Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Noen som vil oppdatere? Fortsatt ingen emisjoner gjennomført så vidt jeg vet? Cash nå betydelig ned hos de fleste?

2 Likes

My evaluation:

Bergen bio end 1H2022 Cash 292 MNOK Burn: 75 MNOK tom for cash juni 2023
Targovax end 1H2022 Cash 125 MNOK Burn 31 MNOK tom for cash juli 2023

Litt annen vinkling på de andre

Nano end 1H2022 Cash 287 MNOK Burn 102 MNOK tom for cash mars 2023
, men her er utgiftene særlig uversiktlige, mange har nok fått fyken, prosjekter lagt ned andre typer utgifter osv. Mset sannsynlig at de “flyter” til minst sommern, og masse rart kan skje.

PCIB end 1H2022 Cash 78 mill NOK burn 18 mill nok tom for cash juni 2023, mao 1 kvartal lenger enn du tenker. Samtid er RELESE lagt ned, og organisasjone slanket kraftig. Tipper at det er penger til minst ut 2023, som følge av redusert aktivitet.

Om Ultimovacs forholder jeg meg bare til selskapets egen guiding fra 2Q-presentasjonen om at pengene holder til 1H2024.

6 Likes

Yup, tallene over er bare estimert cash i mai 2022 mot cashburn fra siste kvartalsrapport da. :slight_smile: Derfor vi trengte oppdatering. Takk :slight_smile:

2 Likes

strøket av skribent

strøket av skribent

Her er tråden: PCI Biotech - Småprat (PCIB)

God helg! :slight_smile:

3 Likes

Jøss, surprise surprise…som tidligere vist ved så mange andre sykdommer (hypertensjon, diabetes mfl), fysisk aktivitet er nå vist/antatt å være beste behandling mot Alzheimer.

9 Likes

BrainCool AB (publ): BrainCool erhåller FDA godkännande för Cooral® System i USA

SÖN, OKT 16, 2022 18:33 CET

BrainCool AB meddelar idag att bolaget har erhållit marknadsgodkännande från amerikanska Food and Drug Administration (FDA), för bolagets produkt Cooral® System för att motverka kemoterapiinducerad Oral Mukosit, en allvarlig biverkan av cancerbehandling.

Cooral® System har erhållit marknadsgodkännande genom en De Novo-ansökan, vilket är ett av de tillgängliga regulatoriska tillvägagångssätten när det inte finns något jämförbart etablerat produktalternativ (“predicate device”).

Cooral® System har även en “Breakthrough Device”-beteckning, för att förebygga oral mukosit vilket bolaget erhöll i början av 2021. FDA: s Breakthrough Devices-program, implementerades 2018, med en tydlig målsättning att underlätta för unika innovativa medicintekniska produkter som möjliggör effektivare behandling eller diagnos av livshotande sjukdomar.

BrainCool bedömer att antalet möjliga patienter för produkten för att reducera problemen med kemoterapiindicerad OM i uppgår till mer än halv miljon patienter per år USA. I en vetenskaplig publikation från 2019 (J Natl Cancer Inst Monogr (2019) 2019(53): lgz010) anges kostnaden för oral mukosit till ca 3 700 USA per kemoterapicykel. (“The incremental cost of oral mucositis was approximately $3700 per cycle among patients receiving chemotherapy)

1 Like

Noen vil kanskje påstå at mannen må leve i en slags parallell virkelighet?

1 Like
3 Likes

Noen som vet hvilket studie/selskap dette gjelder:
" 10:19Thea Rosef

Kreftpasienter deltok i studie og fikk spredning: – Så grovt at det nesten ikke er til å tro

31 kreftpasienter deltok i en såkalt «ventestudie» ved Haukeland universitetssjukehus. Ventingen førte imidlertid til at mange fikk tilbakefall og spredning.

Nå reagerer Helsetilsynet kraftig på gjennomføringen av studien.

– Så grovt at det nesten ikke er til å tro, sier direktør Jan Fredrik Andresen i Helsetilsynet til Bergensavisen."

Eldre sak: Helsetilsynet oppretter sak mot SUS etter Norwait-studien - Nyheter, Forskning, Spesialisthelsetjeneste, Kreft, Lov og rett - Dagens Medisin

1 Like

Takker.

15 Likes

Det ble såpass :syringe:

5 Likes

lu177 psma

" Det er et paradigmeskifte, mener kreftlege Stensvold.

Han tror at kreft blir mer som en kronisk sykdom. Noe man dør med, men ikke nødvendigvis av. I hvert fall for noen krefttyper, understreker han.

Årsaken er målrettet, persontilpasset medisin og immunterapi som både kan bremse og stoppe kreften fra å spre seg."

Ref.

2 Likes

Da har den norske stat ved Statens pensjonsfond innland (Folketrygdfondet) i altruisme “tilført markedet likviditet” ved å låne ut 100k Ultimovacsaksjer til en DNB konto, som samme dag begynte å selge. Dette skjedde på onsdag, samme dag som meldingen om at 130k aksjer ville bli trykket opp som fortjent belønning til de ansatte i selskapet. Vi kan regne med at mye av det som ble solgt på torsdag og fredag var fra denne kanten. Denne shorten kan jo da lukte veldig av frontrunning av et salg av (noen av) disse opsjonsaksjene. DNB-kontoen har vært involvert i bevegelser av en stor post tidligere som endte opp med å bli tilbakeleveringen av aksjer Norda lånte fra KLP i forbindelse den forrige shorten deres. Det er altså ganske sannsynlig at Andenæsgruppen nok en gang saboterer for norsk biotek de ikke selv er investert i. Denne gangen også med direkte økonomiske konsekvenser for selskapets ansatte, i form av lavere pris på de aksjene noen kanskje MÅ selge av skattehensyn.

At det finnes folk som er blottet for moralske prinsipper i aksjemarkedet er ingen overraskelse (men man burde ønske dem langt vekk fra Radforsk!). Det som som er aller mest provoserende er at det er Folketrygdfondet som gjør det mulig.

12 Likes

Jeg nevnte det samme dag som meldingen om opsjonene kom, aka jeg spøkte med at det så ut som noen frontrunnet ansattopsjonene, ved å selge hardt ned.

Jeg blir litt trist når jeg ser at sannsynligheten for det er skjedd, nå er ganske høy ifb dagens lister og bevegelsene vi ser der.

Trøsten får være at da står de isåfall for mesteparten av volumet de siste dagene… de blir i praksis avkledd som eneste selger, så lurer jeg på hva som skjer når mange fortsatt er ivrige på å kjøpe Ultimo aksjer fremover… :thinking: :face_with_monocle:

4 Likes

Ettersom man ikke alltid kan være sikker på at registreringen av ny aksjekapital skjer i hht den antatte behandlingstiden kan det her gjerne være tilfelle at det de ansatte som skal selge de (eller en andel av) aksjene de inløser gjennom opsjonene. De lånte aksjene vil da gå til de som kjøper fra de som har opsjoner. Så inntil noe annet er bevist, så tror jeg dette er en teknisk øvelse for å sikre rettidig levering av aksjer i VPS systemet.
Time will show…

5 Likes