Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Eiken: Jeg forstår det slik at de humane cellene hun snakker om også faller i kategorien preklinisk, dvs de dataene hun presenterer, bl.a. H1650 celler.

Slik tolket jeg det også, men når det er mer data tilgjengelig så er jeg blitt usikker.

Tamiflu har falt i fisk og det står i artikkelen at molnupinavir får virus antallet til å falle dag 4. De fleste uten medisin opplever også dette. Ingen har blitt påvist smittsomme etter dag 8 noensinne.
Har selvsagt aktier i Bergenbio, men hovedproblemet med infeksjonen synes å være den kraftige betennenelsesreaksjonen noen får. Troen på Bemcentinib lever videre.

1 Like

Kan være nyttig å vite at molnupinavir er en “ribonucleoside analogue inhibitor of influenza viruses”. Dvs, om den virker, så har den en annen virkningsmekanisme (som potensielt kan ha en rekke bivirkninger) enn bemcentinib, og bemcentinib vil kunne kombineres med denne og gi en tilleggseffekt.

1 Like

Deler troen.
Samtidig det er fasinerende å se på den enorme forskjellen i antall innlegg på forumet som postes om Nordic Nanovector sammenlignet Bergen Bio.

1 Like

Tipper kursen står 30% høyere om ca. 3 uker, og før resultatet fra Covid-19 studien er offentliggjort.

2 Likes

Siden dette er potensielt børssensitiv informasjon er det vel heller ikke usannsynlig at både Godfrey og hans styreleder har finlest intervjuet før det ble publisert. Styreders norsskunnskaper er helt upåklagelige…

2 Likes

Om artikkelen er finlest og godkjent av selskapet bør være mulig å få svar på. Men innholdet tyder ikke på det, all den tid den inneholder feil/upresis informasjon.

Mulig det, men jeg finner det likevel vanskelig å tro at at et børsnotert selskap i den sensitive situasjonen som BGBIO er akkurat nå lar Nettavisen publisere et intervju som ikke er forhåndsgodkjent.

1 Like

Hva er upresis og feil av info i artikkel?

“Derfor ble det startet prekliniske studier (fase 1-studie) også på SARS-CoV-2, bedre kjent som koronaviruset.”. Det burde en fra selskapet som var satt til å finlese artikkelen ha reagert på.

Men dette endrer ikke på budskapet om at det er stadig mer som taler for at det kan være gode nyheter i vente.

Dersom de kliniske resultatene fra bemcentinib viser seg å være så gode som selskapet tror og håper på så er der vel gode sjanser for at FDA / EMA klinker til og gir BGBIO privilegier for å få stoffet tidelig godkjent.
Det er tross alt en pandemi vi snakker om og viruset kan jo mutere videre dithen at vaksineringen virker dårligere eller ikke virker i det hele tatt.

4 Likes

En form for hastegodkjenning må da være høyaktuelt i denne sammenheng. Jeg har hele tiden ment at selskapets grundige men tidkrevende studier vil lønne seg til slutt. Spennende dager nå.

2 Likes

Vanskelig å argumentere veldig hardt for en hastegodkjenning når de selv sier:

  • Vitenskapen er inne i svært spennende tider. Vi har mye spennende data å se på de neste ukene. Ut ifra de prekliniske resultatene er jeg veldig optimistisk. Neste steg etter dette vil da være å gå over til fase 3-studier. Akkurat som koronavaksinene, så er dette siste fase før vi går i dialog og presenterer data til de offisielle instansene som Statens legemiddelverk, EMA (EUs legemiddelbyrå) og FDA (amerikanske legemiddelkontoret).

Godfrey sa jo selv at om de starter fase 3 så var det “very likely” at de skulle be om nødgodkjenning samtidig

8 Likes

Merkelig at økonomiavisene i hovedstaden ikke har ett ord om Bergenbio i dag. Er det fordi Spetalen ikke er “cornerstone”, mon tro :thinking:

3 Likes

Hvorfor skal avisene skrive så mye om dette? Det er da ingenting som er godkjent for bruk enda. Er jo først da det er interessant for allmenheten…

Så du mener at FA/E24/DN kun skal skrive om selskaper som har godkjente produkter?

Fordi det er det aviser gjør

Aviser skriver om det som gir de klikk. At et norsk selskap muligens kan bidra med medisin i kampen mot koronaviruset ville nok bidratt med klikk, så jeg antar at journalistene enten ikke har fått med seg eller forstått børsmeldingen i helgen eller fått med seg hva BGB driver med.