Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Mulig jeg ikke var klar nok. Jo - det har absolutt vært en effekt med studiene (tror jeg). Det jeg beskrev var bakgrunnsmusikken, og hva som skaper volatiliteten og litt bipolare kurs-bevegelser. Men løftet fra 0,12 til 0,20+ er åpenbart pga nyhetene (som har vært veldig forløsende). Det er et par faktorer som sender aksjen ned innimellom (short-posisjoner, småaksjonærer som blir stresset og stress-selger, kanskje noen meglerhus/journalister som vil “mene noe”/advare mot “denne type akser” osv) - men uavhengig av det, tror jeg det vi nå ser, er at aksjen etablerer seg på et noe høyere nivå, og at den (forutsatt at det ikke kommer direkte dårlige nyheter) kan også krabbe noe høyere (spesielt etter presentasjonene i november + at Q3 tallene vil vise at burn-raten flater ut, slik at cash-posisjonen er mer fundert. Ser ikke bort ifra at et eller annet meglerhus, høyner kursmålet noe, samt at selskapet selv kommer med noe mer konkret på evt samarbeidspartnere - som ikke er så unaturlig gitt at de er på disse messene om dagen, og nok blir lagt noe merke til (selv om det sikkert var større nyheter som ble presentert i Madrid) :slight_smile:

Kan ikke lese at det målt effekt, men at toleranse er god.

Sånn som jeg forstår det har det vært flere presentasjoner. Ja, det var presentsjon for èn studie som kun viste at toleransen var god ( LBA52). Men det var også en studie som virker lovende, som er den som Polygon postet abstract av for 8 d siden.

I børsmelding (samme dag?) kom det kun informasjon om at presentasjonen skulle bli gitt på mandag 23. og at poster ville bli tilgjengelig etter presentasjon. NewsWeb
Syns å ha lest et sted at abstract skulle bli tilgjengelig på lørdag. Men såvidt jeg kan se hadde Polygon allerede funnet det…?

Conclusions
Bem+pembro was well tolerated and efficacious compared to historical controls. Survival benefit was observed in pts with AXL >5, regardless of prior therapy or PD-L1 status. The promising efficacy signal observed in KRASMT pts warrants further validation.

Clinical trial identification
NCT03184571.

Hva skjer IGJEN?!
Må snart endre navn til BERGODAL-BIO

Se på volumene som er omsatt de siste dagene.
Så langt heller ingen synlige endringer i shortregistret.
Passer ikke godt med at det er småaksjonærer på tekinvestor som trader. I så fall ville vi vel sett mer intens aktivitet i denne tråden, og ikke såpass få og beherskede/saklige kommentarer.
Hva sier aksjonærlistene?

Wow 40 % opp på høy omsetning.
Hva ligger bak oppgangen?

Antagelig nok en klassisk pump and dump. Den forrige funket veldig bra.

Bør vel analysere handelen basert på data/dokumentasjon, og ikke løse generelle spekulasjoner…

Det er nok en kombinasjon av seneste presentasjonen av nylige lanserte optimistiske data, kombinert med raus hausing om at det blir en partner avtale “snart”, mikset med daytrading på steroider, spør en meg… Vet ikke hvor mange av dere som kikker litt inne på Shareville forumet på Nordnet (via nordnet sin aksjehandels platform typ), og der ble jeg sjokkert over hvor mange grunnløse, om ikke idiotiske, utsagn, påstander og emojis i fleng :see_no_evil: Verste jeg noensinne har sett… Fremstår som en gjeng med fjortiser og hausetroll de fleste av dem…

2 Likes

Må være tradernes drøm denne aksjen

Helt enig i at saklighetsnivået på disse trådene, bør økes. Men denne kommentaren fra Sval_Kapital, var nok ikke et foregangs-eksempel på en begrunnet påstand (den viser ikke til noe konkret utover “Shareville forumet”)

• Å kritisere bruk av “emojis i fleng” og deretter selv klistre inn en emoji, blir enda merkeligere

Bruk av emojis er helt innafor, det var ikke utelukkende emojis som var poenget mitt… Det er de grunnløse hausefjortisene, vi snakker nett-trolling i hausestyle typ. Om du hadde fulgt med inni der de 2-3 første dagene ref. kurs boosten ifbm den nylige presentasjonen, så hadde du neppe stilt spm ved hva jeg henviste til :v:

1 Like

Vet noen om BGB skal på SITC-23 (1.-5.11.)?

Iflg @mojahea på Shareville forumet så skal de det ja.
Copy/pastet et utklipp fra nevntes innlegg, som skal være fra en tidligere PM fra BB: “Videre er det akseptert presentasjon på SITC-årsmøtet, som skal holdes 3.-5. november 2023 i San Diego, og på ESMO Congress 2023, som skal holdes i 20.-24. oktober i Madrid”

Svaret kom vel nå i fundamental tråden.

Her er abstraktet til dagens melding:

1 Like

Haha! De ventet på mitt spørsmål å svare med en børsmelding :crazy_face::joy:

Høres jo litt lovende ut dette, så får tiden vis om de klarer å få til en avtale basert på dette også :crossed_fingers:
Results Of the 90 evaluable patients in the BGBC008 study, 56 pts were subjected to WES. The correlation between mutational status and clinical efficacy, as well as PD-L1 status are reported in table 1. Data indicate that AXL is present on the immune and/or tumor cells in 87–100 % of patients harboring mutations associated with poorer outcome in NSCLC. BEM+ PEM induces similar or better survival outcome in pts harboring mutations compared to wild-type (WT). Encouragingly, better mPFS in KRASmut pts compared to KRASWT regardless of the type of KRASmut or co-mutational status. A higher incidence of -PD-L1-ve status was seen in patients harbouring STK11mut and KEAP1mut as well as STK11LOSScompared to WT.

Conclusions In 2L, BEM+PEM demonstrated survival benefit in patients harboring mutations associated with poorer response to 1L platinum-based chemotherapy and/or ICI supporting the benefit of targeting AXL in patients with an immune/suppressed TME.

4 Likes

Bemcentinib nå også med positive signaler innen Alzheimer. Selskapet har laserfokus på NSCLC men uansett spennende å se at Bem benyttes bredt.

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07391102.2023.2276876

3 Likes

Ja, skulle en basert investeringsvalget kun på dette intervjuet med CEO i Bergen Bio, ja da er det bare å løpe og kjøpe :slight_smile:

Kanskje spesielt de siste minuttene…du sitter ikke sånn i et intervju om du ikke har gode data :slight_smile:

Andres meninger mottas med takk

1 Like