Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Enig i at risikoen er høy, og at å deriske litt før man forventer readout kan være smart.

Denne studien fant jeg litt interessant: et lite molekyl, tas oralt, og har vist effekt i en RCT med 106 pasienter. Så klart er MOA annerledes og det lar seg ikke sammenlikne på annet vis enn at studien er stor nok til å vise effekt dersom den finnes.

Results 106 patients underwent randomization (51 in the C21 group and 55 in the placebo group). At day 14 after start of treatment, the proportion of patients still requiring supplemental oxygen was significantly reduced by 90% in the C21 group compared to the placebo group (p=0.003). Moreover, fewer patients required mechanical ventilation (one C21 patient and four placebo patients), and C21 was associated with a numerical reduction in the mortality rate (one and three deaths in the C21 and placebo group, respectively). Treatment with C21 was safe and well tolerated.

1 Like

En strategi kan jo være å simpelthen vente til resultatene foreligger. Dersom de er kanonbra kan man kjøpe til nesten enhver kurs.

1 Like

Jeg syns ikke den studien der e veldig overbevisende for å være ærlig. De bommet på de predefinert endepunktene, men har fått en signifikant forskjell i behov for O2-tilskudd etter 14 dager i en post-hoc analyse. Ingen andre endepunkter var signifikant inkludert behov for O2-tilskudd etter endt behandling og antall dager med O2-tilskudd etter 14 dager. I tillegg har studien ingen overførbarhet til bemcentinib. De har helt forskjellige MOA og ulike studieendepunkter.

Foreløpig er det kun immundempende medikamenter som har visst overbevisende effekt i hospitaliserte pasienter (dexametason og Il-6 inhibisjon). Selv for remdesivir er det usikkerhet om det er en reel klinisk nytte. Hva er det som tilsir at bergenbio skal lykkes med deres MOA? Jeg tror det allerede er forsent å skulle blokkere viral entry når pasientene allerede er så syke at de er hospitaliserte. Det samme har man sett med covid-19 antistoffer (eksempelvis bamlanivimab) som kun har vist klinisk nytte i ikke-hospitaliserte pasienter.

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/coronavirus-covid-19-update-fda-authorizes-monoclonal-antibody-treatment-covid-19

7 Likes

Stener Kvinsland er også nær venn av Trond Mohn :sunglasses:

2 Likes

Jeg ser jo at oppfølgingstiden i studien er 29 dager, så da anser jeg sjansen for at det kommer noen resultater før i april som lav.

Teorien er vel at det ikke bare er viral entry de blokkerer? I følge egne slides så er også type 1 interferon - inhibisjon en MOA ved administrering av BEM.

Tipper det er en stor del av grunnen til at de velger å undersøke i hospitaliserte pasienter.

Og ja, jeg sa vel det, den studien dro jeg fram kun for å vise at de fant effekt til å gå videre til fase 3 i få pasienter (leste den ikke godt nok obviously;) )

Beklager, var upresis i formuleringen. De nevner ikke spesifikt IL-6-inhibisjon, men at de påvirker type 1 interferon -respons positivt.

@capitan01 Børsmeldingen om at de stanser studien kom 04.02 - jeg antar at siste pasient kom inn noen dager før dette, siden de sier at de forventer å gi ut data i slutten av mars/ begynnelsen av april.

Fornybar. sitter du på eksagt dato for siste pasient?

Inkludert i studien senest 3. mars. Vi vet vel ikke hvor lenge det gikk fra siste pasient til de bestemte seg for å stoppe rekrutteringen.
https://newsweb.oslobors.no/message/526766

Bemcentinib inhiberer ikke type 1 interferon responsen. Den sliden der viser hvordan virus-mediert aktivering av AXL hemmer interferon type 1 responsen. Bemcentibin er jo en Axl-hemmer og bør derfor ha motsatt effekt og føre til økt interferon type 1 inflammasjon.


Det finnes vel Type 1 interferons som promoterer betennelse (IL-6 osv), samtidig som det finnes Type 1INFs som har andre funksjoner?

Ved å hemme inhibere AXL - er det ikke da logisk at viral-mediated AXL-receptor aktivering IKKE skjer? At den pathwayen kuttes ut?

Hvor godt beskyttet/isolert er dataene som det jobbes med ifbm covid studiene? Har selv aksjer i BB, men jeg tenker av og til at OM resultatene er så lovende at det vises “åpenbart” at bem har god effekt på pasientenes sykdomsforløp, så ville den informasjonen lekket ut til stor-investorer, som igjen ville kjøpt med begge hender mens kursen er så lav som den er? Kursen tatt i betraktning hva selskapet verdsettes for om bem kan brukes i stor grad i kampen mot pandemien… Så sett kommer det tidvis en dårlig magefølelse at bem ikke viser seg å ha SÅ god effekt som en håper og har fornemmet her?

Noen tanker/kommentarer på det? Vet at innside handel og innside info er ulovlig typ, men det forekommer jo i markedet over en lav sko til tross…

Jeg er overbevist om at Trond Mohn aldri ville risikert sitt gode navn og rykte på innsidehandel. I motsetning til de såkalte “cornerstone” innvestorene på vestkanten er Mohn en samfunnsbygger og 100% hel ved.

3 Likes

Boykie:
Vicore Pharma innhentet ca 300 mill blant annet fra hovedaksjonær Healthcap og vil sette i gang et fase 3 stjudie. Det virker i alle fall som om selskapet og aksjonærene har stor tro.

Slik jeg har forstått det så resulterer aktivering av AXL til demping av type 1 interferon responsen. Blokkering av AXL opprettholder dermed responsen.

Og han ville neppe satset rundt 800 millioner kr, og stadig fortsatt å øke posisjonen sin om han ikke hadde tro på caset. Han ville vel heller aldri tillatt selskapet å bruke mange mange millioner på et studie dersom man ikke hadde tro på et positivt resultat. Ellers ville det være å kaste bort aksjonærenes midler, feildisponering av midler. Hvilket vil bli sett på som negativt av markedet! GG

Ja, så da øker type 1 interferon responsen siden bremseklossen tas bort. Jeg la til en slide i innlegget mitt over som illustrer MOA til bemcentinib.

Var ikke Mohn jeg refererte til her… Poenget mitt var bare at èn side av meg tenker det er uungåelig at ved god effekt underveis i studien, at “ryktene” ville spredd seg som ild i tørt gress, som igjen ville ført til høyere interesse for aksjen, som igjen ville ført til en markant økning i forkant av studiens ending.

Hadde jeg f.eks selv vært en av pleierne/nettverket som behandlet pasientene med disse medikamentene, og sett klare forbedringstegn på pasientene, så hadde jeg selv kjøpt meg tungt inn i selskapet, og kanskje til og med nevnt potensialet til venner og bekjente.
Vanskelig å si, det er bare en tanke jeg har om informasjons flyt… Ville bare høre deres tanker rundt om dette forekommer i stor grad i biotek industrien :man_shrugging:

1 Like

Ok, skjønner. For meg er det enda logisk at dersom man tar vekk en stor del av virusets evne til å gå inn i celler samtidig som man promoterer en normal immunrespons, så er det sjanser for at det har effekt.

Det blir spennende å se. Interessant at du har veldig lite tro på det. Skal undersøke litt mer :slight_smile:

Jepp, det er nettopp det som er poenget og helt essensielt i forhold til utvikling av sykdomsforløp.

Jeg har dyp respekt for boykies meninger om det medisinske, så jeg kommer ikke unna å måtte se to ganger på det når han tar det opp.

Selv lener jeg meg bare på logikk og det lille jeg kan lese meg opp på. Dersom jeg har forstått noe feil så konkluderer jeg også feil.

Enn så lenge så anser jeg det for mest sannsynlig at de vil melde at de kan gå videre med fase 3, noe jeg anser for å være suksess. I hvert fall nok til at kursen åpner høyere enn den lukket og nye aktører fatter interesse.

2 Likes

Nå ser det jo også ut som bemcentinibs (og tilvestamabs) antivirale egenskaper ikke bare har anvendelse i forbindelse med covid-19.

F.eks. Shibata et al, 2020:

The improved antibacterial immunity in the anti-Axl mAb-treated mice was also reflected in the reduction of bacterial burdens and the improvement of airway inflammation, including neutrophil infiltration. Finally, anti-Axl mAb treatment restored the levels of IFN-γ to levels observed in control IgG-treated mice preexposed to RSV. These results suggest that the Gas6/Axl axis is crucial for the RSV-induced suppression of anti-pneumococcal immunity.

The results of Axl activity inhibition by BGB324 (bemcentinib) treatment concurred with the findings of anti-Axl mAb treatment. The inhibition of Axl restored the protective immunity to pneumococcal infection. Thus, the Gas6/ Axl axis is a promising drug target for reducing the bacterial burden upon secondary bacterial infection.

Og så har vi fibroseproblematikken, og skader i andre organer, og “post-covid-syndromer”. Vet vi om BGBIO kommer til å følge opp pasientene fra covid-studiene videre for å se på dette?

Med alle data som akkumuleres om AXL etterhvert i forbindelse med ulike krefttyper og infeksjoner, og at det gir lite bivikninger å hemme AXL, så skal det mye til at ikke BGBIOs medikamenter kommer i klinisk bruk på minst en indikasjon. :moneybag: :pill:

4 Likes