Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Hva tenker dere om dagens melding? Denne studien er vel avsluttet pga ny SOC. I beste fall gir det «nok» en bekreftelse på at bemcentinib har en effekt/rolle på lungekreft, men det bringer ikke selskap nærmere en medisin for markedet og dermed klingende mynt. Eller?

Det var 2. linje AML (BGBC003) hvor det var kommet ny SOC, denne studien er ikke nevnt i dagens melding. 2 linje NSCLC derimot er fortsatt tilsalgs, så nye bekreftede postive resultater her kan definitiv påvirke den prosessen.

2 Likes

Så gode resultater herfra kan gjøre det enklere å selge 2 linje NSCLC? Snakker vi big farma som kjøpere eller en form for utlisensiering? Noen mer eller mindre antagelser om hva et salg kan innbringe?

Ja og Ja, en fase 3 på 2. linje vil være ett veldig stort studie så det vil kreve en utlisensiering til BP. Men jeg tror ikke sansynligheten er stor for at dette skjer med det første, men tar gjerne feil.

1 Like

Syns det var en god presentasjon!

Likte denne:

• Analysis of available data for patients treated in a subsequent therapies (3L+) following treatment with bemcentinib + pembrolizumab in 2L identified a higher than expected response rate, potentially pointing to long-lasting immune response benefits.

Også:

In totality, the Company is very encouraged by the additional clinical data generated with bemcentinib and reported year-to-date 2023. Our current activities are focused on 1L NSCLC STK11m patients; however, we believe these additional datasets may expand the potential beyond STK11m NSCLC patients to other hard-to-treat mutations.

Også positivt reflektert på medwatch.no

3 Likes

Fornøyd med planen min så langt:
2mill aksjer + 10 mill TR (allerede +300%).
Tror/håper TR skal selv sponse reinvestering (tegning) av TR ved gode nyheter :sweat_smile::crossed_fingers:

H.C. Wainwright gjentar kjøp og setter kursmålet til 2 kroner: H.C. Wainwright Reaffirms Their Buy Rating on BerGenBio AS (BRRGF) - TipRanks.com

H.C. Wainwright analyst Joseph Pantginis reiterated a Buy rating on BerGenBio AS (BRRGF – Research Report) today and set a price target of NOK 2.00. The company’s shares closed last Tuesday at $0.20.

Også omtalt her: H.C. Wainwright Reaffirms Their Buy Rating on BerGenBio AS (BRRGF) | Markets Insider

4 Likes

Nordic AML Meeting 2023 fra programmet for 25. august: Nordic AML Meeting 2023, August 24-25, Bergen – Norway | Centre for Cancer Biomarkers CCBIO | UiB

2 Likes

Har noen tilgang på disse?

2 Likes

Alltid hyggelig å lese m fremskritt innen kreftforskning, men mulig du har feilpostet her i stedet for Biotekaksjer. Bergenbio jobber pr dags dato ikke mot pasienter etter operasjon, så det er mere relevant å finne stoff om konkurrenter innen NSCLC mutasjoner.

Neida, nå som alectinib har vist positiv effekt så 1) øker sjansen for at noen av de andre titalls lungekreft studiene som pågår med alectinib kan leses av positivt og 2) Roche og leger vil teste dette bredere. Tenkte det var relevant å poste siden det ja nettopp er fremskritt i NSCLC.

1 Like

Noen mener til og med at dette kan bli en ny SoC: https://twitter.com/BenjaminBesseMD/status/1697539985627402747

Adjuvant alectinib improves DFS vs chemotherapy in pts after resection of a stage IB to IIIA ALK+ NSCLC . Results of phase III trial ALINA http://spkl.io/60134l8TL. Impact on OS, rate of cross over and brain mets incidence to be followed. Likely to be a new SoC.

Her er forøvrig pressemeldingen: Roche - Doing now what patients need next

Legger ved enda en tweets. Ganske stort dette: https://twitter.com/StephenVLiu/status/1697541400533864488

Adjuvant alectinib significantly improves DFS for resected #ALK NSCLC! Phase III ALINA trial meets primary endpoint, per press release. Given tolerability, potency, CNS efficacy - fully expected ALK to follow/surpass ADAURA/EGFR paradigm. Await full data.

1 Like

ALK Positive representerer vel en sub group på ca 4 % innen NSCLC, som er en litt mindre del en det BGBIO forfølger i BGBC016, men det er bare å baisse på :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Neida, gir meg for nå jeg. Syntes bare det Roc meldte var så spennende at jeg gjenåpnet Twitter-kontoen for å gjøre noen søk. Sletter Twitter-kontoen igjen nå. Trenger ikke baisse, jeg har null tro på at BGBIO kommer i mål med noe som helst. BP kjører forbi dem lenge før de har noe å vise til. Time will tell.

2 Likes

Den er god. Skal ikke plage deg mer med dagsferske fremskritt på NSCLC behandling.

En litt eldre nyhet da sånn på tampen fredag kveld. Tango fikk IND approval på sitt legemiddel i Q1 i år og startet sin fase 1/2 STK11+ studie for to uker siden. Totalt skal de ha 126 pasienter og estimerer å ha data klare i 2025.

Dobbelt så mange pasienter enn BGBIO, startet etter og estimerer å være ferdige 8 mndr før BGBIO :thinking: Nå tester Tango flere ulike typer tumores, inkl NSCLC.

Men konkurranse kan være stimulerende.

https://www.tangotx.com/programs/corest/

https://clinicaltrials.gov/study/NCT05887492?term=TNG260&rank=1

1 Like

Godt forsøk, men Tango sikter mot Solid Tumors innen flere indikasjoner, ikke akkurat NSCLC 1, linje med STK11 mutasjon.

Dette inkluderer NSCLC. Det ser du med et kjapt søk, første resultat jeg fant: https://www.precisionmedicineonline.com/precision-oncology/tango-therapeutics-begins-phase-iii-trial-tng260-keytruda-stk11-mutant-tumors

The trial features planned dose-expansion cohorts of patients with STK11-mutant, KRAS-mutant, and STK11-mutant, KRAS wild-type NSCLC.

In April, the US Food and Drug Administration granted Tango fast-track designation to study TNG260 in combination with an anti-PD-1 antibody in patients with STK11-mutant NSCLC.

Jeg tror forøvrig det er genialt av dem å kjøre innledende studier på mange typer, på den måten vil de kunne rekruttere raskere og fullføre innledende studier veldig mye raskere. De har forøvrig dosert første pasient allerede: Tango Therapeutics Announces First Patient Dosed in TNG260 Phase 1/2 Trial in Patients With STK11-Mutant Cancers | BioSpace

1 Like

Sist jeg lærte om dette på skolen så var NSCLC en solid tumor.

Ser Tango også mener det samme.

1 Like

Hvis dere hadde vært veldig interresert i BerGenBio så hadde dere fått med dere presentasjonene til Olin hvor han tar for seg komkurentene.

Tango= Experimental: Dose Expansion in NSCLC with KRAS Mutation

Participants with STK11-mutant and KRAS-mutant NSCLC (squamous and non squamous) will receive TNG260 at the identified RP2D in combination with pembrolizumab.

Dvs de satser på en smalere gruppe av pasienter.