Likte det intervjuet der veldig 

Blir bra for Norge det krakket da om det skyldes stater med for stor gjeld.
Har nÄ betalt ned sÄpass av huset at selv med 4,91% effektiv rente, sÄ dekker utleieleiligheten hele renteutgiften. Mao, betaler igjen kun ned pÄ lÄnet. Deilig ass! 
https://www.dn.no/eiendom/dn-investor/bolig/eiendom/selger-etter-22-ar-pa-boligmarkedet-vil-heller-leie/2-1-1948704
Jeg leser: jeg er singel og vil heller gamble med egenkapitalen min enn Ă„ ha den i bolig.
Utleieleilighet i egen bolig har aldri vÊrt mer lÞnnsomt enn nÄ. Gratulerer 
- Leieinntektene har steget fordi regjeringen Ăžnsket Ă„ hjelpe leietagere ved Ă„ skatte ihjel utleiere av sekundĂŠrboliger
- Leieinntektene er fortsatt skattefrie,- enn sÄ lenge.
- Du sparer mer formueskatt fordi du bare betaler formueskatt av 25% boligverdien inkl. hybelen (inntil 10 mill)
Lurer pÄ hvor lenge regjeringen tillater dette «skattehullet» 
Kan jo skje at de vil hjelpe de svake (leietagere) ved Ä fjerne hyblene ogsÄ 
Hvis de gjÞr det kommer bare leieprisene pÄ det som tidligere var skattefri utleie til Ä gÄ opp for Ä kompensere for 22% skatt
At det skulle skje, er ganske utenkelig. Politikere over hele fjÞla vil rett og slett ikke vÄge Ä avskaffe denne ordningen. Det eneste jeg ikke vil utelukke, er at begrensningen pÄ inntil 50 % av leieverdien kan bli redusert - f.eks. til 40 eller 30 %.
Noen goder burde man fÄ med en tilnÊrmet random person boende i huset ditt 
Selger bygĂ„rd etter skattesjokk: â MĂ„ vĂŠre plass til idioter â E24
Stemmer ikke lenger arbeiderpartiet, og fÄr seg heller ikke til Ä stemme hÞyresiden. Ingen som har noen god lÞsning pÄ skattesystemet. Det eneste som lÞnner seg er Ä ha egen primÊrbolig, men ikke verdsatt for hÞyt, og med nok lÄn til at du slipper Ä betale for mye i formueskatt 
Hvis det fortsatt finnes en sosial profil i Norge, innfĂžr null skatt for barnefamilier, pluss gratis barnehage og SFO.
SÄ de unge kan fortsette Ä lÄne til pipa?
Det som er driveren til markedet 
Det finns ikke noen andre som er sÄ subvensjonert som barnefamiljer. Det synes kanskje urettferdig da en fattig enslig svenske uten barn som jeg ikke har rÄd at kjÞpe noen som helst bolig innen 1,5 timer (hver vei) pendlingsavstÄnd fra noe eventuellt jobb.
Men samtidlig: Inge nye barn og hele Riket gÄr pÄ sikt i dass. Noen mÄ se til at det kommer frem nytt folk.
Men man mÄ nok finne noe slags balanse. Hvis noen kun betalar og fÄr null igjen sÄ kommer desse pÄ sikt enten at slutte Ä betale eller betale noe annet sted (dvs flytte til noe annet land).
Att folk tar opp lÄn de ikke kan betale mener jeg ikke skall vare grunn fÞr enda mer skattelettelser eller subsidier. De fÄr helt enkelt anpassa utiftene til inntekten. TÞfft, sÊrligt hvis man haft en silverskjed i kjeften fra dag 1.
Ser man historiskt sÄ blev det nok bedre folk av de som vokste opp i hjem der barna mÄtte dele rum. Men jeg er vel gammel og nostalgisk eller noe,