Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hei. Ser en annen deltaker kom meg i forkjøpet. Dette var før 4Q. Aksjen er betydelig derisket nå! GG

Vet ikke om denne er delt tidligere. Veldig relevant for en rekke biotek i utviklingsfasen.

Godt at det blir tatt tak i det, virker som norske selskaper og interessegrupper blir hørt. Krysser fingrene for at det blir fokusert på det i resten av verden også. Vet at det har vært en del snakk om det i USA.

1 Like

The “Bitcoin effect” is also evident in biotech IPOs. Oh, you raised $125M in your last round with some marquee cross-over investors? Yep, you’ll probably IPO with a ~$650M mkt cap and gap up to ~$1B pretty quickly. No need to tell me what your company does. The chart tells the story…

So long as the key elements remain in play, Schimmer expects the market to continue to push big rewards for biotech, but he’s wondering if we’re setting ourselves up for a crash and burn — something that bitcoin has also seen.

Merck blar opp

5 Likes

Gjort noen tanker om hvordan Biotek-indeksen ser ut nå ift TA, @Savepig? :slight_smile:

16 Likes
3 Likes

Merck hadde visst fortsatt penger igjen;

It will hope to have a better aim here and is putting down €188 million upfront and up to €710 million in biobucks, or $855 million, a pretty small upfront and total consideration for a late-stage drug, and one with an FDA breakthrough tag.

AACR Abstracts i kveld:

3 Likes

Noen av de norske som kan komme med data?

Kan vel spekulere i late-breaking på archer, muligens…

1 Like

Ultimovacs skal oppdatere på melanomastudien med Keytruda. Trodde ikke den skulle komme nå, men har liten grunn til å si det egentlig.

1 Like

Fra chatten. Covid-studie med solide tall

image

2 Likes

Hvilken aksje? Ahh, jeg ser. Kintor Pharmaceutical.

Notert på NASDAQ OTC Foreign. Kan man kjøpe de på Zerokonto?

Nei, kan ikke handles med Zero

Vaksinestans.

9 Likes

@Bob_le_Plast, her har du sjansen din - jeg kan godt tenke meg et friskere språk i analysene:

https://karriere.finansavisen.no/jobb-opplysninger/869/senior-aksjeanalytiker-helse-bioteck-lifescience/?utm_source=JobExtract&utm_medium=referral

8 Likes

Tja… tror du DnB kun ønsker en månedlig oppdatering på hvorfor kjøpe Targo, Nanov og Ultimo?

Samt en nyansatt som på første julebord rakker ned på kollegaene for at de anbefaler Kahoot! og alle esg-boblene?

Ble faktisk litt fristet :crazy_face:

12 Likes

Jeg har på en følelse av at analysene vil være litt mer presise enn mye av makkverket vi får i dag.
Kjør på, du komme egenhendig til å sørge for sektorrotasjon på grunn av språket! :smiley:

4 Likes