Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Kun dagen i dag pluss 8 børsdager igjen av perioden de har gitt seg selv på å levere top line fra covidstudien :wink:

Mener jeg leste et sted at CEO uttalte …end of March or beginning of April…? I så fall kan det bli rett etter påske.

2 Likes

Uansett ikke veldig lenge til👍. Kan bli gull det her🏆

2 Likes

Jepp, jeg forholder meg til seneste investorkonferanse som også er sist gang de uttalte seg.

Men det du viser til der er jo fra accord, ikke fra studiene i SA og India som de er har lovet i løpet av kort tid.

1 Like

Godfrey på q4 pres:
" Study 20 in South Africa and India is showing strong recruitment. The medicine is reported to be well tolerated by the patients, which is being confirmed by 2 independent data monitoring committee meetings in recent months. And we anticipate being able to release top line clinical data towards the end of quarter 1 this year."

@Oddbear :
@Fornybar sikter nok til linjen over tekst markert med ring

1 Like

Les litt over der du leste :smiley:

Sorry, gikk litt for fort!!

1 Like

Det er en del momenter jeg har tenkt på som gjør at jeg anser at det vil være et stort medisinsk behov for behandling av Covid-19 i lang tid fremover

  • En vaksine (AstraZeneca sin) beskytter ikke mot den Sør-Afrikanske varianten, viser studier.
  • Treg vaksineutrulling kombinert med lite tiltak i samfunnene gir covid hotspots hvor viruset får mutere fritt og skape nye varianter (som i Brasil/Afrika osv)
  • Tiltak skaper varianter som unngår å bli oppdaget av eksisterende testing(som i Frankrike)

Jeg tror dette begynner å bli åpenlyst for mange flere enn kun meg, og at det vil føre til prisøkning for BGBIO-aksjen frem mot readout. Jeg tror også at en positiv readout vil føre til ytterligere kursoppgang, spesielt hvis det også kommer en fordelaktig guiding på veien videre fra ledelsen.

Det begynner å bli veldig kort tid til de har sagt avlesningen kommer, og den vil definere mye av den kortsiktige kursutviklingen til selskapet. Som trader og investor ser jeg på det som ett attraktivt bet å være inne nå, og jeg tror slutten på denne uken og uken som kommer vil definere om jeg har gjettet riktig eller galt.

Anser readout som en coinflip, og vil ikke bli sittende med mer enn hva jeg kan tåle å se bli tilnærmet halvert. Oppsiden over de neste månedene ved gode resultater anser jeg til å være mye høyere.

2 Likes

Hehe du som er short ?

1 Like

Neida, men har så lite data å forholde meg til at jeg får ikke til å gi det høyere sannsynlighet. Andre vurderer det annerledes.

Kan skjønne det. Samtidig har vi faktisk fått flere bekreftelser på covid studiene allerede. Godkjent 2 ganger av uavhengig komité .Reoppstart accord 2 etter at det foreligger resultater på 4 pasienter og kanskje viktigst .Studiene videreføres.

3 Likes

Hva mener du?

1 Like

Kunne vært stoppet når som helst.Bivirkninger og manglende effekt

2 Likes

Æsj, hadde planer om å kose meg med en børsmelding til kaffen i dag. Får ta det igjen senere … :slight_smile: :star_struck:

3 Likes

Du får heller nyte oppgangen da i dag haha… God helg.

Data readout kommer sannsynligvis rett før månedsskiftet sier selskapet.

Slutt med disse tullete forventningene. Markedet kommer til å ha fullstendig FOMO kommende uke og sannsynligvis også mandagen i påskeuken.

Forhold dere til det selskapet sier og bygg investeringstesen etter det.

@Zuba det var ikke tiltenkt deg, men forventningen om en børsmelding til kaffen i dag :wink:

3 Likes

Å ja vedkommende sikta til egf kanskje?
Det er aldri en trigger og er å regne som non event overhode. Alt som skal opp til diskusjon der står i innkallelsen. Eneste du kan forvente av mld der er at egf has approved bla bla bla.

@Fornybar Ja jeg vet :slight_smile: God helg.

Vi vet at meldingen er like rundt hjørnet og kunne nok kommet i dag, men sannsynligheten er vel størt for at den kommer i begynnelsen av kommende uke. For dersom dette nå times til å treffe markedet i påskeuken er det elendig timing.

1 Like

Jeg sikta ikke til noe annet enn det faktum at vi nærmer oss q2.