Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bruk av aksjonærlister fra www.StockTalk.no

Du kan vel bare selge tesla’en ??

Bilen er jo 80% lån :wink:

3 Likes

I forhold til kost/nytte tror jeg slike lister har ekstremt liten verdi, og da bare for noen få utvalgte.

3 Likes

Eller de 900 000 som pdx sier det koster :slight_smile:

De kan betale 900k i året om de har 834 betalende medlemmer som alle betaler 90kr hver i 12 mnd.

3 Likes

Nuvel. For de som hadde tilgang til listene var det veldig tydelig at noe var på gjøre i LINK i fjor f.eks.

Når det går an å ta sånne priser for sånne lister, så har de åpenbart stor verdi.

Det som er tullete er jo VPS som ikke har en annen prismodell en fastpris for hele sulamitten.
De har tydeligvis ikke hørt om SAAS eller P&C modeller :slight_smile:

1 Like

Skjedde det noe hos LINK som ikke kunne blitt oppfattet gjennom topp 20-lister gratis fra selskapet?

Topp 20 fra selskaper dann og vann er langt mindre finkornet info enn topp 50 ukentlig. Så min mening er ja. :slight_smile:

Vel , det er ikke noe problem videre.

De som vil ha lister kan gjøre som enkelte av oss og kjøpe tilgang på St.

De andre får heller la være.

Lyst å utdype hvor dere får lister ifra? Siden ingen andre har funnet tilsvarende måte å få liste på

1 Like

Image result for the barebare streisand effect

The Streisand effect is a phenomenon whereby an attempt to hide, remove, or censor a piece of information has the unintended consequence of publicizing the information more widely, usually facilitated by the internet.

3 Likes

Det er fullt mulig at ST rett og slett befinner deg midt i salatåkeren, samtidig som han bæsjer seg nedover leggen her nå.

Teknisk sett kunne man vel egentlig kjøpt den til 170k og lagt den i en insider tråd? Da hadde de jo ikke vært offentlige… er vel ikke noe forskjell på 300 brukere eller 300 annsatte , sånn sett? :wink:

Edit: fra hva jeg kan tyde ser det ut til at de listene inneholder mer enn de fra stocktalk… du kunne jo luftet hvor mange som er intresert, og jeg kunne gledlig betalt 100 kr mer for et eventuelt insider+ medlemskap hehe :slight_smile: @pdx

@pdx har undersøkt dette rimelig bra med VPS, det er ingen tvil om hva ting koster eller hvordan det kan gjøres lovlig. Hadde han fått de til 170k så tror jeg det ville vært en innsider feature for lenge siden.

3 Likes

Jupp!

1 Like

La oss fortsette diskusjonen her:
https://beta.tekinvestor.no/t/hvor-interessert-er-du-i-aksjonaerlister/12955 (Insider)

1 Like

7 Likes

Listen er fra i går. Dette er brudd på avtalen mellom ST og tekinvestor.