke fortsetter med sponsingen? Er et lite skudd i baugen for BB.

Vet vi at det er Merck som har besluttet dette og ikke BergenBio?

Kan det være fordi det nettopp er 1L BerGenBio nå satser på, og at dette krasjer med noen av Merck sine egne produkter og/eller planer?

@Hayen, Dersom det er Merck som ikke vil gi BerGenBio gratis medisin, slik som DNB-analytikeren ser ut til å tro i FA-artikkelen, så ville aldri BerGenBio innfrømmet det offentlig, men selvfølgelig late som det er deres eget valg.

Edit: Pokker, jeg ønsker å kutte ut forum. Glemte meg litt her.

Er enig hvis det er så enkelt, men følger det med noen andre begrensninger/føringer/oppfølginger hvis de ‘får’ fra Merck? Spør fordi jeg rett og slett ikke har særlig innsikt

(Jeg har vært ute av selskapet en stund, men følger endel med likevel)

Olin har vel besvart Merck/Keytruda spørsmålet noen ganger. Han sier at de av strategiske årsaker ikke ønsket å binde seg til en partner for BGBC016 (STK11) . Det å ha tilgang til “gratis” Keytruda i Europa veier ikke opp ulempen med å ikke stå friere i en mulig forhandling på senere tidspunkt. At FA trykker insunasjoner at Merck har trukket seg er ren baissing.

2 Likes

Har ikke fått med meg at Olin har sagt det (og jeg følger med en god del). Merkelig at FA ikke har fått med seg det. Når har Olin sagt dette?

Det var tydeligvis ikke deg som belastet avspillingen til Nojoy med 1 TB fra den siste presentasjonen hos Carnegie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Eller var dette nettopp vedkommende som ønsket at presentasjonen ikke skulle være så lett tilgjengelig? :upside_down_face:
Som kjent glemte den som forfattet uttrykket “I krig og kjærlighet er alt tillatt” å ta med “aksjehandel”.

1 Like

Hvis det er meg du nevner som vedkommende så er svaret nei. Her i forumet må vel små aksjonærene holde sammen i «krigen» mot storkapitalismen og analytikerne. Det er nok aksjer til alle, enn så lenge. Ha en bekymringsfri helg.

Dette er bare vas mener jeg. Jeg synes det var masse dårlige og tvilsomme svar fra Olin i videoen, også endel som rett og slett ikke hang på greip, som for eksempel at han i QA uttalte at han mente det var en fordel for BerGenBio med konkurranse på STK11 (i svar på spørsmål jeg sendte inn hvor jeg listet opp fem- seks nye mulige konkurrenter), og jeg syntes slettes ikke videoen var noe bull. Men det er øye som ser.

Den store båndbreddebruken skyldes høyst sannynlig kun noen mobiltelefoner som oppførte seg dårlig uten brukerens viten og vilje. Og dersom jeg på død og liv ønsket å beholde hjemmesida, kunne jeg bare lastet videoen opp til YouTube og så lagt inn visning via en iFrame fra YouTube.

Hovedårsaken til at jeg slettet hjemmesida, blir derfor fordi jeg ikke var motivert nok til å opprettholden den etter jeg hadde solgt aksjene mine. Båndbreddebruken var bare triggeren. Som nevnt tidligere så sliter jeg med å være objektiv når jeg er aktiv på forum og hjemmesider etc - så det var veldig kjekt for meg å bli kvitt hjemmesida. Jeg skal nå forsøke å trappe ned på forum også.

Sosiale medier (som forum og kommentarfelt kan sies å høre innunder) kan gi avhengighet, ja. Den enklest måten å trappe ned på er nok å få ferien overstått, eller å “få seg et liv”, og så, som ved annen avhengighet, holde seg helt unna.
Hvis man handler aksjer så kan det imidlertid være noe nyttig informasjon å hente, om man passer på å ikke stole på alt man leser, særlig når det ikke inneholder en begrunnelse/forklaring som man forstår eller kan få bekreftet ved egne undersøkelser.

I mitt tilfelle dreier det seg mer om at når jeg deler mine tanker skriftlig på f.eks. forum, positive eller negative, om et selskap, så ender jeg ofte opp med å befeste mitt eget positive eller negative syn på selskapet. Mister med andre ord gangsynet, eller mulig det er feil ord. Jeg mister i hvert fall objektiviteten ved å engasjere meg for mye. “Få seg et liv”, er bare tull, for hva som er “et liv” for noen, kan være noe helt annet for noen andre.

Hvis man mister objektiviteten ved å engasjere seg så betyr kanskje det at man engasjerer seg på feil måte?
Hvis engasjementet ikke går ut på å forsøke å kritisk samle og vurdere informasjon, men i å skulle få rett og siste ord i en diskusjon, så går det gjerne galt med objektiviteten.
(Kan ikke helt se hva som er tull med at det å ha / få seg et liv utenfor forum/kommentarfeltene gjør det lettere å nå et mål om å trappe ned på tiden man bruker på forum.)
Og med det skal jeg selv forsøke å ta noen timers timeout. :wink:

Stemmer, han sa dette i q&a nylig, tror det var på presentasjonen nojoy brant av 1tb på nylig.

Nojoy, ikke slutt med forum :blush:

1 Like