Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg er godt fornøyd men skjønner at man opplever 14 % som lavt. Biomarkør og fortsettelsen blir spennende.

Men jeg nevner igjen: jeg er i Bgbio for AML indikasjonen for dem som ikke tåler standard behandlingen, som er så og si alle over en viss alder. Den japanske uselektive AXL hemmere fin svært rask godkjenning av FDA men har så fæle bivirkninger at Bem vil slå den rett ut.

Corona er jokern i dekket, får man resultater findint men om ikke tar jeg billige aksjer i noen dager. Følger også med på alle investigator drevne studiene, men kun som krydder, AML er esset og gjør investeringen til en trygg en. Mcap under 10 mrd når den godkjennes i fremtiden er helt usannsynlig og da får jeg x5 på pengene mine :sunglasses:

13 Likes

For de som trenger en forklaring av resultatene: BerGenBio Virtual R&D Day on Vimeo
Fra 39:24. Forklart av Dr Krebs som presenterte idag.

14 Likes

Syntes kursen oppførte seg litt labert og fikk først med meg nå at det er en annen kjent og kjær aktør fra Bergen (Cirmes) som har bestemt seg for at BgBio er en fin aksje å låne/selge short i…

Flink fyr, så har sikkert tjent godt en periode nå, men også veldig positivt når det kommer kraftigere bullmeldinger og det må dekkes inn.

Ihvertfall for min del så ble det en del enklere å nå plukke mer på dippene når jeg vet årsaken til volatiliteten i fravær av vesentlige endringer i top 50 og news :slight_smile:

2 Likes

Kudos til Yngling på HO som fant denne.

Oppsummert, vi er muligens fu**** in the a** med dagens vaksiner. Hvis det ikke kan tas frem bedre vaksiner blir vi ikke kvitt viruset. Teorien er at selv om dagens vaksiner har vist seg effektiv i å forhindre alvorlig sykdom, så hindrer de ikke nødvendigvis infeksjon og pre/asymptomatisk spredning.

Det er ihvertfall marked for behandlinger som kan hjelpe med denne situasjonen. Det bør helst være en pille med god safetyprofil, som kan produseres i volum.

“Our findings suggest that vaccines that do not prevent infection will allow extensive endemic SARS-CoV-2 spread upon a return to pre-pandemic social and economic conditions. Vaccines that only reduce symptomatic COVID-19 or mortality will fail to mitigate serious COVID-19 mortality risks, particularly in the over-65 population, likely resulting in hundreds of thousands of US deaths on a yearly basis.”

og

“…and in order for partially-effective vaccines to play a positive role in SARS-CoV-2 elimination, other stackable (complementary) interventions must be deployed simultaneously.”

8 Likes

To av alfred berg fondene reduserte noe i forrige uke. 14. og 20 plass.

Positiv artikkel om fredagens nyhet:

29 Likes

Covid studien i Sør-Afrika og India burde være ferdig i disse dager i følge lenken under (der står det antatt varighet 3 mnd og 7 dager fra 03/11).

Nå har riktignok antall nye tilfeller falt noe siden begynnelsen av november i India, men regner med at de fleste pasientene var rekruttert ila noen uker. Utviklingen i Sør-Afrika er motsatt, antall nye tilfeller har bare økt siden begynnelsen av november.

Resultatene fra covid-19 studiene kan dermed komme når som helst!

http://ctri.nic.in/Clinicaltrials/showallp.php?mid1=48797&EncHid=&userName=bemcentinib

17 Likes

Jepp. Vi lever i meget spennende tider. Vi er altså kommet til februar 2021, og selv om andre medikamenter som er blitt testet mot covid-29 er blitt terminert, så har den skjebnen ikke rammet Bemcentinib. Det er absolutt grunn til å være optimistisk på at det kan komme positivt nytt når tid som helst. Samtidig må vi erkjenne at ikke noe er sikkert før en positiv bekreftelse foreligger.

Men et svar burde foreligge innen dager eller uker.

4 Likes

Forundrer meg ikke om det er Indisk byråkrati som er litt vanskelige å forstå, men dataene her er litt motstridende syns jeg:

|Date of First Enrollment (India)|03/11/2020|
|Date of First Enrollment (Global)|20/10/2020|
|Estimated Duration of Trial| Years= “0”, Months= “3”, Days= “7”|
|Recruitment Status of Trial (Global)|Open to Recruitment|
|Recruitment Status of Trial (India)|Not Yet Recruiting|

Mangler ikke på selvmotsigelser her, nei.

Første pasient ble meldt i Sør Afrika 21.10. Det KAN samsvare med “Global” om man ser bort fra oppstarten på våren i England…

Første pasient i India ble meldt 24.11, så det passer dårlig med First Enrollment (India) 3.11…

Verre er siste linje; Not Yet Recruting, selv om BB har meldt om første pasient. Tror dette kan tas med en klype salt.

Jeg satser på data i februar, hvis ikke blir jeg bekymret.

1 Like

Dokumentet er ikke oppdatert siden 6. november…

1 Like

Bemcentinib er ikke alene om å ha en studie gående for Covid-19. :slight_smile:

There are thousands of clinical trials investigating treatments and preventative measures for COVID-19.

Det stemmer. Men Accord studien derimot.:slight_smile: jah du får lese selv Dunkel…

1 Like

Ikke noe stress det her folkens. Ville bare dele det jeg fant her. Vet at Bemcentinib er i Akkord studien og vi venter på resultater der . Det blir spennende.
Har aksjer og sitter med dem en stund fremover. Ikke bare for Covid-19.
Har hatt aksjer her lengre enn et år :slight_smile:

2 Likes

Blir interessant hvor lenge det er fokus på disse såkalte vaksinene/immunglobulinbehandlingene som ikke gir mer immunitet enn i noen mnd. Særdeles viktig blir det å vite om vaksinerte blir bærere og evt hvordan kroppen tåler bærerskapet. Øker vel sannsynligvis mutasjonsfrekvensen noe vanvittig.

3 Likes

Sørafrikansk virus i Bergen melder NRK Vestland.

To tilfeller av den sørafrikanske mutasjonen oppdaget – finner ikke smittekilden
To personer på Vestlandet er smittet av den sørafrikanske koronamutasjonen. Det er første gang mutasjonen ikke kan knyttes til importsmitte i Norge.
Britiske myndigheter mener mutasjonen som oppsto i Sør-Afrika i desember er enda mer smittsom enn den britiske.

Er det et tilfeldig sammentreff, eller forsøker viruset å slå tilbake ved å ramme hovedkontoret?

Her er det bare for BGBIO å rykke ut i ghostbuster-stil med lommene fulle av Bemcentinib-kapsler. :ghost: :muscle: :pill:

5 Likes

ACCORD CLINICAL STUDY ASSESSING BEMCENTINIB IN COVID-19 PATIENTS TO RECOMMENCE IN UK Har denne vært publisert tidligere.Kommer tydelig frem det økonomiske aspektet

1 Like

Alfred Berg Aktiv og Norge fortsetter nedsalget.

1 Like

Hvor mye?

Blir du sånn insider, finner du det ut. Kjekke greier :slight_smile:

2 Likes