Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Capsol Technologies ASA - Karbonfangst

Utfordrende å være tidlig ute når man samtidig må hanskes med muligheten for å være alt for tidlig ute.

Timing is everything.

1 Like

Samtlige i min omgangskrets har bare tapt på enkeltaksjer siste par årene. Indeks derimot har gått meget bra. Det er nok sånn det kommer til å fortsette også. Tenker det hadde vært sunt for de fleste, inkludert meg selv, og slutte helt med enkeltaksjer. Det er en ekstremt dyr hobby.

Det er umulig å vite hvilke av disse CCS selskapene som kommer til å lykkes og evt når det vil skje. Det er ren gambling.

Tenker at den er like individuelt som alt annet i verden. Hvem som bør gjøre hva. Du er også et unntak med tilsynelatende over snittet appetitt for risiko. Sånn sett speiler ikke dine erfaringer alle andre. Selv om det er gode råd. At man bør ha respekt for risikoen når man lefler med slike aksjer er helt sikkert.

Så det var du som sto for kursnedgangen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Hadde det enda vært så vel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Capsol er kanskje den eneste som faktisk har teknologien for å fange avgasser på Melkøya.

Karbonfangst er derimot vurdert som for dyrt for Equinor (…nettopp delt ut 100 MRD i utbytte), de ønsker naturligvis heller å elektrifisere da dette dekkes av stat / skattebetalere og strømkunder i region Nord.

Etter bruddet med Ap har Sp nå endret syn tilbake til fangst kontra elektrifisering, så Ap ser ut til å måtte slite med å få dette gjennom på Stortinget.

Alltid lurt på hvorfor Ap mener det er logisk at Equinor, som forurenser (= tjener på utslippene) ikke selv må ta fangstkostnaden, subsidiært sin andel av kost om elektrifisering blir valgt…, men nå er ikke jeg politiker (heldigvis:))

2 Likes

Nei det er nok lite lønnsomt å hoppe mellom disse vekstaksjene…

Handler mer om å agere enn å hoppe for egen del. Tipper at jeg gikk ut ca i null i dette tilfellet. Så no harm done.

Jeg holder

3 Likes

Det er fascinerende å lese slikt som dette:

når en vet at Capsol, kanskje som eneste aktør, kan levere fangstløsninger som ville løst problematikken. Kanskje enda mer fascinerende er det at verken Capsol eller miljøorganisasjoner poengterer nettopp dette. Kan forstå at Capsol kan tenke at de må gå stilt i dørene i en betent sak, men her er det kanskje viktig å få fram at teknologien finnes?

Vel, det var dagens gruff, prøver å finne en pose Ali (som det kanskje ikke er lov å kalle ett kaffemerke lengre…? :wink:

4 Likes