Er det jeg og tror, eneste positive jeg har sett er posteren fra ESMO. LBAen var jo om kombo medisinens virkning, ikke Bemcentinib.
Veldig god stemning på Shareville-veggen til BGBIO for tiden. Men jeg lurer litt på hvor mange som er helt oppriktige i hva de skriver der. Sikkert mange som er det, altså. Men jeg tror kanskje ikke alle som hausser er det
Om man skriver noe baiss der så er jo standard svar at “du ønsker vel å kjøpe deg inn billigere, du”.
Det er tilsynelatende ingen som ser ut til å tenke motsatt, dvs. at de som hausser mest kanskje ønsker kursen opp, men ikke har helt rent mel i posen (altså at de vet hvordan ting egentlig står til for selskapet, men bare hausser som f for å få kurs opp, for deretter å selge seg ut før det hele ramler sammen som det korthuset det er. Som det jo vil gjøre før eller senere).
Godt å lese at janteloven lever i beste velgående. Hva med å lese seg opp i selskapet sjekke ut Bemcentinib resultater fra,studier,høre intervju med Olin, sjekke ut aksjonærer osv. Angående haussing så er det bare å surfe innom ultimovax tråden så skjønner man betydningen av ordet haussing…
Hjelper ikke å lese om man ikke forstår innholdet. Beklager å være så direkte (ikke ment som en pun, og heller ikke ment som en anklage mot deg personlig).
Resultatene fra de kliniske forsøkene taler sitt tydelige språk: Bemcentinib kommer neppe til å bli medisin. Enten skjønner man det, ev. så skjønner man det ikke. Hvis man ikke skjønner det – eller gidder å høre på folk som skjønner det – så får man seg sikkert en grei økonomisk smekk på fingrene – om man ikke kommer seg ut i tide da (som jeg mistenker mange av brukerne som hausser mest på Shareville for å planlegge).
Skjønner ikke hvordan janteloven skal passe til dette? Er det det 11. punktet?
“Du skal ikke tro selskapet har kliniske forsøk som viser noe som ligner på effekt / signifkans?”
BGBIO har jo f**n ikke det.
Misforstå meg ikke: Det betyr ikke at det er “feil” å investere her. Det har jeg aldri hevda og kommer heller aldri til å hevde. Man trenger ikke være fundamentalt investert. Det går sikkert bra en stund. Bare et poeng å komme seg av karusellen før den stopper. Tror jeg.
Jeg er ganske fasinert av avstanden på oppfattelsen av dette caset!
Hvis jeg har oppfattet dette riktig så har selskapet en asset pr nå og det er Bencentinib.
Selv med min minimale kunnskap om bio (har lest og diskutert en god del det siste året men er fortsatt som nybegynner å regne imo) kan jeg finne dokumentasjon på at Bencentinib ikke gir ønsket effekt og at den i tillegg har uønskede bivirkninger som noen allerede har påpekt.
Så har vi mange som sier at Bencentinib har effekt og at selskapet blir kjøpt opp når som helst.
Kan noen av de som mener at Bencentinib har verdi poste dokumentasjon eller linker til sådan slik at jeg kan lese dette? Jeg er ikke i stand til å oppdrive dette selv da jeg har prøvd, setter pris på all hjelp til å forstå dette caset!
Selskapet legger nå store ressurser i lungekreft studie .
Kort oppsummert
Selskapet gjennomfører for tiden en global, åpen fase 1b/2a-studie i førstelinje-behandling av pasienter med ikke-småcellet lungekreft med STK11-mutasjoner som skal evaluere bemcentinib i kombinasjon med standard behandling.
På side 20 i Q2 2023presentasjonen til BGBIO har selskapet selv gjort et estimat på årlig markedet i EU og USA for Bemcentinib. Dette er estimert til 4,3 milliarder USD som for tiden er omtrent lik 43 milliarder kroner.https://bgbwebpagefiles.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/wp-content/uploads/2023/08/Q2-2023-Presentation.pdf
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Takk for svar
På meg så virker det som om at svar på pågående studie du refererer til vil ta en stund å få noe data og svar på.
Hvorfor skal noen ønske å kjøpe selskapet før dette foreligger? Er det noe i tidligere studier som er så overbevisende?
Olin har formidlet at en partner/salg er først aktuelt senere I studie prosessen hvor resultater fra studien foreligger .
Det er publisert et informativ intervju av Olin lengre oppe i tråden.
Er ferdig bergenbio diskutert fra min side. Det ligger mye god informasjon i denne tråden og på hjemmesiden til selskapet.
På gjensyn.
Hvilken studie da?
Den du refererte til fra Medwatch (datert 15. feb 2023) er ferdig:
https://www.annalsofoncology.org/article/S0923-7534(23)03308-2/fulltext
" Results:
The study enrolled 99 safety-evaluable pts; median age 65 years (range 39-86); 90 pts were efficacy-evaluable (EE). Most common adverse events were gastrointestinal disorders (G ≤2) in >20% of pts and transient liver enzyme increase (G ≤3) in 10% pts. Median (m) OS and mPFS were 13 and 6.2 months (mths), respectively. AXL status impacted mOS: 14.8 vs 9.9 mths (p=0.029) for AXL >5 vs AXL ≤5, respectively. No difference in mOS (10.6 vs 12.4 mths) or mPFS (6 vs 7 mths) in PD-L1+ (TPS≥1) vs PD-L1- (TPS<1) pts, respectively. The ORR of 11.1% in all EE pts and 21.9% in pts with AXL >5 favourably aligns with therapies in 2L NSCLC. Median OS and mPFS in KRAS mutated (KRASMT) (n=20) and KRAS wild-type (KRASWT)(n=36) were 14.1 vs 10.0 mths (p=0.49) and 9.8 vs 3.8 mths (p=0.009), respectively. The mOS and mPFS for the PD-L1- (n=6) and PD-L1+ (n=11) KRASMT pts were 18 vs 11.4 mths (p=0.017) and 17.3 vs 6.1 mths (p=0.09), respectively.
Conclusions
Bem+pembro was well tolerated and efficacious compared to historical controls. Survival benefit was observed in pts with AXL >5, regardless of prior therapy or PD-L1 status. The promising efficacy signal observed in KRASMT pts warrants further validation."
Kan noen fortelle meg om det er startet en ny studie for å skaffe den ovennenvte valideringen? Og kan noen fortelle / forklare meg hva fra disse resultatene eller konklusjonen som gjør at man vil investere penger i BGBIO? For det klarer ikke jeg å se.
For hudkreftstudien som Oddbjørn Straume presentert på ESMO i fjor høst (LBA52) er vel også ferdig?
https://cslide.ctimeetingtech.com/esmo2023/attendee/confcal/session/calendar?q=lba52
Sakser inn siste bit fra den også:
"Results
Patients were enrolled between 2017 and 2022. At the interim database lock on August 21 2023, median follow time was 53 months (10-78). A daily dose of 200 mg Bem was well tolerated in combinations with Pem or D/T; 24% (18/73) of Grade ≥ 3 AEs were regarded as related to Bem. Most frequent Bem-related AEs were rash, diarrhoea, fatigue and increased transaminases. In the efficacy population (n=70), we did not observe significant differences in ORR, PFS or OS between standard treatments and the combinations with Bem. In pre-planned analyses of baseline biomarkers, we did not identify subgroups of patients with increased response to combinations with Bem compared to standard treatment. The following biomarkers predicted improved ORR to Pem; high CD8+ count (p<0.01), high FOXP3 count (p<0.01), high PD-L1 in TIL (p=0.02), high AXL expression in inflammatory cells (p=0.04). High FOXP3 count (above median) in tumours, compared with low, predicted increased PFS in Pem treated patients (HR 0.2, p<0.01).
Conclusions
Bem was well tolerated in combinations with Pem or D/T in melanoma, but did not increase responses or survival in the efficacy population nor in biomarker defined subgroups. High FOXP3 count in tumour infiltrating inflammatory cells was a strong predictive marker for response to Pem."
Ikke noe økning i respons eller survival der.
Dagens åpne spørsmål til tråden: Hvor mange studier med Bemcentinib trenger tror dere BGBIO må gjennomføre for lokke til seg et Big Pharma oppkjøp? 10? 11? 12? 13? 14? Er det når det fase I Gliablastomstudiet med 10 pasienter leser av med at hjernesvulstpasientene i tillegg til møkkakjip diagnose får diaré, men medisinen er “trygg” å bruke, at BP kommer løpende? Burde kanskje ikke Bemcentinib ha begynt å vise klinisk signifikante resultater etter et tosifra antall gjennomførte studier?
(dette er åpen info fra emisjonspapirene):
Nei, Gud hjelpes. Nå har jeg brukt 3 timer av livet mitt på BGBIO. Og det jeg har funnet ut (med primærkilder, driter i hva folk i tråder / forum skriver…og det burde f**n meg dere også lære dere å gjøre, kildekritikk ftw) er at det fundamentale dessverre mangler i dette caset. Ville aldri investert ei dum krone i det fundamentale her, for oppkjøp er vanskelig å se for seg.
Men trade kan man sikkert. For de som forstår det og holder på med sånt. Det gjør ikke jeg.
Ferdig BGBIO diskutert jeg også nå.
Ja, de har etter å ha brukt mange milliarder kroner og gjennomført uvanlig mange små ikke-randomiserte studier gjennom mange år, ikke klart å vise overbevisende effekt av Bemcentinib. Mulig det er gode medisinsk funderte begrunnelser til å håpe på sterkere signaler om effekt fra den pågående studien i NSCLC, men det er altså fortsatt bare signaler man kan håpe på fra en så liten enarmet studie. Og viktigst av alt: Selskapet er ikke finansiert til denne avlesningen i siste halvdel av 2025.
Og det kommer ingen vesentlige data før dette tidspunktet som kan trigge noe oppkjøp eller avtaler. Så om man kjøper denne aksjen med en fundamental begrunnelse, så skal man sitte i to år og gjennom en ny emisjon. Og man så jo hvordan det gikk med eksisterende aksjonærers verdier i den forrige. De kan jo lykkes, og man kan bli rik pga. de kliniske resultatene fra legemiddelet de utvikler, men sannsynligheten er ganske liten og forsvarer overhodet ikke prisingen av selskapet nå, som impliserer en MCAP på 1,3 milliarder etter at det blir 3,9 milliarder aksjer i selskapet i slutten av april.
Min spådom er at om ikke før, så slutter musikken definitivt å spille når fristen for tegning går ut 15. april i denne stolleken hvor to hundre småsparere (og muligens et par store fisker som virkelig driter i kliniske data) selger aksjen til hverandre på stigende kurs.
Bemcentinib har en funksjon, og det er hemming av AXL-reseptoren.
Man kan lese litt om det her. De har påvist at de klarer å hemme AXL-reseptoren, så funksjonen til Bemcentinib er bevist, men at det løser kreftgåten/gjør pasienten frisk avhenger av veldig mye forskjellig, og det er kun i noen spesifikke pasientgrupper i noen spesifikke indikasjoner de har klart å vise bedre ORR og OS i AXL-positive pasienter, enn AXL-svake/negative.
Så medisinen har et bruksområde, men da i kombo med noe annet som tar seg av resten av kreftproblematikken. Bemcentinib er mer et positivt tillegg til en god behandling for denne begrensede undergruppen av pasienter enn en medisin i seg selv. Det hjelper ikke generelt sett å bare stoppe AXL-reseptoren/Gas6 proteinet kort sagt, man trenger noe mer helhetlig.
I 2. linje NSCLC så har de faktisk gode data spesifikt for AXL-positive med 50% bedre mOS i AXL positive enn negative på en studiepopulasjon på 99 pasienter, men vet ikke helt om pembro er riktig kombo for bemcentinib. Skulle vært flere inhibitorer som tok seg av resten av cellen, så man kunne funnet enn full blokkade for kreftceller som fortsatt lot normale celler jobbe, men det er en ønskedrøm.
Totalt sett er det medisinsk grunnlag for å tro på en AXL-hemmer, men alene blir det litt svakt for å kunne godkjennes mot noe spesifikt. De har enda ikke funnet en homerun-kombo.
Og så er det dette problemet med ikkerandomiserte kombinasjonsstudier at man liksom kaster masse ting på veggen og ser hva som klistrer, men så vet man egentlig ikke all verden etterpå hvis ikke resultatene er helt vilt gode.
Det er vel også ett poeng for Merck (om jeg ikke husker feil) det med biosimilar og forlengelse av patentbeskyttelse
Vet ikke om man kan dra noe patentforlengelse av å inkludere Bemcentinib, det utgjør så liten endring og påvirker ikke funksjonen av kombomedisinen slik jeg har forstått det. Men kan ta feil, det blir for komplisert og obskurt for meg. Gitt at de hadde funnet noe hvor Bemcentinib økte effekten av selve virkningen i en annen behandling hadde jeg blitt veldig overrasket. Virker for meg heller som at Bemcentninib stopper en måte kreften sprer/utvikler seg, som andre medisiner ikke stopper. Så et tillegg til noe som tar seg av resten av kreftens utvikling.
De av dere som kommer hit fra haussingen på Shareville må vite at det er noen brukere der som manipulerer og sprer løgner over en lav sko
Som vi ser nedenfor, screenshot fra en bruker som merket seg det samme som meg på fredag i 12-tiden:
Pass på pengene dine!
Det er mange både her og på andre fora som har egne agendaer, åpenbart. Hovedsaken vil alltid være å gjøre egne vurderinger på potensiale og kost / forecast ut fra informerte solide kilder.
BergenBio er ett lodd med mange tunge investorer inne, men utfallet er som alltid innen biotek preget av stor risk / mulig høy gevinst.
Første seriøse syretest i BerGenBio er i løpet av våren, og det er vel relativt sannsynlig at rapporten kommer før siste realiseringsperiode av TR (1.4 til 15.4.24). Rapporten vil ha stor betydning for viljen til å innløse TR, som igjen er avgjørende for selskapet når det kommer til fullfinansiering frem mot tidsrom for mulig partnerdiskusjon (1H2025).
Tenk selv, og la haussere og baissere holde på.
Dette er et forsøk på å gi en nøktern nøytral status, og er ikke en salgs- eller kjøpsanbefaling.
Hvem andre enn Meteva og Investinor tenker du på da?
Er det safety på dose i pågående studie du også tenker på her, eller er det noe annet?
Det er ikke hver dag jeg ser et lite biotech selskap som BerGenBio på Shareville sin liste over de mest kjøpte aksjene blant topp investorene der den siste måneden. Hvis vi ser på helse sektoren for den siste måneden, ser det ut til at selskapet har blitt handlet for nesten halvparten av sin markedsverdi i løpet av denne perioden. Noe som viser at det er virkelig mye aktivitet/spekulasjon knyttet til aksjen nå.