Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Gode argumenter for både fall og fortsatt stigning. Det jeg først og fremst poengterte var argumentet om at det er selgerne som skal bestemme at de skal selge med gevinst. Og argumentet for at det bygges for lite kan endres fort.

Hvis bedriftene fortsatt får økte kostnader, hvorfor skal de betale ekstra til Oslo-folk kun fordi de er ekstra sympatiske?

1 Like

For makten ligger i Oslo, mange ønsker å ha nærhet til sine største kunder; det offentlige.

1 Like

Mye for pengene hvis man er 1 person og vil bo på Løren
Denne tror jeg blir kuppet

1 Like

Liker at selv om den ligger i 8. etasje, så har folk i leilighetene rundt fritt innsyn inn i leiligheten. :see_no_evil:

3 Likes

Begriper ikke at noen orker å bo et sted hvor de må ha blendingsgardiner eller bo på utstilling. Høye fellesutgifter også.

2 Likes

Oi måtte være en nedside ja

Det er en av de mest sjarmerende gatene i Oslo sammen med Telthusbakken. Jeg synes det er mye sjarm i den leilighten også. Fint utsyn, lite innsyn i stuen. 7min å gå til Vulkan, 8min til Løkka. Man kan jo bare legge seg ned utenfor inngansdøra og rulle ned til Blå :beers: :dancer:

Tror den går noen hundre tusen over prisantydning. De har jo lagt seg på det som er gjennomsnittet for bydelen.

3 Likes

Helt enig i det! Men den har en leilighet både over og under. Ofte veldig lytt da!

Angrer noe helt enormt på at jeg ikke slo til på dette huset. Ble solgt i 2019, eller var det 2020. Kun 1 budgiver.

1 Like

Ja hehe, det er sant. Man får takhøyde og sjarm i bytte mot dårlig lydisolering, pick your poison.

Enig, nesten full score på sjarmfronten. Har bodd i leiligheter hvor det har vært ekstremt lytt. En skikkelig plage som man henger seg opp i.

4 Likes

For et år siden flyttet det inn en familie med to små barn i 3-5års alderen i leiligheten over meg. De forrige som bodde der hadde ikke barn. Helt EKSTREM forskjell. Ble helt gæren av det, Etter noen mnd. kom jeg i prat med moren deres og da nevnte jeg at det er ganske lytt i bygget og at jeg hører når barna løper/hopper eller kaster leker og ting i bakken. Etter det ble det heldigvis mye bedre, og jeg har ikke vært plaget siden.

Jeg tror mange i dette landet, inkludert meg, har godt av å ta opp ting som man irriterer seg over mye tidligere, i stedet for å sitte å irritere vettet av seg helt til begeret renner over :man_shrugging:

13 Likes

110% enig i det. Altfor mange er livredde for å ta en mulig konfrontasjon. Det er tiden vi lever i

2 Likes

Jeg vurderer faktisk å være føre var å selge før set kommer inn familie i familieleiligheten over. Nå bor det en veldig hyggelige dame i 70 årene der. Det er helt rolig.

1 Like

Veldig god venninne av meg bor i nabohuset til det rosa huset i Damstredet. Super koselige hus og nabolag, men det er ikke bare bare å bo i di husene. De er jo fredet og de er relativt dårlig isolert så det renne penger ut i form av oppvarming og når man må utføre vedlikehold på dem.

Bor selv i en lignende bolig (renovert stall) fra 1880-ish i indre Oslo. Langt i fra forundret over at det var bare et bud, det var det også da vi kjøpte stallen vi bor i.

2 Likes

Det hadde ikke vært 1 bud nå. Det ble solgt da markedet lå litt nede. Men ser meget godt poengene dine. Men hvis jeg hadde kunnet kjøpt det for 7,2 i dag så hadde jeg nok gjort det. Aldri blitt så sjarmert på visning før.

Artig den der, men super irriterende at at hele skjermen fylles med videoen hver gang man går inn i tråden. Noe å gjøre med dette @pdx ?

1 Like

Sletta den bare :sweat_smile:

2 Likes

Vurderte et av de andre husene i området der for en god del år siden. Blei frarådet det huset av venninna mi som bor der da det er noen av de husene som har seriøse problemer og det er så og si umulig å få det ubedret med mindre man har endeløse lommer pga at de er fredet.

I ettertid er jeg super glad jeg ikke kjøpte etter hva jeg har hørt igjennom årene.

1 Like

Var og så på et hus der for noen måneder siden. Måtte bøye meg i stua og de hadde nylig «fanget gnager i felle»
2 noe kortvokste kjøpte for litt over 5 mill.

1 Like

Har utleie i underetasjen. Han som bygget nevnte at han hadde passet på at det skulle komme lite lyd. Har barn på 3, 5 og 9. Har spurt om vi bråker og fått nei. Det kan mao gjøres bra :sweat_smile: