Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

De MF’ene øker faktisk nå, 20 dager før readout. Spennende.

Mohn vs Citadel.

:gem: :raised_hands:

:joy:

3 Likes

De er i ferd med å bomme like stygt som Voleon gjorde i AZT på 60-blank.

1 Like

Skulle gjerne vært i det møterommet da de fant ut at det var en lur idé

Dette er rent kvantestyrt / algoritmedrevet.

1 Like

Har nok lagt der hele tiden på 0.49 og styrt kursen nedover. Synlig nå for å skremme, men tror det hjelper lite

1 Like

Denne shorten blir som “brensel på bålet” når covid-studien blir offentliggjort :grinning:

1 Like

Gleder meg til 200 posts her om hvor “dumme” disse er de neste ukene.
Ønsker meg en bot som er like smart som shortbot’en som kan fjerne disse innleggene.

1 Like

De er så dumme

10 Likes

Hvem blanda bakepulver i bemcentiniben din?

2 Likes

Umulig å forstå logikken til Citadel her men bra for oss andre aksjonærer.

Man må jo ikke glemme at det er også en sjanse for at Covid-19 ikke lykkes. En kortvarig dip til 20-22 på lik linje med fallet da Accord ble droppet i høst er også et mulig utfall. I så fall var ikke Short dumme… Hvis de beholder shorten så lenge da. Jeg har aksjer i BGBIO,dog bare 5 prosent av porteføljen.

1 Like

Enig. Alle må huske på at det også KAN komme en beskjed om at de ikke ser muligheter for å gjøre en fase 3.

Før noen begynner å si “MEN CEO SIER AT / TROR DU CEO VILLE DRATT PÅ KONFERANSE…”

Det kan skje. Hvis ikke hadde kursen allerede vært ~100kr aksjen pga deriskingen.

  • Fornybar har rett
  • That’s the bet!
  • Men CEO sier at…
  • Tror du han ville dratt på konf…

0 stemmegivere

Sjansen for det er i min bok så lav at jeg skal sitte maks lastet over read out :smirk:

3 Likes

Du glemte option “J*vla Fornybar” :rofl:

2 Likes

Jeg blir alltid så satt ut av at enkelte hevder det er “null” risiko i et case. Markedet er såpass efficient at dersom det er null risiko, så er det også null reward, og da faller jo hele investeringstesen i grus.

I mine øyne så får man heller akseptere risikoen, og så forsøke å være så smart man kan i møte med den.

15 Likes

Kan også bli direkte nødgodkjennig.

Fornybar har tatt en helgardering på H U B

1 Like

Selvsagt er det risiko, og like selvsagt tror jeg det er at de kan vise til effekt.

Tusenkronersspørsmålet blir om effekten er så god at ledelsen går videre med Fase 3. Her er det kostnad/nytte og konkurransebilde. Det er knyttet betydelige kostnader til en Fase 3-studie, men er effekten god nok er dette en “no-brainer”.

3 Likes

I møte med aksjemarkedet må man aldri se seg blind på mulighetene og ignorere risikoen. For risikoen er der, enten man investerer i det som er ansett som «sikre» papirer, eller man går inn i farmasiaksjer. Samtidig er det ingen hemmelighet at risikoen er å anse som større innen farmasiaksjer. Spesielt i selskaper som ennå ikke har noe godkjent produkt i markedet.

Men, samtidig er det også i denne typen aksjer de virkelig store mulighetene ligger. Snakk bare med dem som satt hele veien i Algeta eller som fikk gleden av å være med fra begynnelsen i Vaccibody. De har til salt på grøten, for å si det slik.

Det er jo nettopp det som er den store drømmen til flere av oss; treffe blink i farmasimarkedet!

Ja, BgBio representerer risiko. Men samtidig har selskapet mange muligheter til suksess. Covid-19 er bare en bonus på toppen av langt større muligheter, dersom de lykkes. Og nå synes det som AXL-hemmere kan benyttes på stadig flere sykdommer og med det utvides inntjeningspotensialet.

Men den enkelte må selv vurdere risikoen ved å gå inn i BgBio og selv ta ansvaret dersom det ikke skulle gå slik vi alle håper og tror det skal gjøre. Men jeg fraråder på det sterkeste å gå all in i farmasiaksjer, og ihvertfall i kun ett selskap. Da kan du gå på tidenes smell.

7 Likes

Det er defintivt høy risiko for covid-19 readouten. Personlig syns jeg sjansen for at de mislykkes er så høy at jeg ikke er komfortabel med å sitte over read-out, men alle må gjøre sin egen vurdering. RCT-designet gjør det også vanskeligere å spinne uklare/negative resultater til noe positivt sammenlignet med en single arm studie.

7 Likes