Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

@Savepig @Evilfreud
Heey! Skal du highjacke tråden min Savepig så burde jeg jo fått med alle de gode innleggene fra de siste årene også da. Så kunne heller andre laget en ny.

Du får gjøre om på det der igjen. La meg beholde min tråd. Så får dere som vil lage en ny. Frem til jeg får tråden min tilbake kommer jeg ikke til å svare på ett eneste innlegg om eiendom. Ferdig snakka.

Uten meg hadde det aldri vært noen boligmarked tråd og det er jeg som har drevet den fremover fra starten av. Det er et tap for forumet om jeg ikke bidrar lengre. Jeg har ikke tjent en krone på det. Alt er gratis service.

2 Likes

Dette var også det jeg mente. Jeg er sikker på du er verdt hver ei forbanna krone og enda litt til, men jeg tror nokk ikke at feks en som meg som er i starten av bolig investering og vil bygge meg en portefølje hadde kjøpt av deg, da jeg føler at dersom jeg legger ned litt arbeid så kan jeg finne underpriste objekter som da vil være avgjørende om jeg har tenkt å ha noe fremtid som eiendoms investor i Norge eller på vestlandet så er det helt avgjørende etter min mening og finne slike objekter . for så å kunne hente inn dokumentasjon, søke, bruksendre feks tileggs areal, garasje etc , utbedre små ting, få oversatt dokumenter fra gotisk (hadde aldri tenkt på, men absolutt nyttig info :rofl: :rofl:) og dermed få ny takst, refinansiere og få ut egenkapital eller pant til neste objekt - rinse - repeat.

Men på en annen side, finner jeg ett objekt i dine trakter, så hadde jeg gladelig betalt ett konsulent gebyr for en brainstorming :wink:

Jeg har lært en del av og følge med på det du skriver Morti så jeg håper at du fortsetter. Tror de driver å flytter om på trådene slik jeg ser det sånn du får din for deg selv.

1 Like

Gode eksempler som ikke står fram som skryt :sunglasses:

1 Like

Takk, men uten at jeg får tråden min tilbake så er dette mitt siste innlegg om boligmarkedet på dette forumet. Det er noen få som gir meg støtte, men dersom ingen tar tak i det så sluttet det i dag. At den andre tråden skal ha 1000 innlegg av høy kvalitet finner jeg meg ikke i. Det skal være i tråden min.

Så får de som vil lese puseprat og få en haug med dårlige og feilaktige svar/påstander servert lese den andre tråden.

Takk for meg!

5 Likes

@pdx går det ikke ann å få ordna opp i tråden til Morti slik at han løsner opp på bakbeina å åpner kranen ? :joy:

5 Likes

Jo gudbedre det er det minste

Det kan da ikke være så vanskelig å samle morti sine innlegg i mortitråden ala babyragetråden :slight_smile: jeg syns hvertfall det er interessant å få et innblikk i eiendomsmegling og eiendomsverdenen, så kan folk velge selv om di vil skrive i boligtråden eller spør morti i mortitråden :slight_smile: god påske :egg:

8 Likes

+1 på den. :+1:

1 Like

Hva er egentlig problemet her?

Er det to ulike boligtråder? Eller vil @Morti ha enerett til å skrive på boligtråden?

Kjør på @Morti, er jo spennende å høre fra innsiden i en bransje!

1 Like

Nei jeg vil selvfølgelig ikke ha enerett. Jeg vil reservere meg retten til å skryte så mye jeg vil . Det er faktisk ikke ulovlig. Noen som dyrker Janteloven som leveregel bad meg opprette en egen tråd. Selv om det var jeg som hadde opprettet Boligmarkedtråden i utgangspunktet. Så da jeg endret tittelen på tråden brøt Savepig tråden opp og tok over tråden min. Det er faktisk ikke akseptabelt. Aldri så mye moderator.

Heldigvis seiret fornuften. Jeg har tro på alle som går tilbake på en avgjørelse dersom det er riktig å gjøre det. Så honnør til @savepig som fikset opp :trophy:

At jeg får æren av å ha primadonnatråden settes ekstra stor pris på. Bare håper at nye folk skjønner at det er her man skal gå dersom man lurer på noe om eiendom. For her får man kvalitetsråd. Ikke bare fra meg selvsagt. Andre dyktige fagfolk vil også foretrekke å skrive i denne tråden.

Men her er ingen spørsmål dumme. Og her blir ingen latterliggjort for spørsmålene sine eller for selvskryt. Det er lov her.

De som dyrker Janteloven er ikke ønsket. De kan skrive i Jantetråden.

10 Likes

Legger meg langflat.

Til mitt forsvar var det vitterlig pdx som opprettet tråden.

3 Likes

Oi, jeg trodde ikke alle som ville det kunne endre tittel. Jeg kunne jo endre tittelen og trodde derfor jeg opprettet den. Anyway! Good stuff everybody! Vi må ha høy takhøyde. Og det har vi. Alt godt ender godt. :heart: :heart: :heart: :trophy: :trophy: :trophy:

1 Like

Kjør på @Morti . Forbeholder meg retten til å ikke lese all verden her da boligmarkedet er noe jeg bare har et sovende øye på. Men tenkte jeg kunne gi min uforbeholdene støtte opplever at takhøyde gjerne er mangelvare. Dem som sliter med å tåle Sigarføring, primadonnaer og andre kranglefanter, og store ego får lære seg å slå på svartelisting av brukere på egen hånd istedet for å komme sutrende til savepig’s banhammer

All ære til deg som prater videre. Keep calm and primadonna the fuck on.

1 Like

Tar meg den friheten å endre tittelen tilbake nå jeg @Morti :wink:

7 Likes

Nei men da er vi i hakk igjen , fantastisk :joy::smiley:

Takk for det @Morti det kommer jeg til å ta deg opp på :smiley:

Gratulere med salg , det var jo en flott bolig mtp utleie å investering😃

1 Like
3 Likes

Jeg syns ikke de var veldig pessimistiske i hvertfall. Hverken om arbeidsledigheten, økonomien eller boligprisene. Jeg er usikker på hvor godt NHO pleier å treffe i sine spådommer. De kunne godt begynne å føre statistikk på hvor godt folk som spår boligpriser treffer. Litt sånn morningstar for aksjeforvaltere, samfunnsøkonomer og boligpris spåmenn.

4 Likes

Kan ikke huske ha sett de gi ut spådommer engang før. Men er mulig de har gjort det.
Litt rart om de plutselig begynner lage modeller nå :sweat_smile:
Men om den arbeidsledigheten og BNP kræsjet stemmer blir det fort større fall i prisene.
Man gambler jo på veldig kortvarig arbeidsledighet.

1 Like

Et godt intervju med OBOS sjefen. OBOS står for 1/4 av alle boliger solgt i Oslo. Jeg kjenner ikke markedet der veldig godt, men ut fra det jeg vet så vil jeg tippe at en 10 års investering der sjelden vil ende med tap.

Mindre leiligheter og større bygg er en nødvendighet i Oslo akkurat som i alle andre hovedsteder.

https://www.nettavisen.no/okonomi/obos-sjefen-med-brannfakkel-folk-ma-finne-seg-i-mindre-leiligheter/3423949917.html

5 Likes

Dersom man tar med tar med dokumentavgift og utgifter til megler, har 22,7 prosent av boligene som er blitt solgt det siste året blitt solgt med tap.

En av fire solgte med tap

I mars var dette tallet på 25,5 prosent

På tide de fjerner dokumentavgiften!

4 Likes