Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Mest populære beliggenheten på Vestlandet gjennom Novasol da. Så dette er midt i smørøyet på det jeg vil kalle fineste området på Vestlandet. Den fineste landsdelen. I verdens fineste land :grinning:


1 Like

Har tilgang på hytte her

Kaldt som faen å bade :joy:

Var innom Stord og gikk opp på en topp som heter stovegolvet i fjor. Veldig fin tur. Det blåste, regnet litt og var sol og tåke. Helt som normalt :see_no_evil::sunglasses::cowboy_hat_face:

Fint der :grinning::+1: ikke langt herfra med 50hk og en 15 foter :grinning:.

Målte 23 grader i sjøen her i fjor :sunglasses: Deilig å bade da

Jeg ser rett på ståvegolvet nå. Flatt fjell :+1::grinning:

1 Like

På Austevoll, så er det max 17-18 grader. :dizzy_face:

Derfor det er bedre inni fjordene. Men jeg når havet ved Bømlo på 30 min.

1 Like

Vi har hytte på Sjusjøen, er glad i i gå langrenn om vinteren og sykle/løpe/gå på sommer. Koster vel fort 50k i året i faste utgifter, så kommer vedlikehold osv i tillegg, men har vært vanvittig prisstigning også. Viktigste er ikke å telle kroner, men å bygge opp minnebanken til unga som jeg fikk i min barndom. Aktiviteter i norsk natur og minner for livet.

22 Likes

Kan ikke se at tallene fra januar har vært kommentert ennå?

Mer enn 3% opp er vel meget sterkt, selv for januar? Er det forventning om rentekutt som driver dette tro?

1 Like

“Norge har råd til å ta imot xx tusen flyktninger.” De forstår aldri at det er andre begrensninger enn oljefondet i et samfunn. Som f.eks treghet i å bygge boliger. Man kan jo importere boligbyggere, men de blir en del av økonomien og er med på å presse på flaskehalsene som alle andre innvandrere. Økonomi er mer enn penger.

5 Likes

Hvis staten hadde bestilt boliger nå, så hadde det vært et godt tidspunkt. Boligbyggere ligger nede med brukket rygg. Noen puster fortsatt.

7 Likes

Front page tv2
Klar beskjed
: Dette bør DU kjøpe nå

Nybolig siden det har blitt dyrere👍

1 Like

Staten kunne jo bygget et regjeringskvartal eller noe.

1 Like

Kan man skrive “bud mottatt” på en annonse når man ikke har aktive bud? Eller er det noe man kan skrive så lenge det engang har komt ett bud?

Dette er det vel flere her inne som har påpekt lenge.

5 Likes

Dette er vel dog svært avhengig av verdiutviklingen på “utleieleiligheten” som vel ikke er hensyntatt her? Hvis boligprisene skulle stige 10% i året blir vel regnestykket bedre.

2 Likes

Ja, det lønner seg selvsagt å holde med løpende kostnader dersom prisene stiger raskt nok. Å la leia så vidt dekke rentene og tjene penger på prisøkning har vel vært basisen for flere eiendomsformuer. Men om situasjonen nå er gått fra at leiligheter betaler seg selv til at de har en cost of carry så vil vel det senke ikke øke prisene?

3 Likes

Med tanke på at det knapt bygges boliger for tiden, så vil prisene på sikt øke. Muligens med en nedgang i mellomtiden hvis ting krakker.

1 Like

Noen andre som tenker at f.eks FIRST Nordic Real Estate A eller ODIN eiendom vil gjøre det bra fremover?

Blitt en skikkelig racer på boligpriser han her

2 Likes

Jeg har tippet opp hvert år :sunglasses:. Han tipper ned hvert år og er ekspert :roll_eyes:

7 Likes

“Fortsetter oppover” samtidig som masse boliger ikke blir solgt og tas av markedet?! Snart er inflasjonen igang igjen og renta forblir høy ei god stund til, lenger enn de fleste tror :+1:

3 Likes