Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Jeg har husbank :grinning: visste ikke at renta var så lav som det

1 Like

Hvordan fikk du husbank? Trodde det var for å hjelpe de som var litt vanskeligstilte :smiley:

Nei det var før 1996 eller noe sånn. Nå får alle det hvis prosjektet til utbygger er forhåndsgodkjent. Må være universelt utformet.

3 Likes

…men jeg som vanlig leilighetskjøper i bygg fra 2018 får vel ikke bare flytende rente på 0,7 sånn uten videre?

I så fall må det søkes i morgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nei prosjektet må være forhåndsgodkjent og det gjelder kun første gang hver boenhet blir kjøpt. Nye kjøpere senere vil ikke få husbank.

1 Like

Man kan selvsagt også fortsatt få behovsprøvd husbank til å kjøpe bruktbolig som før. Det får man bare en gang mener jeg. Mens du kan kjøpe nye boliger så ofte du vil med husbanklån på alle. Så lenge prosjektet er forhåndsgodkjent.

3m *1%=30000.
Med skattefradrag er forskjellen 23400.
Over tre år, så blir dette 70200.

Husk rentes rente

Jeg tenkte å gjøre det enkelt. Man betaler jo mindre etter hvert avdrag også.

Velkommen til forumet.

Ikke hørt om Solgt.no før, men hjemmesiden gir jo et relativt seriøst førsteinntrykk.

Solgt.no skal jo tjene penger. De (prøver) å gjøre det ved å selge leiligheten din for mer enn det de gir deg for den.

Hopp over det ekstra mellomleddet og gå rett til eiendomsmegler. Få 2-3 stk til å titte på den og gå for det tilbudet du liker best.

Måten du skriver høres det ut som om du arbeider i solgt.no og gjør en liten markedsundersøkelse :stuck_out_tongue:

3 Likes

Leiligheten din er svært etterspurt. Du bør absolutt bruke vanlig megler for å oppnå budkamp.
Det er verdt pengene megleren skal ha.
Fikk samme tanker som Chrkni, at dette var skjult markedsføring.

3 Likes

Tusen takk for svar!
Haha, jeg kan garantere 100 % at jeg absolutt ikke jobber for selskapet.

Hmmm, jeg forstår at jeg kan gå glipp av potensiell oppside ved å ta det gjennom Solgt og ikke gjennom vanlig megler.
Men jeg vil bare forsikre meg om at Solgt virker seriøst og at man ikke risikerer å bli lurt.
Har du noen tanker om dette?

Ikke bruk de, så slipper du å tenke på det :wink:

1 Like

Takker for svar!
Jeg har et par bekjente som er inne på det samme, men Solgt sin tjeneste virker litt fristende.
Virker veldig enkelt og greit, men jeg kan være litt engstelig av meg og vil vite med sikkerhet at jeg ikke risikerer å bli lurt.

Solgt.no er seriøse. Det kan du være helt trygg på.

1 Like

Jeg anser det som helt feil (vurderte sterkere ord) å ikke la markedet bestemme prisen for et så lettsolgt objekt.
(Jeg driver med eiendom i Oslo)

3 Likes

Takker så mye for svar!
Dette er det aller viktigste for meg.

Hva får deg til å mene det?
Har du erfaring med dem selv eller kjenner du noen som har brukt dem?

Haha, utrolig godt å høre det i hvert fall - at du synes leiligheten virker attraktiv! :smiley:

Har fulgt selskapet relativt nøye. Vurderte å delta i en emisjon. Selskapet har dyktig ledelse, profesjonelt styre og profilerte investorer.

Tror sannsynligheten for at det blir noe tull med transaksjonen er høyere ved ordinært salg enn salg via solgt.no.

Om det er økonomisk lurt eller ikke er en helt annen sak:)

3 Likes