Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Noe nytt i presentasjonen? Fortsetter de gode resultatene?

Jeg legger merke til at de legger ganske stor vekt på at de jobber med å få frem en partner for 2. linje NSCLC og utover.

Fra side 24:  Enable partnering to capture value beyond 1L STK11m NSCLC

Fra side 29: • Based on our data and the unmet medical need, 2L NSCLC remains an
attractive additional indication for bemcentinib; our goal is to find a late-stage
development/commercialization partner to advance this opportunity

4 Likes

Takk for tilbakemelding.

1 Like

Dette er vel høyst nødvendig når vi ser hvor lang tid det tar å få innrullert 9 pasienter til 1b-kohorten.

Ja, de har jo tidligere uttalt, at en fase III studie 2. linje NSCLC vil være så omfattende at BGBIO verken har penger eller ressurser til følge det sporet videre, og at det bare er en big pharma partner som kan gå hele veien ut. Jeg tror og håper at de allerede har fått forespørsler og at det derfor ligger så sterkt i strategien de kommuniserer.

Vi vet bare at de må ha minimum 9 pasienter, og at de kommer til å kunngjøre når fase 2a starter og som vil være før 1b er ferdig rekruttert.

1 Like

Det er ikke meningen å forsvare treg rekrutteringsprosessen, men hvis man setter alle studiekritetier (førstelinje beh., STK11 mutert NSCLC med metastase som ikke er behandlet før), blir det vanskelig å finne en «Jomfru» pasient!
Med utbredt radiologiske fasciliteter hvor man tar CT i tidlig fase, blir det færre og færre som har slike kriterier.

1 Like

Blir spennende å lese aksjonærlistene fremover - denne uken har det vært noe økning i volum og vi er pr nå kursmessig opp 25% siden sist fredag.
Vi vet at Olin har vært i US og presentert via H.C Wainwright, og sannsynligvis hatt 1:1 møter med investorer ila de dagene han var present.

1 Like

Siden jeg oppsummerte om endringene til tre av kontoene på topp tyve 7. september (ref: BergenBio - Småprat (BGBIO) - #7715 av nojoy):

Otto Rongevær har solgt ytterlig 12,7 millioner aksjer (12710738), disse salgene ble synlig på listene 8. september hvor han solgte 2,5 millioner aksjer (2510414) og 12. september hvor han solgte 2,5 millioner aksjer (2500000) og 13. september hvor han solgte 7,7 millioner aksjer (7700324). Totalt siden toppen hans 23. august har han nå nettosolgt 18 millioner aksjer (17990131). Per dagens liste har han 35,4 millioner (35488321) gjenstående aksjer, så det er potensielt mye mer som kan selges derfra.

MP Pensjon PK har solgt 1,5 millioner aksjer (1500000) siden sist jeg postet 7. september, og har i dag gjenstående 61 millioner aksjer (60819659).

DNB-kontoen er uendret siden sist jeg postet 7. september, og har fortsatt 55 millioner aksjer (55754778). Enn så lenge.

Jeg har ikke sett nøyere på resten av topp tyve. Det er slitsomt å følge med manuelt på dem. Men ved første øyekast legger jeg ikke merke til at noen har økt: Largest shareholders - BerGenBio

Edit (ironi): Så glemte jeg å nevne en utenfor topp tyve som har solgt alt han hadde da: Det er meg. Hehe. Klarer meg fint uten den lille oppgangen dere har hatt. Tror dette går veldig galt til slutt. Lykke til.

1 Like

Takk for omtanken, jeg for min del gleder meg over 17% oppgang siste uke, til tross for nedslagene du nevner. Får håpe på en like hyggelig oppsummering neste fredag :pray:. God helg :grinning:

Det var et svar til PankPinter som spekulerte om aksjonærlistene uten å bidra med noe konkret informasjon, så da gjorde jeg det for han.

BerGenBio har gitt Laura Alder over 2 millioner kroner for et prosjekt relatert til STK11-studien:

Laura Alder of Oncology has received an award from BerGenBio ASA for a project entitled “BGBC016 STK11 NSCLC.” Total funding will be $203,696

Edit: Dette er ment som et plaster på såret for dem som ble fornærmet over informasjonen i min forrige post. Ikke forvent noe mer nøytralt til positivt fra meg fremover. Bruk Google selv. :slight_smile:

3 Likes

Tusenkronersspørsmålet er hva har BB å tjene på å «donere» 2 millioner til henne?

Nå har de jo sagt opp så mange av sine viktigste ansatte med uvurderlig kompetanse og erfaring, så da må de vel bruke eksterne forskere. Jeg vet ikke. Men hadde jeg trodd det var noe som ville medføre videre større sannsynlighet for å lykkes, hadde jeg ikke postet det her før jeg hadde kjøpt aksjer på mandag - og jeg skal ikke kjøpe aksjer. Jeg rører ikke dette selskapet over emisjonskurs.

Tittelen beskriver vel alt «BGBC016», det er vel en godtgjørelse for hennes arbeid med studiet.

Men er det grunn til bekymring at innrulleringen går sent hos Bergen Bio? Husker man tilbake til Nordic Nanovector så var tregt inntak av pasienter utelukkende negativt dessverre.

1 Like

Dette er trolig mer «betaling» for en spesifikk forskertjeneste i studien slik som måle en spesifikk eksplorativ biomarkør, tolke noe som hun er ekspert på eller gjøre en spesialisert tilleggsundersøkelse i form av ad hoc forsker sentrallab. Dette er ikke betaling for rekruttering eller vanlig PI arbeid. Slikt etterfaktureres basert på faktisk jobb, antall pasienter rekruttert, og betales ikke som grants.

At innrulleringen går sakte har mest å si på kostnadene for firma da faste kostnader løper, studien koster og likviditetsevent el value inflection lar vente på seg.

At noen forventer deal før STK11 studien avleses med data mener jeg er ganske naivt. BGBIO har drevet med business development en god stund og det er ikke akkurat masse nye data de har fremskaffet som tilser at det er spesielt smart å lage partnerskap med selskapet nå før STK11 risikoen reduseres.

3 Likes

Olin har jo ganske tydelig at de ønsker å vente så lenge som mulig for å gjøre en deal for STK11 1 linje, og jeg er helt enig med deg at det blir ikke før de kan avlese positive data fra 2a i BGBC016, men de er jo ganske tydelig på at de søker partner for 2. linje i NSCLC, og dette kan jo skje i god tid før dataene i 2a er klare. I tillegg er det fremdeles studier i gang innen SRI/ARDS som også kan medføre partner interesser.

2 Likes

Ok, takk for oppklaring. Blir spennende å se lungeinfeksjonsdata. Har jo vært lenge snakk om at de har noe samarbeid her.

Har BGBIO sagt noe om prisstrategien de tenker å legge opp vis a vis denne partnerstrategien?

Forstår jeg det rett: de ønsker å allerede nå ha en partner på 2. linje NSCLC og ønsker seg partner på 1. første linje STK11 også etter BGBC016 er avlest.

Grunnen til at jeg stiller spørsmål er, slik jeg ser det, hvis de lykkes med å finne en partner på 2. linje NSCLC så vil gitte partner også automatisk bli partner for 1. linje STK11.

Det er vanskelig å ha to ulike partnere på to ulike bruksområder som er såpass tett linket til hverandre. I praksis, la oss si at 2. linje NSCLC legemidlet kommer til markedet først og får navnet XXYY. Legene vil bruke dette for 2. linje NSCLC og så fort 1. linke STK11 dataene er positive vil legene begynne å forskrive XXYY for denne indikasjonen også. Fortjenesten går til partner som markedsfører XXYY. Prisen på XXYY for 2. linje NSCLC blir også veiledende pris for 1. linje STK11.

Så lenge det er samme medikament og noenlunde lik dose så er det vanskelig å dele opp legemidlet i ulike partnerskap.

Er som at man skulle si at Paracet fra Weifa kun brukes mot feber og Paracetamol fra Teva kun skal brukes mot smerter. Legene og helsemyndighetene vil ikke bry seg og vil bruke den som er billigst på begge indikasjonene.

3 Likes

Veldig gode spørsmål :+1:, jeg skal se om jeg kan få svar på noen av dem.

3 Likes

Send spørsmål inn til Bergen Bio?