Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Det skulle vel bare mangle om de ikke sjekket klinisk effekt?

Enig, på generelt grunnlag er dette helt essensielt.

Men dette er kun begrenset data fra deler av studien, vi må derfor vente til alle data fra hele studien er ferdig analysert for å konkludere.

De analyserer sikkert effekt, men hvordan effekt analyseres er jo bestemt i protokollen. Det må jo være nok events til at en evt. effekt kan vises før det er vits å gjøre effekyanalyser. Jeg tror ikke iDMC sjekker effekt kontinuerlig gjennom studien på tilfeldige tidspunkt. Jeg vil tro de følger studieprotokollen og gjør effektanalyser på forhåndsbestemte tidspunkt når et gitt antall events har forekommet.

2 Likes

Tenker vi da at de kun stopper studien dersom det er dårligere effekt enn SOC, og gir grønt lys dersom BEM viser bedre eller lik effekt?

Eller er kriteriene sånn at de må stoppe studien dersom BEM viser lik eller dårligere effekt? Det siste finner jeg egentlig lite sannsynlig.

I accord studien så skal effekt vurderes på slutten av stadium 1 av studien. På bakgrunn av denne effektanalysen bestemmes det om bemcentinib skal testes videre i stadium 2 æ. Jeg vil tro at de ikke går videre hvis ikke bemcentinib viser tegn til effekt. Spesielt siden det er britisk myndigheter som i hovedsak finansierer studien.

Jeg vil tippe de to andre studiene er nokså lik i design, men der er vel bergenbio sponsor av studien, så der har de kanskje mer råderett selv og kan i større grad forfølge spekulative effektsignaler. Personlig syns jeg de ikke bør gå videre hvis man ikke ser tegn til at bemcentinib bedrer klinisk relevante endepunkt i de pågående studiene. Jeg syns det blir meningsløst og fortsette med enda større studier uten et tydelig effektsignal. Så kan man alltids argumentere for at de pågående studiene kan være så små at de ikke har høy nok power til å fange opp et evt. effektsignal. Men hvis man ikke ser noe tegn til effekt i de pågående studiene, så spørs det om de vil kunne vise effektforskjeller av klinisk verdi selv om de skulle klare å få frem et statistisk signifikant forskjell i en større fase 3 studie. Selv om et resultat er statistisk signifikant er ikke nødvendigvis av signifikant klinisk nytte.

4 Likes

Jeg er enig i dine betraktninger, og deres effektresultater vil nok bli gjenstand for nøye granskning. Jeg er også rimelig sikker på at de vil gjøre en fase 3-studie nesten uansett, så lenge de ser tegn til effekt.

Fordelen med å kunne få oppkapitalisert selskapet kraftig, samt sjansen for å bli et selskap med et fase 3-godkjent produkt i porteføljen lenge før tidligere tidslinje må jo sies å være betydelig?

Jeg er fremdeles overbevist om at verdien for selskapet kapitalmessig og PR-messig er enorm.

15 Likes

Lykke til med uken :blush:

6 Likes

Enig i dine betraktninger. Men så skal vi ikke glemme at Bemcentinib ble testet på fire pasienter før Accord ble stengt ned i juli 2020, og Bemcentinib ble tatt inn igjen da Accord ble restartet i sep 20. Det kan være resultatene fra de fire første pasientene var en medvirkende årsak til restart.

Ja, det kan bli interessant. Vil tro at veldig mange har ventet på kommende uke for å handle, samt at mange venter på at den skal bevege seg oppover før de øker/kjøper.

Nå vet ikke jeg om kursen skal opp eller ikke, men dersom den skal det så gir det jo mening at ting skjer denne og neste uke i mine øyne.

Jo mer kaos det er med vaksiner som ikke virker eller er på vent, og land som fornekter viruset, jo mer value er det i bemcentinib dersom det har en klinisk nyttig effekt.

Det blir veldig spennende å se, og spenning pleier å føre til kursøkning.

3 Likes


Noen som vet hvilket av husa som har strøket sin kjøpsanbefaling?

Her er det i så fall snakk om opphør av dekning som sådan og ingen endring av anbefaling. Tipper om noe det er teknisk krøll med siden.

Rask sjekk:

  • Carniege kjøp (55)
  • H.C. Wainwright kjøp (66)
  • Jones Trading kjøp (66)
  • DNB kjøp (68)
  • Edison kjøp (69)
  • Arctic kjøp (80)
5 Likes

Bare følge med på hvem som kjøper mest😬

Antibodies induced by the Moderna and Pfizer-BioNTech vaccines are dramatically less effective at neutralizing some of the most worrying coronavirus variants, a new study suggests."

Https://www.dailysabah.com/life/science/covid-19-roundup-new-escapee-variants-deadlier-mutations

1 Like

Vi kan vel fastslå at BGBIO ikke er sent ut i forhold til utviklingen i pandemien.

1 Like

Overhode ikke.
Og kanskje det viktigste.
Protokollene og forsøkene er følgt med tanke på seriøsitet og med tanke på å skaffe vitenskapelige bevis, de fleste forsøkene tok seg ikke tid til å lage en skikkelig og godkjent protokoll, ifølge WHO gjør dette at veldig mange forsøk ble mer eller mindre verdiløse.

10 Likes

Enig :+1:

Flott poeng der. Og hva skjer dersom/når gode resultater blir fremlagt fra Covid studiene?

Årsrapporten side 29:
"Bemcentinib’s potential dual mechanism of action and convenient once-a-day oral dosing
is of interest, initially clinical utility is being assessed in the hospitalised setting.

If efficacious in these patients, clinical development work to assess its potential use in the community setting or as a post-exposure prophylactic may be appropriate depending on our clinical and translational data from ongoing studies. "

2 Likes


Fjarde AP-fonden har redusert sakte men sikkert fra ca 4,2 mill aksjer 3. februar til ca 3,15 mill på siste oppdatering fredag. Muligens utlån til shorting?

Det som er verd å merke seg her:
post-exposure prophylactic.

Profylaktisk

2 potensielt 3 skudd på mål.

1 Like