Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Sitter også stille i båten, men beholder årene :sunglasses:

Ser ut så Fredly er ute. Ihvertfall halvert posten på dagens liste.

F2 Funds og Tigerstaden økt beholdningene sine denne uken.

Da sitter vi i samme båt som Tom Hagen, uten årer…

Både Hagen og Skorstad har sett det samme som mange av oss med noe mindre aksjeposter. De holder, vi holder, og det gir lav fri flyt i aksjen. En kan selv se for seg resultatet ved positive data fremover, nedsiderisikoen i aksjen er stabilisert slik jeg ser det.

1 Like

Betydelige skikkelser som har økt også i forbindelse med oppgangen:

BROWNSKE BEVEGELSER AS - Torleif Ahlsand, General Partner i Northzone Ventures: 260k aksjer
Ballista AS - Erik Daylemani Sneve, CEO i Magnora ASA: 193k aksjer
Tigerstaden AS - Ketil Grim Skorstad, profilert investor og tidligere aksjemegler: 175k aksjer
F2 Funds AS - Fredrik Daylemani Sneve, tidligere analytiker som har oppnådd russiske prosenter på børsen opp gjennom i lag med Tom Hagen: 175k
LIVERMORE INVEST AS - Stian Folker Larsen, tidligere meglersjef: 65k aksjer
Miti Invest AS - Tommy Johannesen, analytiker: 35k aksjer
Guttis AS - Guttorm Bjerke, profilert investor: 35k aksjer
Citadell AS - Fredrik Daylemani Sneve (se over): 25k aksjer
Kribo AS - Kristine Borge, nær relasjon til Fredrik Sneve: 15k aksjer

Og dette gjelder også topp 50 eierlisten. Alle som øker jevnlig er av dette kaliberet.

3 Likes

Lav fri flyt gjør desto vondere ved svake resultater. Morro om ting går bra, men døden om motsatt.

Vel, på de lave volumene som omsettes tror jeg det meste “svelges” unna av de som holder / vekter opp. Selv øker jeg fortløpende når noen dumper, og vil fortsette med det.

Jeg er ikke redd for noen kursfall, og mener for min del at 12,6 / 13,- er et gulv der 22,- inntil videre er naturlig tak ref. kursmål. Nå er ikke jeg analytiker, men sitter i mange aksjer jeg mener å ha studert godt. For min del er det største problemet det at selskapet blir kjøpt før vi rekker å ta ut oppsiden i aksjen.

Ja, nå tenkte jeg om det fundamentale svikter og alle vil ut, da er lav fri flyt kjedelig. Det er vel ikke bankers at selskapet vil lykkes, da hadde ikke kursen ligger her, så er alltid nedsiderisiko. Selv om man kan synes prosentvis sjanse for å lykkes er mye større enn failure.

Nå bidrar du med svada @jobbis. Litt ala vår felles kjære Morti. Gir null nytteverdi. Du kan bedre enn som så.

Prøvde bare å være en motsats til denne, nedsiderisiko stabiliserer seg ikke. Men positivt at større aktører kjøper, da har man jo troa og det er dyktige folk.

Hva om det fundamentale lykkes, og alle vil inn?

Slik jeg ser det er sannsynligheten for dette betydelige større enn det motsatte all den tid teknologien stadig har blitt bekreftet gjennom nye studier / kontrakter. Ordereinngangen og forespørselsmassen (altså kunders forespørsler inn mot Capsol) er solid sammenlignet med peers.

Da er det kanon med lav fri flyt, det går begge veier:)

Her vil tiden også vise dressigslips. Pratet lederen for ccs i equinor i dag, spurte om Capsol. ”Fikk svar at de er doomed”, jeg spurte hvorfor.
Fikk svar:” fordi de ikke har noe vinnende teknologi som kan anvendes raskt. De satser på fangst som kun vil bli brukt 2 plasser i Norge, på vår eneste sementfabrikk og vår største søppelfylling. I utlandet er det det hele tiden en teknologikamp, Capsol henger allerede etter og de har ikke evne eller kapital til å ta igjen eller henge med. Norge vil heller ikke satse på fangst. Beste de kan håpe på er at de blir kjøpt ut av landet”

Så ikke veldig troa på teknologien og utviklingen til Capsol, men som dere, så tror hen at oppkjøp kan skje.

Skal sies at dette er ord fra en konkurrent også da, så kanskje ikke den mest optimistiske fra start av😅

Hva heter lederen for CCS i Equinor som du pratet med @jobbis ?

Du skal få det på PM da jeg ikke vil dele det på åpent forum, nylig sluttet og fått oppgradert stilling innen olje delen.

1 Like

Visste ikke at Capsol satser i Norge i det hele tatt jeg

Det vet sikker ikke hen heller, jeg tipper det var mer generelt mot karbonfangst i Norge og tok forutsetning om at de satser i Norge. For der var visst eneste mulighet om de skulle klare noe, utlandet myldrer det av selskaper og teknologier, vinneren har kanskje ikke kommet enda.

Det sagt kortsiktig tror jeg Capsol kursen kan stige mye. Jeg snakker langsiktig teknologi her. Det er jo mange triggere før dette blir avgjort.

Det finnes ikke en eneste sak, nyhet eller noe som handler om noe i Norge. Så hvis det var en forutsetning sier det alt om hvor lite hun/han vet om Capsol.

https://newsweb.oslobors.no/message/613698

https://newsweb.oslobors.no/message/611021

https://newsweb.oslobors.no/message/610706

Ikke at de satser nå, men at de burde kanskje, for størst sjanse der, norcem f eks? Så se blir kanskje tvunget til å satse i Norge, men selv der blir det vanskelig. Poenget var vel at utlandet er det for mange om beinet og Norge for lite.