Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Stakkars verge. Vanlige familiemedlemmer burde ikke være verge uten å tenke seg godt om. Det er egentlig en jobb for proffesjonelle. Folk er ikke klar over hvilket ansvar de setter seg i.

Her var det jo fyllket som var verge som nok er grunnen til at dommen er såpass streng. Jeg vil tro at proffesjonell verge vs amatør verge ville blitt dømt forskjellig.

1 Like

Nei, det var datteren som er verge. Fylkesmannen skal alltid overse når det er oppnevnt en verge. En megler vil alltid påse at det er tatt forbehold om dette. Når noen selger selv, uten budrunde/uten megler slik vergen gjorde i dette tilfellet så ble det nok ikke tatt forbehold om godkjenning fra fylkesmannen slik som meglere gjør.

Ok, da leste jeg feil, syntes det stor vergeavdelingen i fylkeskommunen. Da er det faktisk ganske krise.

1 Like

Allikevel er vel grunnen til at det blir så strengt her at fylkesmannen stoppet salget? Noe de aldri burde gjort(?)

Mannen slang jo 3 mill over takst på bordet. Helt innafor spør du meg

Det viste seg at Fylkesmannen ivaretok eier på en god måte. 6 mill mer til eieren.

Vergen trodde nok at hun gjorde en bra jobb og hadde sikkert gode intensjoner. At hun nå trolig er gjeldslave er trist. Offer for systemet om lov og rett kan man si.

1 Like

Får håpe at selgeren har vett til å betale dette til vergen (datteren).

Da sitter han allikevel igjen med like mye som han sa “ja” til.

Hva tenker folk om å kjøpe sekundærbolig i Oslo nå?

1 Like

Tenker du ti år fram i tid: ja.
Tenker du ett år fram i tid: nei.

Jeg tenker slik at folk alltid må ha et sted å bo. Spørsmålet er om nettoflyttingen til Oslo fortsetter eller ikke. Mye tyder på at folk vil fortsette å flytte mer sentralt. Jeg tror prisene er ca doblet om ti år. Med lån får du da en fin avkastning på EK :slight_smile:

Nye EK regler gir jo betydelig redusert avkastning på kapitalen.
Fornebu,Asker/Bærum, Lillestrøm og andre nærliggende områder har jo ikke samme krav til EK og fremstår derfor som mer attraktive på kort sikt.

@swing, jeg ville undersøkt kryptovaluta litt nærmere.

Boliger innenfor Ring2 kommer aldri til å gå ned i pris. Sitter sabla godt her på Sofienberg. Trivelig område og vedvarende økte boligpriser.

Gikk de ikke ned fra 1988 til 1993 altså? Eller har kanskje tidsbegrepet “aldri” fått en ny betydning? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg tenker en sekundærbolig for utleie er bedre enn banken og tryggere enn aksjer. Kjør på!

2 Likes

Kjøpte meg nettopp leilighet med utleiedel i Oslo, skattefri uteleie. Anbefales :slight_smile:

2 Likes

Alt gikk ned i den perioden, men å bruke fortid for å predikere framtid er et dårlig bet. Åpenbart er utsagnet flåsete, og det kan såklart tenkes at det i noen måneder, sågar år, går sidelengs og litt ned, men poenget mitt er at der det er fullt er man mindre sårbar. Det blir ikke bygget mye mer sentralt i Oslo, og der vil folk ønske å bo.

2 Likes

Sekundærbolig som leies ut er nok ikke så dumt. Si at en får 13000 kr/mnd i leieinntekter.

130001210 = 1560000 nok på 10 år

Tror det er begrenset hvor lavt boligprisene ved f.eks St hanshaugen, Grünerløkka, Bislett osv kan synke om det i det hele tatt skjer