Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Har sondert, som ROC sier det er lite sannsynlig at en partner på 2. linje ikke vil være den samme som for 1. linje visaversa. I så fall måtte det være i tilfeller hvor en eventuell avtale gjelder ett enkelt land eller mindre regioner.

1 Like

Takk for bekreftelsen.

Bare legger til: land slik som Japan (evt Kina/India) og regioner slik som EU vs USA. Ikke lett å stykke opp internt i EU land el siden man får problemer med potensiell parallellimport fra billigere markeder.

2 Likes

Partneravtale for 2.linje behandling for lungekreft, er det noe håp at det blir noe deal før året er omme?

1. september ble det publisert resultater fra EMSCO phase II BERGAMO trial. Ser ut som Bemcentinib også kan ha god effekt på Stag2, som er ett annet protein med mutasjoner.

https://www.nature.com/articles/s41375-023-02029-1

In conclusion, this prospective study showed that BEM exhibits a good tolerability profile in a highly vulnerable patient population. In terms of efficacy, BEM displays moderate single-agent activity in this population, with early terminations due to disease progression. Nonetheless, despite the advanced disease stage and the small number of patients, responders were primarily seen in the MDS cohort, and the individuals with STAG2 mutation prompting the need for further studies with BEM in selected cohorts of patients. Such a follow-up study will aim to better define which subgroup of MDS patients will benefit most from single agent or combinational BEM treatment and which role molecular biomarkers such as STAG2 play in patient stratification.

2 Likes

Man kommer neppe langt med slike resultater, og dette i en studie som har holdt på siden 2018. Det ble totalt rekruttert 45 pasienter. Her går det unna: Evaluating the Efficacy and Safety of Bemcentinib in Patients With Myelodysplastic Syndromes - Full Text View - ClinicalTrials.gov

Edit: Akkurat som Olin la ned satsing på alt annet i pipeline, inkludert AML-studien, for så å starte på nytt i helt ny indikasjon med STK11-studien, så kan han nå ha stag2 i ermet, slik at om han føler for det, kan han på samme måte legge ned satsing på STK11-studien og starte på nytt i ny indikasjon med stag2. :upside_down_face:

Gro Gausdal fikk ikke jobben som prorektor for forsking på Høyskolen på Vestlandet: https://khrono.no/hun-blir-ny-prorektor-for-forskning-ved-hvl/812140 - jeg aner ikke om hun fortsatt jobber i BerGenBio til hun finner seg noe annet, eller om hun allerede er ute. Hun dukker sikkert opp i Google igjen når hun finner seg en annen toppjobb snart.

Noe annet i samme post, så begrenser jeg antall innlegg fra meg:

Studien med ID NCT02872259 på BGB324 in Combination With Pembrolizumab or Dabrafenib/Trametinib in Metastatic Melanoma - Full Text View - ClinicalTrials.gov ble oppdatert 21. september, her er history of changes: History of Changes for Study: NCT02872259

Det eneste av interesse som er endret siden forrige oppdatering, er at både primary completion og study completion er endret fra “August 1, 2023” til å bli “June 1, 2024”.

Det som jeg stusser på, er at disse studiene (Ref NCT02872259 og NCT03824080) tar så lang tid. I dette tilfelllet (NCT02872259) var oppstart februar 2017 og dersom studien blir ferdig på forventet tidspunkt er vi på juni 2024, det er over 8 år. Mulig det er normalt? Det er vel det …

1 Like

Klokken 12:56:03 ble det dumpet totalt litt over 21,7 millioner aksjer (21731664). Av dem ble 20,5 millioner aksjer (20500000) dumpet i én blokk. Slik jeg tolker det er det samme selger på alt som ble solgt samme sekundet klokken 12:56:03. Dersom det er feil, er det uansett minimum 20,5 millioner aksjer som ble dumpet av én og samme selger. Utfra aksjonærlistene må selger da ha vært en av de 14 største aksjonærene. Jeg gjetter på at det var MP Pensjon PK eller Rongevær Otto, som da i så fall har mer til overs å dumpe. Nedenfor er bilde fra ordreboka og topp 15 aksjonærer:

ordrebok

topp-15

Edit: Forresten, det eneste andre alternativet enn at selger var en av de 14. største aksjonærene, er at det var en shortselger som fikk FOMO. LOL. Men selv tror jeg at selger var en av de 14. største aksjonærene listet ovenfor.

2 Likes

Og aksjene ble plukket opp uten noen stor kursnedgang. Mest interessant om det er et short-salg.

1 Like

Kan ikke se at noen på topp 50 har flyttet på seg idag.

1 Like

Aksjonærlistene kommer med to virkedager forsinkelse. T+2 (Trade day + 2 days).

1 Like

På aksjonærlistene ser det ut som Nordnet har kvittet seg med drøye 40m aksjer. Kan det være fra 22/9 og 25/9?

Jeg fant oversikt over short-lister i går, men den viste 0% i Bergen bio…? Mulig jeg har sett feil, eller på feil liste. Noen andre som vet?

1 Like

Short-posisjoner vises kun dersom den enkelte posisjonen utgjør 0,5% eller mer av tilgjengelige aksjer i selskapet. Det stemmer at det per nå ikke er noe synlig short i selskapet. Den offisielle kilden er her: https://ssr.finanstilsynet.no

1 Like

Takk! Ja, for alt av short som er registrert på listen, er over 0,5%. Så da kan det være registrert short, men som ikke vises likevel.

Er det noe som ikke fult er så positivt som vi ennå ikke har fanget opp?

Nei, har ikke sett noe nytt på konkurrent fronten. Vi venter på en del nyheter og vi bør ikke være så langt unna initiering av Fase 2a for STK11, men jo lengre vi venter så vil kanskje noen bli bekymret for forsinkelser og at vi ikke rekker avlesing iht cash runway.

Selskapet er avhengig av at warrantene blir innløst, og jeg forventer en nyhetsstrøm som gjør dette mulig inn mot Q3 rapporten.
Andre nyheter vi venter på er:

Prekliniske data på SRI fra en UK institusjon.
Ytterligere analyse data fra BGBC008 utført av et anerkjent sykehus/institusjon i Usa
Utlisensiering av Tilvestamab

1 Like

Usikker om denne undersøkelsen er publisert her, men nok ett eksempel på at AXL hemming kan virke.

Receptor-type tyrosine kinases like AXL play an important role in cell processes. When it is working properly, AXL is mainly expressed in immune cells, and does the work of removing dead cells and controlling the duration of immune responses . But when AXL becomes dysregulated, they can contribute to cancers, including lung adenocarcinoma, acute leukemia, and head and neck squamous cell carcinoma.

1 Like

Martin Olin er en av dem som skal delta i en presentasjon med tittelen “Tapestries: Materiality, Meaning and Intermediality in a Longue Durée Perspective” på “36th CIHA World Congress” i Frankrike: Tapestries: Materiality, Meaning and Intermediality in a Longue Durée Perspective

Hva er det han driver med på fritiden her? Hvorfor bruker han sin e-post-adresse hos BerGenBio som kontakt-adresse for denne presentasjonen? Og hvordan kan han ta seg tid til slikt som ikke har noen som helst relevans for BerGenBio? Er det en hobby? Kunsthistorie?

Se wikipedia for en beskrivelse av CIHA og deres konferanse: Comité International d'Histoire de l'Art - Wikipedia

The Comité International d’Histoire de l’Art (CIHA) is an international committee that endeavors to improve art historical research.

Every four years, the Comité International d’Histoire de l’Art holds a major Congress. The thirty-fourth Congress in the History of Art, organized by CIHA members, took place in Beijing, China, in September 2016.

3 Likes

Har jo Mail adressen så da er det vel bare å høre med han da :face_with_hand_over_mouth:

Jeg har ikke lyst til å diskutere kunsthistorie med Olin over e-post, men kanskje noen andre her føler for det. :slight_smile:

1 Like

Ser ut det var DNB sitt salg og en privat kjøper som sørget for denne handelen.

3 Likes