Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Blir nok ikke lett å selge…

Dette er risky av megleren. Jeg bruker ikke den type argumenter. Kan ta megleren om det går dårlig.

1 Like

Hvordan kan dette ta megleren? Hvis investeringen går dårlig så … ?

Tipper megleren mangler en laaaaaaaaang disclaimer for å kunne komme med påstanden :stuck_out_tongue:

Vel hvis det ikke kan presenteres som en god investeringsmulighet så kan de like gjerne trekke annonsen. Det er hele poenget med evt å kjøpe objektet.

Man kan beskrive uten å bruke ordene god investering uten problemer. Risky hvis kjøper er forbruker.

2 Likes

Hvis du har 2 eller 3 slike uten lån så er det jo veldig lukrativt.
Dette er Jens Rugseth som kvitter seg med eiendom i Norge, når du er milliardær og sitter i Sveits så lønner det seg jo klart ikke.

Hvis man kjøper kanskje 4 sånne går det jo helt greit, bare pass på så det ikke blir 10 stykk for da kommer Støre og Vedum for å ta deg og dine fremtidige kontantstrømmer.

Tja. Hvor mye blir det igjen når du har betalt formuesskatt, inntektsskatt, eiendomsskatt og husleie?

4 Likes

Lukrativt å eie 2-3 uten lån ift. hva?

Om det ikke er lønnsomt å eie 10 slike for de som har flyttet til Sveits og slipper formueskatten her hjemme så er det vel ikke mer lønnsomt for de av oss som betaler formueskatt i Norge for å eie tilsvarende.

5 Likes

Blir vel bonanza i boligmarkedet fremover nå

4 Likes

7,5 for 58 kvm uten balkong i 2 etg i bjerregaards gate!?
Var det noen som snakket om boligkrakk ?
Hvis denne prisen stemmer så må en god del tilsvarende trekkes fra Finn og legges ut på nytt minst 20% høyere

2 Likes

Jeg har sett 10m2 større 3-roms leiligheter med dårligere plass enn den leiligheten da :stuck_out_tongue:

Jo jo men uansett, det er jo helt spinnvill pris.

1 Like

For 5 år siden, så gå jeg 1,35m mindre for 240m2 i en mindre by, hvor 67m2 er en utleiedel som jeg leier ut for 9500/mnd. Med 50% egenkapital, så har jeg med 5% rente akkurat å betale min egen rente. Når renten var 1,5%, så betalte jeg ingen rente og bare deler av avdraget…

5 Likes

Nydelig av Endre Jo Reite i BN Bank i å gå ut først her, og ikke følge opp sentralbankens renteøkning.
Legger et visst press på DNB, Nordea og alle de andre store bankene dette. Øker de når BN Bank avstår fremstår de som skikkelig grådige.

EDIT: folk burde ringe banken sin ASAP, og spørre om de kommer til å øke, med en tydelig undertone om st man kan komme til å bytte bank.
Gjelder å legge litt press mens de ennå er i tenkeboksen.

4 Likes

1 Like

2 mill på 3 mnd :money_mouth_face:

2 Likes

Delikat :joy: møkkaleilighet møkkamegler møkkafinn burde vatt ulovlig å selge ting direkte etter oppussing.

3 Likes

Hadde faktisk litt tro på at storbankene kunne komme til konklusjonen om å ikke sette opp renta.
Rett og slett fordi hvis de hadde tro på at første rentenedsettelse fra Norges bank kunne komme relativt raskt i 2024.
For ved å ikke sette opp renta nå kunne Feks DNB hatt handlingsrom, og en god forklaring på, å ikke sette renta ned ved neste korsvei hvis da Norges bank velger rentekutt.
Da hadde vært «give som and take some», i tillegg til å vise at de handler og vurderer selv.

En veldig god grunn til å likevel øke renta er hvis man tror en rentenedsettelse fra Norges bank er lenge til.
Så da fikk vi svaret i dag på hvordan Norges største, og sannsynligvis mest kompetente bank vurderer situasjonen: rentene blir høye lenge.

4 Likes

Konklusjonen er at de kan sette opp renten uten å miste for mange kunder?

4 Likes