Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Jeg ser poenget ditt, men de MÅ ikke dra på presentasjoner og de KAN velge å bli med på neste runde ( etter at resultater bgbc020 er klart).

Det er alltids investorkonferanser de kan delta på. At det er nærmest rekord i antall i mars er spesielt.

Hvis du var ceo i bergenbio og usikker på resultatene bgbc020, ville du da dratt rundt og gitt inntrykk av at bemcentinib vil virke mot covid? ( “hopeful”, “Strong scientific support” osv)?
CEOs ord vil være alt annet enn tillitsvekkende på fremtidige presentasjoner hvis de nå er optimistisk, også går det tre uker også legger de frem lav/ingen effekt.
Godfrey vil oppnå betydelig motvind i å skape entusiasme for andre positive utsagn.
Det vil være nærmest et karakterdrap på seg selv. Det er helt unødvendig og kan unngås.

Jammen de HAR JO IKKE KLINISKE DATA!

Data foreligger i slutten av måneden. Det er hele poenget med studien, Det eneste han kan si er at prekliniske data ser bra ut, men det vet vi allerede.

5 Likes

De har vel fått tilgang til noe data underveis? Kanskje ikke i Accord, men sannsynligvis i SA/India. Tror neppe Godfrey hadde uttalt seg slik han har gjort flere ganger i det siste dersom de ikke hadde noe å komme med ang. C19 studiene. Det er vel de helt ferdige resultatene som forventes i slutten av mars?

1 Like

Konstaterer at vi vektlegger faktorer og det strategiske veldig ulikt.

Selskapet har for øvrig fått data fra bgc020 fortløpende. Mao har de mye mer enn preklinisk, og har hatt det i noe tid.

Redigert:
Som Godfrey sa på Q4 for ca en måned siden
“I would anticipate that we would still need a little bit more precise data in order to confirm emergency use. But it all depends on the data. The data is starting to roll in now with a substantial number of patients recruited, that we can start to interpret it. But it is a randomized trial and it is statistically powered. So we do need to wait for the data in order for us to interpret what is evident.”

1 Like

Det eneste jeg undrer meg over er at jeg sitter med et inntrykk av at FDA / EMA ikke er koblet inn i utviklingen og hvorledes det skal gjøres.
Har jeg forstått dette riktig så er dette forholdet med å IKKE kontakte FDA/EMA tidelig inn i prosessen en vanlig feil å gjøre som kan føre til missforståelser og utsettelser.
Dette punktet på generell basis.

Så når kan en forsøke å koble disse inn i prosessen?
Forlanger de kliniske studier utført eller kan FDA/EMA kontaktes tidligere på preklinisk grunnlag?

Spennende er vel bare fornavnet :slight_smile:

Og skulle selskapet klare dette covid19 målet så viser tidligere date at det har mulighet for å lykkes i ebola også. (mm.)

1 Like

Du tenker på denne børsmeldingen her?

The iDMC, formed from a group of independent infectious disease clinical experts external to the study, maintained its recommendation that the trial should continue as planned with no changes, as no safety concerns were raised from the available data

Altså er det en gruppe uavhengige eksperter som mener at det ikke er safety-problemer med studien. Disse behøver ikke ha tilhørighet til selskapet, og de skal kun analysere safety, ikke effekt.

Les min respons lenger opp om hva godfrey sa på q4

Det er forskjell på at de får inn data fra studien, og at de analyserer dataene. Vi kommer til å få en oppdatering når det foreligger data på siste rekrutterte pasient :slight_smile:

Det ser ut at 750-roboten jobber i full fart 🥸

Så du tror de får inn mengder med data og gjør ingenting med det?

De kaster seg selvfølgelig over informasjonen; strukturerer, analyserer, gløtter på data om de ser trender/system osv. Alle som jobber mot et mål liker å vite om de er på rett vei, om hypoteser innfris i praksis osv
Hadde de ikke sett tydelige tegn på positive resultater så langt, så ville f.eks ikke Godfrey i nettavisen sist lørdag brukt utrykk som potensiell gamechanger om bemcentinib mot covid-19.

Jeg har vært i dette gamet i 30 år, og kjenner igjen mønsteret for når brikker er i ferd med å falle på plass

9 Likes

Nå uttalte han vel allerede ved oppstart i UK i fjor at han var 80 % sikker på at Bemcentinib ville virke mot Covid-19…

1 Like

Tiden fremover blir spennende for Bergenbio. Ved månedsskiftet tipper jeg vi får top line-data fra covidstudien i SA og India, og det er my guess at de i det minste viser at det er verdt å gjøre en fase 3-studie. KANSKJE sier de også at de vil snakke med regulatoriske myndigheter i utvalgte land om midlertidig godkjennelse, men det er ikke noe jeg baserer meg på.

Det jeg kjøper aksjer for er følgende scenario:

  • Top line-data slippes i slutten av måneden/begynnelsen av April - fra 14 dager til 28 dager imho
  • Top line-data viser tegn på effekt og grunn til å gå videre til fase 3.
  • Muligheter for hint om midlertidig godkjennelse og liknende lanseres ifm top line-data
  • Lansering av distribusjonspartner for BEM innen covid-19-indikasjonen i tiden etter. Jeg ser det som sannsynlig at de velger å partnere opp med en eller annen organisasjon for å selge og distribuere BEM for pasienter med Covid-19. BGBIO er en liten organisasjon, så her er det viktig at de treffer bakken løpende, og det tror jeg ikke de har tid til å bygge opp selv.
  • Investorer som investerer i selskaper med fase 3-studier fatter interesse samtidig som selskapet når enda flere utenlandske større investorer.
17 Likes

Følger deg helt i den vurderingen. Spennende tider! Meget spennende! Om en måned kan vi kanskje si; innbringende tider! Meget innbringende!:+1::money_mouth_face:

6 Likes

Utfallet av studiene i SA/India kan vel ikke sees isolert fra ACCORD studien? Her ble første paient rekruttert tidlig i desember og fase 1 er 120 pasienter. Det er litt uklart for meg hvordan man ser for seg videre fremdrift dersom både SA/India samt ACCORD gir gode resultater. Men resultatet fra ACCORDs første fase er vel neppe klart innen 1. april?
Blir det evt et samarbeid med britiske helsemyndigheter eller kjører Bergen Bio videre på egenhånd?

Jeg håper virkelig BGBIO kjører solo og ikke bryr seg med britene, for det virker som de får mye mer gjort på egenhånd

2 Likes

Noen ganger må man bare ta sjansen. Det lukter suksess lang vei her. Opp til en hver selvfølgelig, men lykke til alle sammen​:pray::trophy:

1 Like

Virker som ledelsen har tatt noen tak her. Recovery selvsagt mulighet videre. Best å ikke være avhengig av andre for å komme raskt til markedet⭐️

4 Likes

Uansett positivt hvis to uavhengige studier kommer frem til samme resultat :slight_smile:

1 Like

Lykkes Bergenbio med Accord studien og kreftmedisinen kan brukes som supplement i behandling av Covid-19, er dette et fantastisk case på kort sikt. Hvor stor omsetning dette vil generere for Bergenbio eventuelt, gitt at selskapet lykkes kan bli spennende å se. Ellers er Bergenbio et case med et 3-4 års perspektiv. GG

1 Like

Det beste med å lykkes mhp covid-19 er at allle bekymringer mhp finansielle ressurser vil være historie. Det vil gi selskapet enorm frihet mhp å sette igang og gjennomføre nye studier. Men først må harde fakta vedrørende covid-19 på bordet.

1 Like