Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Det koster 11,2 øre å innløse en tegningsrett om kursen er 16 øre. Om kursen er 13 øre koster det 10 øre. Man får 30% rabatt fra kursen ned til 10 øre som minstepris. Så uansett vil det ved lite inndekning eller mye inndekning være naturlig at kursen faller til 10-11 øre etter at de nye aksjene er laget. Bare en heads up. Jeg har ingen aksjer i Bergenbio og skal heller ikke kjøpe. Det gir liten mening å tegne seg. Bedre å selge rettene i markedet, men den sjansen er litt borte nå siden etterspørselen etter retter er så og si borte.

Du vet vel hvorfor “nesten ingen” gjorde det? Fordi vi fikk 2 datoer vi kunne løse de inn. Hvem i huleste velger å løse inn 6 måneder før neste mulighet i high risk? BGBIO lever i beste velgående og de fleste som har retter kommer nok til å løse de inn nå. Selvfølgelig kommer vi sikkert til å touche både 11 og 10 øre hvilket er naturlig i en slik situasjon. Samtidig slipper man kurtasje m.m

2 Likes

Må si meg enig, Hakon.

Jeg tror det kommer noe info før siste innløsingsperiode for å skape “rett” klima, men det er kun basert på hva jeg mener er strategisk riktig og taktisk sett fornuftig.

Anbefaler å høre på podcast. Det ga meg lysten til å ta risikoen med å tegne meg. Da hjelper vi selskapet til å forhåpentligvis få suksess og fullføre forskningen, som vi håper gir fortsatt gode resultater. Da kan vi håpe på en partneravtale fase 3 i så fall. Det er selvsagt risiko, men fordi andre selskaper har feilet, så betyr ikke det at bergenbio skal feile. Trond Mohn i ryggen gir en viss finansiell trygghet også at han tidligere har gitt lån ved behov.

1 Like

Du har 1000 retter, du får mulighet til å løse inn med 30% gevinst ved å så selge aksjene i markedet og så kjøpe 1000 retter til. Hvorfor gjør man ikke det?

Hæ?? Du skjønner vel at det du prøver å fremstille der ikke er mulig? Hvordan skal du få til det?

1 Like

Bergen bio leverer iht plan så langt. Gode nyheter så langt - så får vi bare håpe at det går raskt å rekruttere pasientene.

2 Likes

Slenger inn innlegget mitt fra Shareville før det drukner i nye innlegg med rakett-emojier og forsvinner.

Godkjent safety er forventet. Doseingen av Bemcentinib er lavere i denne studien enn tidligere studier. Noe som burde gjøre sikkerheten bedre (men kanskje også effekten dårligere?) Tidligere har dosen vært 400 mg Bemcentinib.
https://bgbwebpagefiles.fra1.cdn.digitaloceanspaces.com/wp-content/uploads/2023/10/231009_ESMO_Poster_200cm-w-x-120cm-h_ST_V10.pdf

I den nye fase 1b-studien skulle det testes doser på 75mg, 100 mg og 150 mg per dag.
i fase 2a skal to doser sammenliknes med hverandre.
https://www.bergenbio.com/pdf/230322_ELCC_2023_Poster_PRINT.pdf

Å sammenlikne to doser med hverandre, fremfor å sammenlikne med en kontrollarm UTEN Bemcentinib ville vært å foretrekke. Men det krever vel flere pasienter inn i studien enn hva BerGenBio har tid og råd til.

Initiering av fase 2a betyr at sykehus nå kan begynne å lete etter pasienter. Redout skjer først når det har gått 6 mnd etter siste pasient + at data har blit samlet inn og behandlet.
Hvor lang tid det tar å rekruttere pasienter er umulig å si. Det kan gå fort (et par måneder) eller det kan ta lang tid. I starten er det normalt at det går trengt.
ClinicalTrials sier at 5 sites i USA er åpne idag. (ClinicalTrials.gov)

Hvis de klarer det på 3 mnd så kan man kanskje vente readout i jan/feb 2025. Men det drøyer nok lenger enn dette. Si minst 6 måneder, og forhåpentligvis avlesing i løpet av 1H 2024.

Fase 1b tok 1 år og 2 uker (Tidlig mars 2023) fra første pasient var behandlet til safety ble godkjent, men er preget av at man behanlder 3-6 pasienter og venter på safety på disse før man kan gå til neste steg.

Selv holder jeg meg unna en long-posisjon her, da dette kommer til å bli som å se maling tørke.

Folkens! Dette var det vi ventet på og som er neste steg i riktig retning.
Størrelse på dose, den ene vs de. andre, se maling tørke osv. Det betyr ikke noe, vi er med videre. Det er det som betyr noe.
Hvem tør å kvitte seg med aksjene nå? Jeg har ledig kapital og jeg ventet på denne bekreftelsen. Nå skal rettene benyttes helt og fullt.
Lykke til folkens🤩

1 Like

Ikke noe interessert i hvorfor de kutter ned dosen som pasientene skal behandles med? Ikke bekymret over at det kan bli enda vanskeligere å reprodusere tidligere data? Ikke bekymret over at selskapet ikke har en egen kontroll-arm? Og at det er 20+20 pasienter?

For meg skriker dette røde flagg. Noen tanker, @Okk? Ser du gir tommel ned. Hadde vært interessant å vite hva du tenker.

2 Likes

Men nå har de altså fått dette klarsignalet, og du mener fremdeles det spøker like sterkt for selskapet :ghost: ?

Absolutt en positiv nyhet. Neste er å se at det faktisk rekrutteres pasienter. De meldte første rekrutterte pasient i fase 1b-studien. Så man kan håpe at de gjør det samme her, særlig hvis det skulle skje før tegningsperioden er over.

De trenger alle pengene de kan få inn.

Nei.

Veldig god nyhet at de har skaffet pre-commitment for tegning av 118 mill i emisjonen. Da unngår man tvil om at emisjonen vil gi nok kapital til å ta selskapet videre og andre småfisker kan tegne med større sikkerhet.

Smart move :+1:

5 Likes

Noen som vet når tegningsrettene kommer på VPS ? Dato var vel i dag?

Du finner all info i børsmeldingen (se under), men det utstedes ikke noen ny tegningsretter nå. Det er de Warrantene (ticker: BGBIS) som gir deg rett til å tegne aksjer.

Utøvelsesprosedyre

Frittstående Tegningsretter utøves ved innsendelse av en korrekt utfylt
utøvelsesblankett (“Utøvelsesblanketten”) til en av Tilretteleggerne på adressen
eller e-postadressen angitt i prospektet datert 26. mai 2023 eller i
Utøvelsesblanketten, eller elektronisk gjennom VPS’ online tegningssystem i
løpet av den siste utøvelsesperioden for de Frittstående Tegningsrettene som
avsluttes 15. april 2024. Utøvelsesblanketten kan finnes på nettsidene til
Selskapet (www.bergenbio.com/investors/investor-relations/norwegian-warrants),
Carnegie AS (www.carnegie.no/ongoing-prospectuses-and-offerings/) og Arctic
Securities AS (www.arctic.com/offerings). Ved å fylle ut og sende inn en
Utøvelsesblankett, forplikter innehaveren av Frittstående Tegningsretter seg til
å tegne et antall Nye Aksjer tilsvarende det antall Frittstående Tegningsretter
som utøves til den relevante utøvelsesprisen.

De ligger på vps men får nok ikke tegnet før senere i dag eller i morgen.

Takk for info !

Hvor skal vi nå kursmessig?

Er denne delt før? Har dessverre ikke tilgang til hele artikkelen