Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Ble en dag med høy omsetning.

Kjøpte en god bunke med aksjer i går, har ikke så lang horisont, men strategi kan endres underveis.

Full payment for all New Shares was received a day later than the due date, on 6
December 2023, due to lack of sufficient funds on certain subscriber’s
designated bank accounts. :joy::joy:
Lurer på om de gjør det samme i neste omgang når jeg og mangler noen tusen på å innløse de warrantsene jeg har?

2 Likes

Bjørn Tore Gjertsen skulle ønske legemiddelselskapet BergenBio tar ned legemiddelet BGB324 (bemcentinib) fra hyllen og videreutvikler det mot leukemi.

5 Likes

Presentasjonen til dagens DNB-konferanse.

1. des - var interessant dag. Ser at det har vært plukket relativt store poster på mange millioner aksjer (som et kort øyeblikk drev kursen i retning 30 øre). Antar at det er noen industrielle investorersom kjøper seg opp og posisjonerer seg. Positive resultater fra studier og nylig presentasjon av disse i USA denne uken + dagens presentasjon hos på DNB seminaret, vil antakeligvis drive dette ytterligere, med mindre investorene blir for opptatt av julehandel til familien - som vi vet ikke er tilfelle. Det bør ligge an til en god jul for de som er inne i BGBIO. Håper det også medfører fremskritt på kreft-behandling der ute i den virkelige verden også :pray:

Noen her som vet hva som skjer med TR dersom det kommer gode nyheter som skyter fart på aksjekursen? Og vice versa?

Den følger kursen ganske så bra :rocket::blush::+1:

Finnes den noen grunner for at de ikke kan bli utøvd?

I teorien burde TR ligge 13 øre under kursen til aksjen. Hvis kursen er 30 øre skulle TR i teorien stå i 17 øre. 13 øre er det du betaler for å løse inn en TR til en aksje i april 2024. Pr idag er differansen 17 øre. Min antagelse er at jo nærmere april 2024 vi kommer jo nærmere 13 øre differanse vil det være.

• Hvis eieren glemmer å løse inn i april 2024
  • Eller om kursen på bgbio skulle falle under 0,010.

Så man risikerer bare å miste TR dersom det blir som du sier? Ikke noe fare for at TR ikke blir utøvd dersom det går for bra?

Ingen fare for at de ikke blir utøvd, med mindre selskapet går konkurs.

Flott driv i aksjen. Opp på betydelig omsetning :fist_left:

Har aldri vært roligere på tråden her - når ingen har noe å klage på. :thinking:
Får håpe oppgangen fortsetter.
Nesten 20 øre forskjell på aksjekursen og tegningsrettene - så her kan det være penger på gaten.

Hmmm. TR du kjøper nå gir der rett til å kjøpe emi aksjer til 13 øre. Dvs du må ta TR + Emi kursen = total.

Det er helt riktig, men det gir ingen økonomisk mening at aksjen skal trades til 0.33 kroner og tegningsrettene til under 0,20 kr (som med tillegg av max emisjonskurs = 0,33 kr). Så får alle som ønsker å ha minst mulig risiko bør man selge aksjer og kjøpe samme antall tegningsretter og sett mellomlegget i banken.

Jeg gjorde det på kurs 0.24 og var for tidlig ute ettersom spreaden er større nå :man_shrugging:

1 Like

TR idag er 13,8 øre+innløsingskurs (Max) 13 øre =26,8 øre
Aksjekurs idag = 33 øre.
Pr idag (kan endre seg) så er det 6,2 øre pr aksje å hente på å kjøpe TR. :thinking:

Tok meg friheten til å lage et diagram som viser hvorfor TR er det soleklare valget OM man velger å investere i Bergenbio.
Nå skal det sies at jeg fraråder det på det sterkeste, da jeg ikke finner case-grunnlag for dagens prising, men skal ikke dra mer på den. Det sagt, så er TR nå slik at man vil minimere tapsmuligheten og maksimere avkastningspotensialet med tegningsretter. I alle kursutviklingsscenarier vil man tjene mer og tape mindre på å eie tegningsretter over selve aksjen.

Orange strek i grafen er profit per tegningsrett på forskjellige kurser i april, hvis man kjøper rettene nå. Da må Bergenbio ligge på 0,27 eller høyere for at man går i pluss.

Man får også en rabatt på innløsningskursen ned til 0,10kr, med 30% av kursen over 0,10kr opp til maksimalt 0,13kr. Ville bare gjøre det visuelt så både jeg og andre kan se hvordan tegningsretter spiller seg ut i praksis. Det viktigste her er at man begrenser mulig tap per rett ganske betraktelig, men man beholder en bedre oppside enn ved å kjøpe i markedet.

Det man taper er likviditet og muligheten for å enkelt “trekke seg” underveis. Da omsetningen i rettene er laber, sammenliknet med selve aksjen.

3 Likes

Greia er nok at det er veldig få som kjøper aksjen nå som tenker å holde den helt til april. Dette er kortsiktig sirkus, “bigger-fool” og “opp fordi opp”.

Jeg har etterlyst at noen skriver en kort og konsis fundamental analyse av dette selskapet som punkterer den boblen som er blåst opp nå av tusen småfolk, men meget mulig med noen større kyniske aktører som bakmenn. Som kanskje nettopp er dem som kjøpte tegningsretter tidlig og nå har gjort bortimot 2000%

2 Likes