Personlig tenker jeg at om man har tid og resurser så man er bedre tjent med å bruke mer penger på markedsføring på Finn, og bruke billigere alternativer enn de “tradisjonelle” meglerne.
Meglerne har f.eks. stort sett alle såkalte annonseringspakker hvor de skryter av vinduspromotering og annet fjas, som du ikke kan velge vekk, for bare å betale for Finn.
Så kommer morsomme kostnader som tilrettelegging, bare for å nevne et annet eksempel. Flere tusen for en meglervisning, når man tenker at jobben til en megler er å vise en bolig. Man lurer på hva det er meglerne skal ha betalt for når man ser sluttsummen for alle disse kostnadene man ikke kan velge vekk, og allikevel skal de ha kommisjon.
Finn er tross alt enerådende på boligmarkedet slik jeg ser det. “Alle” som aktivt søker bolig får varsler via epost eller finn-appen når det legges ut boliger iht. filtrene de har lagt inn.
Endte selv opp med en totalregning på ca 2,5% for en liten 2-roms i Oslo sentrum når jeg brukte DnB i 2023. En bolig som for øvrig ble solgt et godt stykke under meglervurderingen fra 3 ulike meglere.