Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Bra sett, har ikke fått med meg at dette skulle skje der. Hadde vært flott om den kom nå ja :slight_smile:

FID`en kommer jo før eller senere, men jeg har vel i mitt hode tenkt at den kom i et samkjørt løp med notering på hovedlisten. Nå er det jo slett ikke sikkert at mitt hode fungerer på samme måte som hodene til de som kjører det løpet :smiley:

3 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/614001

:ok_hand:

2 Likes

Stein på stein.

Håper på videre tildeling.
« The contract covers the technology supplier input for a feasibility study, as well as further pre-FEED engineering if successful in the technology selection for the project.»

1 Like

Dette er intet mindre enn verdens største produsent av sement… Det sier mye om konkurransekraften til “lille” Capsol :slight_smile:

2 Likes

SB1: Engineering study for cement plant owned by Holcim Group
CAPSL just announced that the company has been awarded an engineering study for a planned carbon capture plant at one of Holcim Group’s UK cement plants. The contract covers input for a feasibility study, along with possible further pre-FEED engineering.

Holcim Group is the world’s largest cement producer, and could be a key client to CAPSL. This particular plant is part of the Peak Cluster, which aims to have carbon storage operations up and running from 2030. Hence, we would expect FID for the project to be taken around 2027, at which point a technology licensing contract could be awarded. If CAPSL wins this contract, we would expect a license fee of around NOK ~70m, with little to no incremental opex.

While Holcim Group is probably evaluating several different carbon capture technologies, we note that Petrofac is the company’s engineering partner in the UK. Petrefoac knows CAPSL’s technology well, having conducted a FEED study for Stockholm Exergi based on CAPSL’s technology.

1 Like

Ble tynt på selgersiden. Kanskje vi får litt bevegelse nå.

Dette var gøy!

2 Likes

Rakk akkurat å doble antall aksjer med et snitt på 12,6 før kursen dro avgårde. Hyggelig. Selv om man fortsatt må påregne bruk av tålmodighetskrem.

Kanskje HebbeW har rett, og FID annonseres i morgen. Det er jo fint lite igjen av Q1.

Ren spekulasjon fra min side, men det hadde vært vilt med noe penger inn i P&L. Litt medvind inn i hovedlisten. Da skulle det fort bli trangt i døra :slight_smile:

Kunne ikke sagt det bedre. Først FID i morgen, og offentliggjøring av notering på hovedliste fredag.

Enig, ser bra ut dette

Hvis man skal spekulere litt videre, så kan man si at grunnen til at kursen gikk så veldig i dag, er fordi skuta lekker, og noen heldige har fått snusen i at FID er på vei…

Ja, lov å håpe at bunn salgsordre i morgen er 14,50. Antar selgersiden lå på 14 ut siste ordre uten at jeg fikk det med meg…

alt er mulig, men nyheten i dag om Holcim er jo egentlig sensasjonell. Meget godt partnervalg i Petrofac (som jo ble debattert ivrig for noen år siden), men en utrolig win for lille Capsol. Rett og slett fantastisk potensial i Holcim på sikt.

Tror dette blir en meget god utbytteaksje.

1 Like

Capsol er fascinerende inkognito. Ikke vært skrevet et eneste innlegg på Hegnar det siste året. Tilsvarende på Xtrainvestor er i underkant av 20 innlegg siste året. En lang rekke mer eller mindre kjente finansaktører som har plukket tungt over tid mens retail og mindre fisker har solgt. Kun 8% av aksjene som er tilgjengelig utenfor topp 50. Skal bli spennende fremover :boom:

3 Likes

Da har vel vi skrevet mer her inne bare i dag enn i røkla siste 12 mnd :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes

Skulle ikke forundre meg om denne blir en ny forum-yndling

Spennende om Investornytt også trekker denne opp av sekken igjen, nå som aksjen begynner å bli mer relevant igjen :blush: