Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Finansieringsstrategien burde vært bedre belyst i forbindelse med emisjonen. Dvs, hvis pengene hentet ved siste emisjon ikke dekker hele studien, hva slags konkrete data/verditriggere forventer selskapet å få med tilgjengelig cash for å finansiere resten?

Slik transparens ville vært oppklarende. At selskapet kommuniserer at de forventer preliminære data de skal klare å få partner eller klare å hente ytterligere penger uten å fortelle hva slags data blir litt diffust.

Slik jeg tolker selskapet, vil en eventuell partner signere ved oppstart fase3, forutsetning er at fase 2 resultater er solide.

3 Likes

Det gir mening. Da må de ha finansiering for fullstendig fase 1/2 og litt til.

Skal lytte igjennom wecasten ikveld, så skal du få vite hvor spesifik han var eller ikke. Det finnes også andre muligheter underveis, Tilvestamab kan bli utlisensiert som kan gi litt cash, de kan få partner innen andre indikasjoner som NSCLC 2. linje, AML og sist og ikke minst innen ARDS hvor de har ett ikke offentligjort samarbeid med en institusjon i UK som utfører patogen agnostisk studie hvor de forventer resultater i Q3-23 og er dataene så gode som de håper, har de tro på at ett større farmasiselskap vil ta dette videre.

Ifølge Olin på siste webcast så vil de 250 mill kunne ta de ut 2024, og vil før det kunne ha data på Progression-free survival (PFS) og Response Rate iht den innrulleringen de nå har. Overall survival rate vil forståelig nok ta lenger tid, men innen den tid vil de ha levert signaleffekt om BEM virker eller ei

Ok, den er god. Må satse på at rekrutteringen går uten forsinkelser da.

Hva tenker dere, skal DNB forsette nedsalget til uken? De eier fremdeles 4,11 % av aksjene. Så de vil absolutt kunne forsette å påvirke kursen.

1 Like

Det er vel neppe DNB selv som har disse aksjene. Slik jeg forstår det, består posten av flere aksjonærer som er kunde hos DNB. Uten å vite hvem disse aksjonærene er, er det umulig å spekulere på hvor lenge nedsalget og/eller shortutlåningen fra kontoen vil fortsette.

1 Like

Ser ut som Gro Gausdal forsøker å finne seg en annen jobb, så da er det vel bare et tidsspørsmål før hun sier opp jobben i BerGenBio. Hun har søkt på stilling som prorektor for forsking på Høyskolen på Vestlandet (HVL). Søkerlisten ble publisert i dag: Åtte personar vil bli ny prorektor for forsking i HVL - Høgskulen på Vestlandet

prorektor

Det store spørsmålet for meg er hvorfor hun forsøker å finne seg en annen jobb?

7 Likes

Dæven du har stålkontroll på BGBIO info :nerd_face:

1 Like

Jeg har ikke det lenger altså. Jeg har sagt opp kontoen på Twitter, så der går jeg glipp av alt som eventuelt postes av relevans. Utover det tar jeg bare maks et par raske to minutters sjekker daglig i Google. Men den siste tiden har det sett ganske dødt ut med nye saker. Jeg følger ikke med så mye som tidligere, altså. Jeg har ingen aksjer for tiden. Vurderer fra dag til dag om jeg vil ta ny inngang dersom det faller mye nok, men har en uggen følelse på både godt og vondt, og vet ikke om jeg tør/orker stort mer. Kvartalsrapporten blir spennende. Normalt faller kursen på denne på nesten hver rapport.

3 Likes

Noen som vet hvordan det er å rekruttere pasienter til Bergen Bio? Tar det tid eller er det raskt å få innrullert det antallet de ønsker?

I STK11 fase 1b, skal de rekruttere minimum 3x3 pasienter dvs 9. Jeg mener at vi skal få melding når den er ferdig rekruttert og det kan komme når som helst. Etter hva jeg ser rekrutterer de bare i Miami for 1b. Mitt intrykk fra Carnegie presentasjonen er at det ikke går så fort som ønsket men heller ikke så mye saktere enn forventet. Jeg kommer til stille spørsmål rundt dette til onsdag.

Men vi får vel vite antall innrullerte på Onsdagen? Forhåpentligvis 9/9

Hvis de bruker så lang til på 9 pasienter - tør jeg ikke tenke på hvor lang tid det tar å få pasienter nok til fase 2!

3 Likes

11 oktober 2022 annonserte BerGenBio at studien hadde startet opp: “today announced the initiation”: NewsWeb

9 mars 2023 annonserte BerGenBio at første pasient var dosert: NewsWeb

De brukte altså 5 måneder på å innrullere første pasient. Dersom de bruker like lang tid på minsteantallet 9 pasienter, så blir det ufattelige 40 måneder på å inrullere de resterende 8 pasientene, dette kun for å sjekke safety og dosering i 1b. Men jeg vil gjette på at det går fortere med resterende pasienter enn det gjorde med den første, uten at jeg kan vite noe om det.

I første børsmelding ovenfor som annonserte at studien var startet opp, legg der merke til følgende:

First patient is expected to be dosed in 4Q22

Det klarte de ikke, og det ble i stedet helt på slutten av Q1 2023 før første pasient var på plass, det var på hengende håret at det ikke drøyde helt til Q2 2023. Erfaring har lært meg at man aldri må stole på tidsperpektiv som dette selskapet kommer med.

2 Likes

Kan minne meg om Nanov. Det å slite med rekruttere pasienter er ikke noe godt tegn.

1 Like

Ref @Matadoren sin post ovenfor om at 1b kun kjøres via Miami, så vil jeg gjette på at årsaken er for å spare penger. Jeg vil anta det koster endel mindre enn å kjøre med flere sites. Men det går sikkert endel langsommere med kun én site.

Bra fart i aksjen , med solid omsetning I seilene :point_left:

1 Like

Pimp and dump

1 Like