Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet 2

Wow, den gikk for 6.290.000.-

En million over hva tilsvarende leilighet i 11 etasje gikk for.

Ingen forskjell på utsikt mellom disse to leilighetene.

Så tydelig at utvalget i STV begynner å bli tynt.

2 Likes

Takk for oppdatering!

Fra visningene vi har vært på går enten objektet lagt over prisantydning (20-25%) eller så er det ekstremt lite interesse. I det siste har vi sett på oppussingsobjekt, men selv disse er priset sånn at det virker vanskelig å gjøre en god deal. Typisk koster de rundt 4 000 000,- med mye fukt og råte, hvor omtrent alt må rives. Tilsvarende i samme område og OK+ stand går for 7-8 mill. Jeg kan dessverre alt for lite om prisen for å pusse opp, men ser ikke for meg at man får gjort all verdens uten å ende opp med å legge i 2-3+ millioner, når utgangspunktet er at det kan jevnes med jorden.

2 Likes

Om du kan bo litt unna selve sentrum av STV.

Kan du jo prøve å kontakte selger av dette huset, å høre hva han kan la det gå for :sweat_smile:

6.190.000.- var tydeligvis for mye.
Her er det vel eventuelt bad som må gjøres noe med i nær fremtid.

Resten ser ganske strøkent ut.

50 min kjøring til/fra Stavanger sentrum.

Ps, et slikt objekt i Stavanger, ville sikkert kostet 3x-4x

1 Like

Om noen har lyst på flott, gjennomgående hjørneleilighet på Madserud/Thune på ~85-90m2 kan de sende PM (jeg selger til uken). Parkering, åpen peis, stor balkis, nærhet til “alt”. Bla bla.

1 Like

Du måtte ha betalt meg for å bo et sted så langt fra noe lokalt sentrum :stuck_out_tongue:

Når jeg kjøpte hus i 2019, så kunne jeg velge mellom hus fra 1995 som er 10-15 min å gå fra sentrum eller et hus fra 2013 som er 40-50 min å gå fra sentrum. Ca samme pris, ca samme størrelse, litt høyere utleieinntekter på huset fra 2013. Valget var lett. Gangavstand til sentrum og både barnehage, barneskole, ungdomsskole, vgs og arbeidsplasser er viktig. Har tre barn som nå kan klare seg selv etterhvert som de vokser opp uten at jeg eller samboeren trenger å kjøre dem overalt.

1 Like

Vi er dessverre avhengige av å ha kort vei til Forus, i tillegg til at våre preferanser med tanke på venner og bekjente gjør det ønskelig å ikke være så langt unna Bryne-området. Har sett en del på boliger på Stangeland den siste tiden, som er område som checker av alle kriteriene våre.

Utfordringen er at jeg er arbeidsledig, som igjen gjør at vi må se på objekter som er sentrale uavhengig av hvor jeg får meg jobb, i tillegg til at det selvfølgelig begrenser hva vi får av finansiering.

1 Like

« Samtidig mener megler Iversen at prisen på 3,3 millioner for 13 kvadratmeter, er det man må forvente å betale for en liten leilighet.»

Lol ja vel

Enig med du:

Men se den garasjen a :sweat_smile:
Mancave i topp etasjen, verksted inn begge portene :sunglasses:

1 Like

Er det noen her som har eier/har eid flere utleieboliger som vil dele sine erfaringer med meg på pm?

Gjerne her i tråden :blush:

2 Likes

Tenkte det fort ville bli en dialog med masse spørsmål som kunne sees på som spam for dere andre.

Er man kjapp på avtrekkern kan man få seg hytte før fellesferien, er det mulig å prøve seg med et skambud?

Prøv et bud 95% under prisantydningen og se om du får respons fra megler :pinching_hand:

2 Likes

Selv om folk til slutt ikke har råd til å bo i egen bolig så blir jo ikke boligene borte, de vil fortsatt stå der. Bare med andre eiere, staten og storkapitalen.

2 Likes

Med andre ord er Norge allerede langt på vei der EU ønsker å være.

“inkluderer forbud mot hemmelige bud”
Synes dette er bra.

5 Likes

Riktignok dårlige bilder og ikke noe særlig bedre på google maps, men er ikke denne saken helt sinnsyk?

På dette bildet ser man jo han har en stor plen som kan brukes som snuplass - hvorfor må han da tjuve til seg naboen grunn ved hjelp av høyesterett?

Det er ikke en menneskerett å ha plass til bil på egen tomt, hvis han ikke kan rygge får han finne seg alternativ parkering. Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å utspille seg andre plasser med dårlig plass, som Oslo og Bergen…

image

2 Likes

Det er virkelig sovjetstat tilstander

Det tror jeg er en annen nabo sin tomt :stuck_out_tongue:

Hvorfor han skal skulle få 125m2 for å kunne snu bilen skjønner heller ikke jeg. For å snu bilen, så trenger du en lomme på siden på type 5x3=15m2?

På et annet bilde i artikkelen, samme gjerde:

https://norgeskart.no/#!?project=seeiendom&zoom=18&lat=6736403.69&lon=-39480.55&markerLat=6736400.24073073&markerLon=-39450.20419747&panel=Seeiendom&showSelection=true&p=Seeiendom&layers=1001,1011,1012,1013&sok=Småvika