Hadde det enda vært så vel
Capsol er kanskje den eneste som faktisk har teknologien for å fange avgasser på Melkøya.
Karbonfangst er derimot vurdert som for dyrt for Equinor (…nettopp delt ut 100 MRD i utbytte), de ønsker naturligvis heller å elektrifisere da dette dekkes av stat / skattebetalere og strømkunder i region Nord.
Etter bruddet med Ap har Sp nå endret syn tilbake til fangst kontra elektrifisering, så Ap ser ut til å måtte slite med å få dette gjennom på Stortinget.
Alltid lurt på hvorfor Ap mener det er logisk at Equinor, som forurenser (= tjener på utslippene) ikke selv må ta fangstkostnaden, subsidiært sin andel av kost om elektrifisering blir valgt…, men nå er ikke jeg politiker (heldigvis:))
Nei det er nok lite lønnsomt å hoppe mellom disse vekstaksjene…
Handler mer om å agere enn å hoppe for egen del. Tipper at jeg gikk ut ca i null i dette tilfellet. Så no harm done.
Jeg holder
Det er fascinerende å lese slikt som dette:
når en vet at Capsol, kanskje som eneste aktør, kan levere fangstløsninger som ville løst problematikken. Kanskje enda mer fascinerende er det at verken Capsol eller miljøorganisasjoner poengterer nettopp dette. Kan forstå at Capsol kan tenke at de må gå stilt i dørene i en betent sak, men her er det kanskje viktig å få fram at teknologien finnes?
Vel, det var dagens gruff, prøver å finne en pose Ali (som det kanskje ikke er lov å kalle ett kaffemerke lengre…?
Den var sterk! Jeg er godt fornøyd, så får vi se hva markedet sier.
Husk webcast i dag 13:00.
Hva skjedde her i dag da?
Alle skal bli rike over natten, tror de.
Når til og med mange selger seg ut av indeksfond nå så er det ikke rart i at grønne selskaper som kanskje skal tjene penger i fremtiden får på pukkelen videre.
Donald Dump
Ja og jeg ser ingen grunn til at optimismen skal ta overhånd igjen med det aller første
Våpenaksjer kanskje
Støtte på 9,- - Ikke vært under dette på flere år.
For min del er det bare gammel uvane fra daytrading for flere år siden å stirre på kursen Har et komfortabel post i forhold til tidshorisont og sitter godt med den så ingen trading på meg uansett.
Bare nevner det
Hadde en tur innom 8,74 i dag, men ikke overrasket over det. Egentlig litt imponert over hvor godt Capsol har holdt seg den siste tiden.
Spennende å se om bunnen nå er nådd
Ja har duppet under tidligere også, men aldri stengt under 9,-. Ikke siden NOTC tiden pre 2021. God støtte på 9,- blank slik jeg ser det.
https://newsweb.oslobors.no/message/640747
· United States: The Trump administration, alongside several U.S. states, is
actively promoting carbon capture and storage (CCS) deployment.