Fulltegnet alle 155k i dag. Vinn eller forsvinn
Så nå er vi endelig ferdig med TR, nå rom for å nå høyere kursmessig?
Normalt sett vil kursen kanskje gå opp eller ned nå fram til rettene blir til aksjer, men når det skjer vil normalt kursen stupe. Vakuum-periodene mellom har ofte hatt store kursutslag, så tør ikke spå noe annet enn at det nok blir nedgang når rettene kommer inn i hovedaksjen som rundt 1,1-1,2mrd nye aksjer.
Så litt skummel periode å være aksjonær
Kanskje, noen ganger går den rett i taket, andre ganger nedover, har 0 peiling på hvor den skal i vakuum-perioden.
Enn ståa med Tilvestamab? Helt stille på den fronten? Skulle det ikke bli en mulig partner her?
Kan det stemme at man ikke får tegnet TR hvis en ikke benyttet seg av det i første runde?
Nei, da er jo tegningsrettene brukt opp - den kan bare brukes en gang
Tolket det som om at det skulle være to runder med TR, der han kunne velge om en ville bruke første eller andre.
Ja det er tilfellet at du kan bruke de en gang, men bare en gang. Boms bare leste feil.
Gå til vps.no og sjekk.
Jeg fikk til å legge inn tegning i VPS, men fikk så en telefon at jeg måtte benyttet meg av det i første runde for å kunne tegne meg. Nå står det at jeg ikke har noe tegningsretter. Står at jeg har tegnet meg for aksjer og at de er godkjent. Står emisjon med forstrinnsrett uten overtegning.
Du kunne enten bruke de i første runde eller i andre runde (dvs nå frem til 14 april). Det var kun ca 10% som brukte i de i første runde. Enten har du brukt de i første runde eller så er det en feil og da ringer du bare opp igjen og forklarer at her må det ha skjedd en feil.
Jeg prøvde å finne tilbake til hvor det stod at vi hadde to muligheter. Noen som vet hvor det står? Tenkte å sende hun en epost for å oppklare problemet.
Har sendt de en epost i forhold til at jeg ikke fikk noen tegningsretter, men ble ikke så klok på svaret:
Det er ikke de tegningsrettene du fikk i mai i fjor de viser til.
Da ble du tildelt NO00012921180. Hvis man tegnet seg fikk man da nye aksjer OG warrants, som er omtalt som frittstående tegningsretter her. Disse har ticker BGBIS og ISIN NO0012921495. Disse har vært omsettelige hele perioden – og det er disse du måtte ha for å delta i denne emisjonen.
Så at jeg hadde aksjer i bgbio 22.05.23, fikk tegningsretter 23.05.23. Burde ikke jeg da ha rett på tegning i denne emisjonen?
Spørsmålet er jo om du hadde tegningsretter i fjor, og om du tegnet da? Gjorde du ikke det så er har du vel ingen warrants som du trenger for å tegne nå.
Ja, videoen på Hegnar tv med Martin Olin forklarer det. Tegnet man seg i ordinære emisjonen i fjor, så fikk man i tillegg warranter man kunne løse inn i siste periode eller nå. De valgte å gjøre det sånn for å ikke måtte hente for mye på en gang.
Forøvrig et bra intervju.
Jeg kjøpte tegningsretter i fjor og har tegnet nå. Ordre er bekreftet fra Carnegie. Har ikke solgt warrants.
Skjer’a? Siste post her var for 22 dager siden…er det hiberneringsmodus nå eller?
Eller er stoler vi på rike Onkel Mohn som fikser biffen til slutt?
Er vel ikke så mye å diskutere i Bergen bio om dagen. Planen og studiene er satt. Enten lykkes de med studiene og blir kjøpt opp/partner eller de mislykkes og går konkurs ol. Mohn tror jeg ikke kommer til å kjøpe mere/gå inn med mere penger (bortsett fra lånemuligheten som de har i bakhånd) da han muligens går over en grense for å måtte by på selskapet. Vil tro ledelsen i bgbio er tilfreds med at han eier det han eier og har vært en solid støttespiller - så langt. Kursen vil nok vake rundt dagens nivå frem til evt solide resultater fra studiene fremlegges. Muligens kan en utlisensiering av tilvestamab gi et lite kurs løft - men her har det vel bare vært litt snakk og lite håndfast.
Edit: en spleis 1:100 burde ikke påvirke kursen og planen er vel for de fleste aksjonærer å sitte til toget er kommet til endestasjonen?