Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bioextrax (BIOEX) 🇸🇪

BIOEXTRAX

Omräkning av teckningsoptioner i serie TO 2 (Cision)

2021-07-19 13:09

Bioextrax AB (publ) (”Bolaget” eller ”Bioextrax”) genomförde under maj/juni 2021 en företrädesemission av units (aktier och teckningsoptioner av serie TO 2). Bolaget har i enlighet med optionsvillkoren för de utgivna teckningsoptionerna av serie TO 2 genomfört en omräkning. Omräkningen är föranledd av genomförandet av tidigare kommunicerad uppdelning av Bolagets aktier med avstämningsdag 23 juli 2021. Information om omräknade optionsvillkor framgår nedan.

Omräkning av teckningsoptioner i serie TO 2:

Teckningskursen vid teckning av aktie genom nyttjande av teckningsoption i serie TO 2 kommer att uppgå till sjuttio (70) procent av den genomsnittliga volymvägda kursen för aktien enligt Spotlight Stock Markets officiella kursstatistik under den period på tio (10) handelsdagar som slutar två (2) bankdagar innan nyttjandeperioden börjar. Bolaget kommer att offentliggöra teckningskursen dagen innan den första dagen i nyttjandeperioden.

Teckningskursen ska avrundas till närmaste heltal öre. Teckningskursen ska inte överstiga 24,50 kronor per aktie. Teckningskursen ska inte understiga 17,50 kronor per aktie. Före genomförd omräkning och uppdelning av Bolagets aktier uppgick intervallet för lägsta respektive högsta teckningskursen vid teckning av aktie genom nyttjande av teckningsoption i serie TO 2 till 70,00 kronor respektive 98,00 kronor.

Antalet aktier som varje (1) teckningsoption i serie TO 2 berättigar till teckning av är efter omräkning en hel och en tredjedels (1 1/3) aktie. Före genomförd omräkning och uppdelning av Bolagets aktier berättigade tre (3) teckningsoptioner i serie TO 2 till teckning av en (1) ny aktie.

För mer information om Bioextrax, vänligen kontakta:

Edvard Hall, VD

Telefon: +46 73 626 76 43

E-post: edh@bioextrax.com

Aksjen må ligge over 143 neste juni for at det skal vere verdt å kjøpe til dagens pris på 15 kr stk… Kvar krone over 143, blir vel og merke rein gevinst når opsjonane skal løysast inn. Er det nokon som tenkjer dette er eit godt veddemål ? :thinking:

La inn dette på det svenske forumet…

Det lå 4500 stk tilsalgs på 17kr her om dagen. Hadde faktisk tenkt å kjøpe disse…
Jeg tror sannsynlig kurs om ett år er 300kr++ (gammel kurs)
Det blir jo ett veddemål, men hvis de lykkes og kurs er dette+… Blir fortjenesten større om jeg kjøper TO2 istede for aksjer… Men større risiko pga kursen på To2…

Da er det ny kurs og flere aksjer fra og med imorgen og vi starter på 28,25. Spennende å se om vi skal ned eller om det vil ligge stabilt eller opp mot 30.

Min første splitt. Så alt som er nytt er spennende, selvom det ikke forandrer noe fundementalt, bare psykisk.

4 Likes

Min første splitt også…like spent på om den holder seg…!
kanskje lettere for tradere å påvirke kurs når det er fleire aksjer å spille med også?
Håper det snart kommer no skikkelige nyheter :sunglasses:

3 Likes

Vi trenger en materialisering av alle disse avtalene. H&m og Loreal hadde vært gode kunder for å si det sånn. Alle Loreal flaskene i visse modeller for eks… det blir volum av slikt.

4 Likes

Jeg tror det først og fremst er plasten som brukes i de kosmetiske produktene. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil.

9035015c67e92236f7ac37c3a4cd650abe10c4af_2_690x440

Packaging :slightly_smiling_face:

2 Likes

:+1: Se det ja! I stand corrected :grinning:

Plast i kosmetiske produkter har vært nevnt her inne tidligere også…Men om det har blitt startet studie på det vet jeg ikke

Ja Loreal og HM nevnes. Vi vet de samarbeider med HM men ikke Loreal. Men at det er Loreal er vel rimelig logisk med tanke på mcap på selskapet de samarbeider med.

H&M er vel bare ett prosjekt der Edvard Hall /Bioex og H&M deltar sammen med en høgskole… Men det kan jo selvfølgelig føre til
samarbeid senere…

Angående L’Oréal er det en tolkning/gjetning her inne ja, basert på info i nyhetsmelding og at de brukes som eksempel i slider på presentasjoner…

1 Like

Ja og Loreal planlegger bio plast flasker… Tenkes volum. Men ett selskap som Loreal samarbeider sikkert med flere tilbydere som kan produsere…

Hadde de bare landet en avtale med litt volum med ett visst antall øre /kroner pr flaske enhet hadde ballen begynt å rulle.

Skulle ikke kosmetikk avtalen evalueres i disse dager etter en 6 mnd utsettelse?

1 Like

“Utvärderingen väntas pågå till juni 2021”

1 Like

Lander de den er vi sikret for å si det sånn. Mega avtale… svaret får vi vel etter ferien en gang.

2 Likes

2 Likes

Aksjesplitt eller forventninger i markedet som gjør det, må en tro? Uansett, veldig artig med ivrige kjøpere! Får håpe det kommer gode nyheter etter sommarlovet :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

Svenskene som tror aksjen har sunket så mye så de kjøper på bunn​:heart_eyes::rofl::rofl::rofl::rofl:

3 Likes

Bare vent til svenskene legger Bioextrax til sitt hjerte som en “folkeaksje” :grin:

2 Likes

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2021/07/29/bioextrax-bioextrax-inleder-utvarderingsprojekt-med-ett-av-varldens-storsta-kemiforetag.html

7 Likes