Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Ja. Fase 2. Men det er en fase 3 av studiene også. Og fase 3 er den mest omfattende!GG

Er denne meldingen utfomet unødvendig negativt ?

Etter å ha lest den noen ganger så sitter jeg med det inntrykket at disse to studiene er tilsammen tilstrekkelig for å trekke en slutning om videre kurs.
BGBIO er jo på ingen måte negative noe avslutningen på meldingen bekrefter.

We believe bemcentinib has great promise as a treatment for COVID-19 complimentary to the ongoing global mass vaccination programs"

Det er jo som hårene reiser seg i nakken når en leser det første gangen.
Snakker bare for meg selv men denne måten å formulere et budskap på holder ikke mål.
Og oppi det hele så vil nok mange forveksle selskapets interne vitenskapelige rådgivningsinstans (Scientific Advisory Committee.) med den uavhengige kontrollkomiteen som følger disse studiene.

Er det en gladmelding kjeitete formulert?

To “like” studier som er klare til å bli analysert og resultatene enkeltvis og samlet vil foreligge snart og derav stoppes rekruteringen .
???

9 Likes

Jeg leste meldingen flere ganger i går kveld. På bakgrunn av min oppfattning endte jeg med å øke ytterligere i selskapet. Jeg leser jo også at det er forskjellig oppfattning ute å går men baserer mine investeringer på mine egen forståelse. Har tatt feil før selvsagt. God påske til BGbio medaksjonærer.

4 Likes

Ja, det er en positiv melding. Helt ok formulert.

Accord har vært destruktivt for bemcentinib sin progresjon og bra at dette nå er stoppet.Makan til sommel. Tror og håper at Bergen bio satte foten ned for å konkludere raskt mtp videre godkjenning. Isåfall sterkt og tøft grep av Bergenbio som støttes 100 prosent. Mohn tro om ikke dette går veien😀 god påske

5 Likes

Enig. Tror vi alle skal puste med magen og kose oss med påskeegg og fuglekvitter. Ettersom meldingen blir tolket såpass ulikt vil jeg tro selskapet vil komme med enten melding eller intervju som klargjør litt mer i løpet av neste uke. Med litt mer enn dag til dag horisont ser fremtiden for bgbio fortsatt veldig lys ut. God Påske! :hatching_chick:

4 Likes

Det er en positiv melding. Ikke første gang meldinger blir tolket feil i biotek. Vært med på dette før. Det tar noen dager før folk skjønner det

3 Likes

Ettersom det i disse dager pågår analyse av data fra studiene i Sør Afrika og India, har BGBIO plutselig fått veldig dårlig tid og ber om å bli tatt ut av ACCORD, for å få tilgang på data. Det er en mildt sagt snodig avgjørelse å ta om ikke…

Det er også å merke seg at ordlyden fra BGBIO nå har gått fra “we hope” til “we belive” -og det under avlesning av data. Dette er det nærmeste mannen i gata kommer juicy innsideinformasjon.

9 Likes

Enig, bra poeng :dart:

Kort forklart ville man ha flere pasienter enn 30 og markedet forventet at de ville få det. Nå får man resultater raskere enn ventet, men med færre pasienter enn ventet.

Accord programmet i UK har jeg hatt liten tiltro til etter forrige vinglete avslutning. Her har vi en sponset studie som avsluttes for andre gang. Rett og slett tøysete. Det viktige her er at BGBIO tar med seg data fra pasientene som ble ble med i studien i UK. Sammen med data fra India og SA er grunnlaget for videre progresjon sannsynligvis mere enn stort nok. CEO sine kommentarer er oppløftende nok en gang. Her har vi store nyheter å glede oss til om noen dager. God påske.

60 pasienter mer. Bra det, bedre enn ingenting.
Syns det er påfallende at mange av de små og ukjente selskapene/medisinene rekrutterer tregt mens gigantenes sleivskudd rekrutterer kjapt.

2 Likes

Lønner seg å ha verdens beste lobbyister, BP runner strengt tatt hele sirkuset :moneybag:
La oss håpe effekten er så god at en av BP kjempene kjøper hele Bem lisensen for Covid.

2 Likes

Kan jo være litt innbakt stratrgi også hær fra BGBIO sin side.
Hvorfor dele publisiteten som følger med ved en eventuell god studie med GB?

Et annet poeng er jo også at hvorfor betale mere på siste studien dersom en klarer seg med det som er i boks totalt sett og i tillegg det poenget at pasientene forsvinner og det hele ender opp i tull og tøys som siste gang?b

Merkelig måte å formulere et budskap på
Dersom hensikten var å skremme aksjonærene så har de gjordt en god jobb.

Ble man skremt av den meldingen leste man den neppe to ganger? Synes også gjengivelsene i Finansavisen og TDN var helt greie. Gitt uttalelsen til CEO og tidspunktet dette kommer så er det naturlig å oppfatte meldingen som en liten derisking mot null resultat.

Trond Mohn driver nok ikke med dette etter eget hode. Han har nok gode rådgivere som forstår farma og har erfaring fra lignende caser

3 Likes

Jeg ser forsåvidt den, men skal ikke klage. Slikt skaper jo muligheter for oss som leser meldingene. Fikk litt på høy 29.

Slik begynner denne meldingen fra BGBIO.

BERGENBIO ANNOUNCES STOPPED RECRUITMENT TO THE BEMCENTINIB ARM IN UK ACCORD COVID PLATFORM TRIAL

Får ikke noen positive løft jeg av en slik start på meldingen men den er selvsagt en korrekt beskrivelse av det som har skjedd.
Så det går heller i det forholdet hva selskapet skal ta med i en slik melding og hvilket inntrykk en sitter igjen med…gjerne etter å ha lest meldingen kun en gang.
En slik start på en eventuell melding er mer enn nok til å kaste seg ut av selskapet (og ser seg aldri attende ) :slight_smile:

Når opplevde en sist at stopp i en studie før full tid / lavere antall pasienter enn opprinnelig SOM POSITIV MELDING?
Jeg kan ikke erindre at det i det hele-tatt har skjedd før , noen?
Disse meldingene som selskapene sender ut er gjennomgående et sørgelig kapittel hvor de fleste uten medisinsk kompetanse og kjennskap strir veldig med å forstå hva meldingen egentligg sier men i dette tilfellet som ikke omhandler noe som helst innen medisinsk termologi så ser det ut for at de ikke er i stand til å formulere budskapet på en slik måte at en unngår massesalg…forutsatt korrekt tolket så synes jeg dette ikke innehar den kvaliteten et slikt selskap må forventes å ha.
Urutinerte nyere aksjonærer går rett i fellen hær og det er ikke riktig å behandle aksjonærene sine på en slik måte.

Alt ovenfor av meninger uttrykt under forutsetninger at en haar tolket bildet korrekt selvsagt.
Vennligst korriger meg dersom jeg er feil.

God påske til dere alle.

2 Likes

Liten vits i å klager her om du ikke også gir beskjeden til selskapet.

Tydelige tolkninger her:
Effekt står ikke i fokus. Vaksine er tydeligvis det som det satses på.
Bordet er fortsatt åpent , men det haster og resultater må hentes inn kjapt.
Troen iallefall inntakt her=)