Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Det har jeg ikke sett, har du noe eksempel på dette?

Jeg skal selge en leilighet snart, skal definitivt styles. Den er greit innredet. Var jeg deg ville jeg vurdert å bytte kjøkken i samme slengen, kanskje også gulv. Kommer an på beliggenheten selvsagt men en del kjøpere er kresne og vil ikke gjøre noe selv.

I Oslo eller? Da slipper du unna med delstyling vil jeg tro? Betalte 6000 kroner for det på forrige leilighet. Vel verdt penga! Den jeg skal selge nå er helt ny så slipper å fikse kjøkken utover å sette inn hvitevarer

Nei, skal vi tro på artikkelen så et ikke dette prosjektet for Jørgen Hattemaker

Ringreven spår at gjennomsnittet på Filipstad blir 220.000 kroner per kvadratmeter. For en 3-romsleilighet på 75–80 kvadratmeter tilsvarer det 16–17 millioner, milevis over det folk flest har råd til.

Ellers så ser jeg at Baard Schumann er på linje med meg selv. Har man en leilighet i et populært strøk med ok terrasse, heis og parkering bør man kunne håpe på 110-130k per kvm.

– I dag ligger gjennomsnittlig utsalgspris på ca. 89.000 kroner kvadratmeteren. Jeg tror vi i løpet av et år kan se et snitt på 100.000 kroner kvadratmeteren for nye boliger i Oslo. Det er også gjennomsnittet i Stockholm innenfor tilsvarende Ring 3 i Oslo, sier den erfarne boligbyggeren.

Her er et avsnitt tatt ut fra en kontrakt jeg har kjøpt.
Her er det megler som har prosjektet som må videreselge om det er ønskelig.

2 Likes

Naboleiligheten gikk for 6 150 000 for en måned siden. Blir spennende å følge denne:

1 Like

Ja Oslo - kan tenkes å byte kjøkken vil lønne seg likevel, for standardkjøkken er ofte av en billigere variant. Ikke at det trenger å gjøre noe men å investere at par titalls tusen på å få ting helt tipp topp kan gjøre seg i en budrunde.

“Pisken” er eiendomskatt for sekundærbolig.

Er jo eiendomskatt for sekundærbolig i dag, men han tenker kanskje på å fjerne bunnfradraget? Stiller spørsmålstegn ved om noe sånt i det hele tatt kan være lovlig.

Med en sats på tre promille utgjør dagens eiendomsskatt 3 000 per million i boligverdi (bunnfradraget er 4mnok).

Ellers synes jeg det var bemerkelsesverdig mye vridning av fakta rundt regulering av boliger - selv til en politiker å være.

1 Like

Leieprisene i Oslo burde vel gå ned dersom det kun er spekulanter som kjøper og det i utgangspunktet er nok boliger i forholdt til antall som ønsker å bo der. Da skal det bli for mange utleieboliger i markedet. Jeg har ikke hørt noe om det…

Får ikke det til å henge på greip.

1 Like

Lokkepris? Virker fin i dagens marked

Man kan jo enkelt sammenligne prisen med nybygg som ligger til salgs i Tiedemannsparken. Synes prisantydning hadde vært god hvis det ikke medfulgte garasjeplass…

Når det er sagt synes jeg ikke Tiedemannsparken er et spesielt fint område/prosjekt og dette er vel første byggetrinn.

Det var parkeringsplassen jeg stusset over også.

Enig i at første byggetrinn var merkelig for seg selv. Men de siste årene har det virkelig blitt bra etter min mening. God infrastruktur etc. første byggetrinn ligger forsåvidt litt i enden, noe som gir lavere støynivå. Sammenlignet med de som ligger rett ved Ensjø sentrum.

Hva koster parkeringsplass i det området da?

Vil tro det bare blir dyrere i årene som kommer. Mtp på at under 1/3 av alle husstander i Oslo eier egen bil, så kan jo partiene bare melke dette uten frykt for å tape for mange stemmer

400k

– Vi er ganske sikre på at vennekjøp blir mer typisk i Oslo når prisene stiger. Det tilsier også anekdotiske bevis, sier Geving.

Var det noen som sa lokkepris???!!!

Denne tipper jeg går for 11 mnok, hvis ikke den blir kuppet for 10 mnok😉

2 Likes

Denne gikk for 7380’, eller 1130’ over prisantydning!