Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Betydelig andel:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-03/binance-ceo-changpeng-zhao-crypto-s-influence-miner-bloomberg-50-2020?srnd=economics-vp

Lurer på om de som skulle kjøpe en dip til 45000 har fått nok nå. :slightly_smiling_face:

Ingen skadefryd, men viser hvor vanskelig gamet er.

Turte du ikke på vei opp tør du ihvertfall ikke nå.

Krypto gör verkligen enorm nytta här i världen

1 Like

Har en P&F telling på minste distribusjonsfase som gir et target mellom 26000 og 34000

Et mystisk og meningsløs luftslott, uten økonomisk hensikt (25 dollar per transaksjon) som blir manipulert opp/ned av en tweet/kjendis kan fort bli NULL fordi verdien er NULL!!!

5 Likes

«Det kan fort bli null fordi verdien er null»

Fryktindeksen var vel lik den er nå - i april i fjor. Det var en god kjøpsanledning den gang da.

Forsatt litt å gå på før den er på nivåene til mar/apr 2020. Men nærmer seg

1 Like

Jeg liker alle kommentarene som kommer nå om at boblen har sprukket etc. Det har vi jo aaaaaldri hørt før. Blir nok en ny bom på den gjengen :slight_smile:

4 Likes

Var jo faktisk først nå det kom en skikkelig volumspike på spot:

1 Like

42000 støtten holdt ikke. Jeg har neste støtte rundt 34000.

Jeg har lagt fram argumenter for salg en gang på 58k, hittil ser det ut til å ha vært en veldig god tid for salg. Man får lese argumentene til folk og vurdere om man er enig eller ikke. Regner med at de fleste ikke er så svart/hvitt som “boblen har sprukket”. Nyansene er det viktige om man vil kalkulere risk/reward.

Hørte det var flere kjente som gikk ut å sa det var dumt å eie Bitcoin nå -en på jobb som aldri bryr seg om crypto annet enn når det går dårlig :clown_face:

Det går 10x på et år, men så fort det går ned 20-30% så skal man få høre hvor dårlig investering det er av alle man kjenner. Folk lever tydeligvis bare en dag av gangen.

5 Likes

Om man ikke har solgt har man ikke tjent noe. Det lærer man brått i krypto. Man kan godt bagatellisere uvitende som bare har lest en nyhetssak, deres mening har kun verdi som et sample av hva mannen i gata tenker, men å overse hvor lite det er igjen å tjene på dette bullrunnet har allerede blitt en dyr holdning. Men for all del, er ikke mine penger som renner ut. Kommentaren din høres akkurat ut som noe jeg kunne sagt rundt januar 2018. Alt har utspilt seg helt likt, med bullrun i Bitcoin, etterfulgt av bullrun i altcoins og så bullrun i shitcoins, om det fortsetter sånn som før er det snakk om et fall på rundt 80% fram til januar/februar 2022. Det er en sykt lang vei å gå med nedgang og uendelig mange bulltraps på veien. Ikke en morsom ting å være med på om det blir tilfellet, men alle får ta sine egne valg. Jeg vet bare hva som har skjedd før, ikke hva som kommer til å skje.

3 Likes

Synes dette er en god oppsummering.

Enhver som sitter med bitcoin nå bør ta nøye stilling til hva disse tallene innebærer, og om de er komfortable med å sitte gjennom en sånn tur.

Jeg nevnte noe av det samme for en stund siden:

Det sagt, så er det slett ikke gitt at bullmarkedet er over, så jeg mener ikke at noen trenger å panikkselge heller.

3 Likes

Yup, har en kompis som absolutt ikke vil melde inn sin krypto. Prøver å forklare han hvorfor det er en god ide, men det er ikke håp. Håper han ikke får problemer for det senere, men da får vi vel en slik sak igjen. Er ikke snakk om sånne beløp da.

Det er en særdeles slippery slope å begi seg ut på, skattesnusk straffes jo hardere enn vold.

2 Likes

Yup, man får også et forklaringsproblem om man ender med tap og vil ha penger tilbake på skatten senere.

1 Like

Ingen bekymring. De som ikke har realisert nå blir mest sannsynlig med ned til bunns.

4 Likes