Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Meglerne pleier gjerne tilby dette jo.

1 Like

Vi fikser forsikring for våre kunder. Og det er det alle gjør som jeg kjenner til.

Det vanlige er at meglerkostnader blir presentert + forsikring og + takstmann, men alle andre utgifter inkludert. Det er bransjestandard.

Takstmann pleier å fakturere for jobben med en gang den er gjort, men kunder med god egenkapital i salget vil ofte få lov til at man trekker oppgjøre i salget. Dersom salget skulle utebli får kunden fakturaen fra takstmannen.

Salgsgarantier pleier å bare gjelde meglerkostnader og forsikring.

Selger du i Haugesund så må du jo bruke meg. Jeg har solgt for 2 andre Tekinvestorer og begge er dritfornøyde. Han ene fikk 750 000 over prisantydning :slight_smile:

6 Likes

Dette gjelder en enebolig fra 1980 som er plassert i Buavåg, Sveio.

Takker ellers for utfyllende svar :blush:

Faren min har bodd 10 år på Kinn (1 km fra deg) fra jeg var 12-22 år. Så jeg er meget godt kjent der :wink: Just saying :innocent:

2 Likes

Morti er på jobb! :sunglasses:

1 Like

Solgt 4 denne uka bare og lagt ut 3 nye, så jeg er i en god stim :sweat_smile:

1 Like

Holder du deg kun i Haugesund eller beveger du deg i Buavåg traktene også ?

Mitt område er fra Bømlo til Bokn og Utsira til Rauland. Har solgt 20 eiendommer i året i Sveio i 20 år :wink: Selger gjerne enda mer i Buavåg. Har hatt båtplass der selv. Solgt flere på Kinn, Åsbø, Buavåg, Tjernagel, Mølstrevåg, Sletto etc. Kontakt meg på DM så kommer du aldri til å bruke en annen megler igjen :slight_smile:

1 Like

Sender deg pm.

1 Like

Det du lurer på, er noe man som oftest ville spurt en lokal eiendomsmegler om😅

1 Like

Oppdatering:
Bolig solgt etter privatvisning, gikk 50k over prisantydning.

9 Likes
2 Likes
2 Likes

Snuser på en bolig bygd i 1978, og leser dette i salgsoppgaven.
image

Hva burde jeg tenke på her? Huset virker ellers perfekt med noen mangler her og der som jeg kan fikse rimelig selv. Orker ikke tanken på at vi sitter med skjegget i postkassa om 3 år.

Huset er i Nittedal kommune hvis det er av betydning.

Har vært visninger og ikke noe bud?
Ville vurdert å ringe til kommunen og hørt litt rundt forholdene

2 Likes

Ser at bildene er fra i Sommer, så antar boligen er lagt ut pånytt nå.

Har ikke vært på visning ennå. Får ta en tur og høre.

Jeg personlig ville vært veldig skeptisk til å kjøpe et objekt åpenbart ikke markedet vil ha. Det er som regel en grunn til det
Men hvis du finner ut at de evt negative forholdene ikke er slik andre tror så kan du jo skaffe deg en stor fordel

1 Like

Det er mange TG3 her i denne boligen men alle er ting som jeg har erfaring med å utbedre. (Drenering, Tak, lufting etc)

Hvis det blir slik at vi legger in bud så blir det sannsynligvis ikke på prisantydning heller. Vi har god tid. :slight_smile:

2 Likes

Det er kanskje verdt å prate med en eiendomsadvokat før bud, men først kommunen

1 Like

Det utstedes ikke lengre ferdigattester for eldre ting. Dette er en standardtekst som meglere bruker alltid når ferdigattest mangler (ca 50% av alle bygg bygget før 1998). Før 1998 var det kommunen som var ansvarlig for å utstede ferdigattest. Etter 1998 ble ansvaret overført til utbygger.

Derfor ville jeg ikke vært så redd for dette. Dersom du senere vil bruksendre boligen din eller bygge på kan det komme krav om ferdigattest, men dersom ferdigattesten har manget siden før 1998 så vil det nok bare bli gitt ferdigattest for selve påbygget. Ikke for hele boligen. Og det pleier alle kommuner her som jeg opererer på vestlandet å godta.

Stue og soverom har samme krav for rom til varig opphold. Så bytte mellom disse er ikke så stort problem.

9 Likes