Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

AB Norge ned 325k siden nyttår. Er på 17.plass
AB Aktiv ned 225k siden nyttår. Er på 20.plass

Men AB Gamba ligger fremdeles stabilt på 5. plass med 2.2%

Her ser du nytteverdien av tilgang til aksjonærlistene :slight_smile:

1 Like

Fjärde AP-fonden har økt med 550K i samme tidsrom. Så det er nevnt.

3 Likes

Virker som at kursen har flatet helt ut i påvente av Covid-19 resultatene som skal komme når som helst i Q1. Virker som at markedet er enige om at Bergenbio med opp til 2 mnd til resultater skal være verdt 33kr per aksje. Kan bli en flat venteperiode de neste ukene, men ved overraskende tidlige resultater og at de er gode nok til fase 3 eller direkte overgang til godkjenning får vi nok et massivt hopp opp mot 50 eller mer over natten. Jeg velger å bli i aksjen i påvente av det, selv om det er veldig kjedelig å følge med på en aksje som beveger seg -1%-+1% ila. dagen. Jeg har dog tro på stigning slakt etterhvert som fler og fler posisjonerer seg for å bli med i tilfellet de har suksess. Potensialet på 2 mnd sikt ser jeg som mellom 75 og 20 helt avhengig av om Bemcentinib blir Covid-19 medisin eller ikke, men oppsiden ser mye større ut enn nedsiden her nå. Vi vet også at Mohn vil bidra med støttekjøp om kursen skulle duppe, som gir en trygghet på nedsiden.

Helt ærlig etter 12timers hverdags legejobb, blir det veldig lite tid for aktiv investorarbeid! Jeg er på bgbio pga ståltro på forskningsbasis og resultater, men det er absolutt nyttig å være insider :nerd_face:

8 Likes

Hvis bemcentinib blir “the” covid-medisin så tror jeg vi runder 100-150 kr rimelig kjapt. Legg på fase 3 kreft-studier og noe innenfor fibrose, så får vi en fin reise ennå lengre opp

3 Likes

Er q4 presentasjon 10.feb. Kl 10:00

Neste blir vel denne:

5 Likes

… ‘ signaling the pharma giant’s intent to continue the search for the next big Keytruda follow-up. ’ :nerd_face:

Kanskje det blir fortere overgang for kronprinsen Bemcentinib 🥸

6 Likes

Keytruda, which has taken the oncology space by storm on the way to $14.4 billion in sales in 2020

2 Likes

Rigel Awarded $16.5 Million from U.S. Department of Defense for Phase 3 Clinical Trial of Fostamatinib in COVID-19 Patients Lovende for bemcentinib

Hvorfor? :slight_smile:

1 Like

Sometimes you just have to read between the lines…

Viser at det er mulig for bemcentinib også altså, å få støtte :wink:

3 Likes

Ja AML og Bemcentinib er så sikkert som det blir i bingotek :metal:

9 Likes

Fortsetter å skrive her i stedet for å spamme ned fundamentaltråden med spekulasjoner.

Dagens meldig føles unødvendig. Den sier “OK, studien kan få fortsette”. Men betyr det da at det har vært en stans for å se på safety av innrullerte pasienter så langt? Dvs at vi har hatt ~3 uker nå uten innrullering av pasienter, i påvente av å se på safety? Eller er det en kontinuerlig innrullering, og så stanser man eventuelt dersom safety skulle vært for dårlig?

Markedet ser hvertfall ut til å tolke dagens melding med en klype salt. Positivt at safety (igjen) ser ok ut, men tydeligvis gjenstår det en del rekrutterting. Men om studien har rekruttert 20% av pasientene eller 50% får man spekulere i selv, evt grave etter mer info fra Mr. Godfrey i neste uke.
Edit: Nå på onsdag, ikke neste uke.

1 Like

Neste uke? Q4 er vel på onsdag? :slight_smile:

1 Like

Det positive for investorer er at man nå har fått en indikasjon på at innrullering av pasienter i studien kanskje fortsatt går tregt. Det betyr ikke at vi vet det går dårlig med innrullering, men at vi har fått en indikasjon på at det kan være tilfellet.

Sånn sett kan man som kortsiktig spekulant vurdere å holde seg utenfor og selge i frykt for kursnedgang før eller på rapport og oppdatering av status, mens man som langsiktig investor kan vurdere å øke på ett eventuelt kortsiktig fall som uansett ikke endrer caset vesentlig.

Man kan vel fort konkludere med at dagens nyhet ikke var spesielt viktig, men demper muligheten til å kjøre en hauss før kvartalsrapport basert på “studien er sikkert ferdig” spekulasjoner.

2 Likes

Sør-Afrika stanset fra lørdag 6/2-21 vaksinasjon med AstraZenacas vaksine pga manglende effektivitet mot lokal mutasjon av Covid-19 ifølge spanske RTVE (rtve.es). Info er hentet fra en app som heter RTVE Noticias (fikk ikke kopiert link til artikkelen).

Isolert sett burde dette hjelpe på rekrutteringstakten for BGBIO skulle man tro.

4 Likes

Greit å ha bunnsolid safety- profil på plass før den går over i fase 3. Det er enorme BF krefter der ute som selv fint fikk hoppe bukk over kritiske safety- faser med mRNA vaksinene sine og som vil lete med lys og lykte for å knuse en hver liten utfordrer dersom de finner minste lille svakhet i studien. Jeg skulle jo selvfølgelig ønske at de fantastiske nyhetene kom raskt jeg også , men jeg er mer glad for at det har vært grunnleggende , solid vitenskap bak fremtidige gode nyheter. Det bekymrer meg faktisk mer hvordan BF forholder seg til David som kanskje ødelegger for salget av både dose 3 og fire eller ti av den veldig så innbringende eksperimentelle vaksinen de ser for seg å selge i forskjellige varianter i åresvis fremover.
Jeg har stadig sterkere tro på Bemcentinib i covidbehandling og tenker at når fase tre - meldingen kommer så skal jeg opp som en løve og forbli der oppe. Da må studien være totalsolid og skuddsikker.
Dette tar tid.

11 Likes

Helt enig og ser samtidig at effekt er vurdert ,må være opp mot Standard behandling.Direkte uetisk å fortsette studie uten bedre resultater.Ser ut som det formidles god effekt. Ser ut som covid blir behandling slik det ser ut nå. Strålende.

4 Likes

Det er 3 scenarier her

A: Ingen effekt
B: Ikke signifikant (målbar) effekt
C: Signifikant effekt

Så langt kan vi hvertfall se bort fra scenario A.

1 Like