Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet 2

Kjøpte nylig selv i Oslo. Det har definitivt «roet» seg litt, sammenlignet med jan-mars, men alt blir tilsynelatende solgt, og de «gode» objektene drar fortsatt av gårde.

1 Like

Har kjøpt tomt og skal bygge hus ila de neste par årene. I den sammenheng skal jeg selge en sekundærleilighet i Oslo. Leietaker flytter ut ila juni. Noen som har tanker om gunstig tidspunkt å legge den ut for salg? Den er nyoppusset, så styling, bilder og annonse går relativt raskt. Tidlig juli er gjennomførbart. Men jeg ønsker å «time» så godt som mulig. Noen som har noen refleksjoner rundt tidspunkt fra juli og ut året?

38kvm, St.Hanshaugen

Statistikken til Eiendom Norge viser at januar, februar, mai og august er de beste og mest lønnsomme månedene å selge bolig i. Det skyldes at boligprisene ofte faller litt i sommermånedene for deretter å stige igjen i august.

4 Likes

Selv om boligmarkedet (vistnok) går som det suser, så lugger det i deler av hyttemarkedet

3 Likes

Noen av de “smør&brød”-leilighetene på 90-100m2 til 9-10mill er treeege. De leilighetene som er aktuelle for meg og madammen med takterrasse over 110m2 går som hakka møkk godt over takst…

2 Likes

Få det ( som ditt nye) hjem Solskimm

Husk, er det sol der, er det sol her :fist:t3:

2 Likes

Åpent bad :sweat_smile:

2 Likes

Jeg tror ikke dama hadde satt pris på det da jeg for et år siden kjørte en runde med importert ecoli som varte et par uker…

5 Likes

takhøyde på 3,5m, på 2% av totalarealet :laughing:

meglere ass.

6 Likes

Jeg liker hvordan de har satt en stol et sted med type 1m takhøyde hvor du må krabbe for å få satt deg :joy:

3 Likes

Denne ble solgt for 15,9mnok - 1,6mnok over takst:

La du bud?

Nei, fikk ikke vært på visning ettersom det har vært solferie en stund nå…

1 Like

Kjøpt for 11.3 i 2019.

Grei avkastning

1 Like

Børsen har steget 106% siste 5 år

80% belåning på 11,3m = 2,26m
Fastrente 5 år 2% med 22% skattefradrag 1,94m, ingen rentebetaling.

Profitt 15,9-11,3 = 4,6m-1,94m = 2,66m eller 2,66m/2,26m = 117%

2 Likes

Har folk virkelig 9 millioner i lån?

Nå er det vel få til ingen som handler boliger i den prisklassen med 20% EK…

2 Likes

De har sikkert resten i aksjer? :partying_face:

Dokumentavgift + meglerhonorar ved salg + vedlikehold + kommunale avgifter + boligskatt
Man blir ikke rik av å bo. Det man flytter inn i har steget siden 2019 også.
Da må man leie ut i det minste.

1 Like