Mus og sjelden kreft, men det er nå likevel relevant for BGBIO at man har forsøkt Bem i noe nytt. At denne artikkelen ikke er blitt børsmeldt er nok symptomatisk på at Bem ikke lenger har et gyldig grunnpatent
Bergen bio har ihvertfall tatt seg god tid (siden 2008) og brukt 2-3 milliarder til nå på forskningen - så det er en viss forventning om at det snart må gi resultater (les bemcentinib som godkjennes på markedet).
Effekt resultater fra hovedstudie blir veldig viktig for selskapet og aksjonærene, avlesning sent 24 tidlig 25
Ikke bare “veldig viktig”, det blir make-or-break! Men jeg har troen på at det omsider lykkes
Hadde vært fantastisk for pasienter, selskapet og aksjonærene. Men der er veldig få som lykkes ca 1 av 10. Tvi tvi
Har selskapet fullført innrulleringen av pasienter til fase 1b? Og de andre punktene som står under newsflow H1? Eller ligger de fremdeles bakpå?
De har ikke meldt noe av disse nyhetene, så de er nok litt bakpå. Kommer garantert ikke til å kommentere rekruttering på kvartalsrapporten heller. (Hvertfall ikke fase 2a).
Interrimanalyse av fase 2a i løpet av 2024? Lykke til…
Var som jeg fryktet. Det tar fryktelig lang tid når du er et lite biotek selskap, samt at de faste kostnadene er relativt store (tiltross for gode kutt). At ikke de har klart å innrullere alle pasientene i 1b er veldig skuffende når de guidet på det.
Edit: og utlisensiering av tilvestamab har vel vært snakket om i åresvis - tydeligvis ingen som vil bite på.
Det fulle og hele poenget med doseeskaleringen i fase 1b var safety, og den fikk man melding om da de startet fase 2a delen. Det er bare den som er interessant nå. Så skjønner ikke helt hva dere venter på her? Tror kanskje bare det et en uklarhet/feil i den sliden der?
https://newsweb.oslobors.no/message/614040
https://clinicaltrials.gov/study/NCT05469178?intr=Bemcentinib&rank=9
Venter på at de kan vise til at de faktisk rekrutterer pasienter i et OK tempo.
De har ikke meldt fullført fase 1b, kun at dosen er valgt. Viser det symptomatiske rundt BerGenBio - De klarer ikke holde frister.
Det jeg mener er at når de er i gang med fase 2a, som altså er den kohorten de skal måle effekt på, så har de per definisjon fullført fase 1b.
Hvordan det går med rekrutteringen til 2a er jo et åpent spørsmål ja. Men man kan jo ta det som en indikasjon at de jo klarte å fullføre doseeskaleringen, altså 1b, innenfor guiding - noe mange her på forumet hadde null tro på.
Det har vært helt kritisk for selskapet å kunne annonsere at fase 2a er i gang, med tanke på å få finansieringen på plass.
Brent biotekinvestor, som jeg har blitt etter både NANO og ULTI, er skeptisk til mye rundt selskapet, blant annet svært optimistisk tidsplan for når de skal melde interimanalyse.
Men også skeptisk til hva slags effektdata de kan oppnå. Selskapet har redusert dosering av Bemcentinib fra studien hvor de så signaler om effekt.
Det er nok de fleste. Men å kritisere dem for tempoet de nå holder i forsøket, er altså ikke jeg med på
Vi får se. Denne sliden kom på Q1-presentasjonen.
De har ikke meldt noe mer enn “Initiation of Ph2a study in US & EU”
(Fremdeles bare 5 amerikanske sites som rekrutterer, ikke noe i EU).
Enig Polygon. Utfordringen blir rekruttering til 2a og guiding som selskapet har gitt om avlesning Q4,Q1 25. De er vel snart avhengig av mer kapital, eller stiller T Mohn opp med lån.
Blir en spennende periode
Hvis ikke jeg husker helt feil har de en lånegaranti hos Mohn på ca 100 mill som de ikke har begynt på. Usikker på hvor lenge lånemuligheten gjelder. De børsmelder dette tidligere.
Ja, da tok jeg fullstendig feil i at de hadde fått safety på høyeste dose allerede. Men da var det også en grovt misvisende melding de sendte ut i våres!
Her har man åpenbart helt bevisst strukket strikken fordi man trengte en melding forut for den siste warrant-perioden. Det er selvfølgelig ingen direkte usannheter som har blitt skrevet, men man har ønsket at markedet skulle misforstå. Og det er under enhver kritikk.